اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی خواستار ابطال واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه از سوی رئیس جمهور شد.

شوشان: محمد کعب عمیر در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از کادر درمان و مدافعان سلامت که در روزهای سخت با ایثار در خدمت به مردم از جان مایه گذاشتند، اظهار کرد: آنها ثابت کردند دفاع از میهن، پرستار و پاسدار نمی‌شناسد.

وی افزود: سردار شهید قاسم سلیمانی به خوبی و با تیزبینی دریافت که تنها عنصر نجات‌بخش اسلام، مقاومت است و اینکه هیچ‌گاه دشمن با زبان مذاکره عقب‌نشینی نخواهد کرد از این رو اعلام می‌کنیم در امتداد راه خونین شهید سلیمانی و سایر شهدای مقاومت و به سرانجام رساندن رسالت سلیمانی و انجام هرگونه مذاکره و یا به انتظار نشستن پای میز مذاکره با دولتمردان تروریست آمریکایی را محکوم کرده و به ملت شهیدپرور می گویم اجازه هیچ‌گونه مذاکره با آمریکا را نخواهیم داد.

کعب عمیر در ادامه با بیان اینکه مردم شوش سال‌ها پای آرمان‌های نظام و امام (ره) باقی مانده‌اند، اظهار داشت: این شهر یکی از کهن‌ترین میراث فرهنگی ایران و جهان بوده و با وجود دو اثر جهانی، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بکر، زمین‌های کشاورزی حاصلخیز، منابع فراوان آب و بسیاری ظرفیت‌های دیگر متأسفانه به دلیل سو مدیریت و بی‌توجهی مسئولان به ظرفیت‌های منطقه مردم این شهر بدون داشتن حداقل امکانات اجتماعی، بهداشتی و رفاهی در شرایط سختی به سر می‌برند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بیکاری، نبود مراکز درمانی، بی‌توجهی به وضعیت آب شرب مردم، نبود زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری، فقدان زنجیره‌های تولید در صنایع کشاورزی و عدم گازرسانی روستایی تنها بخشی از محرومیت و مشکلات شهرستان شوش است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: کشاورزان شوش به رغم وجود منابع آبی غنی، به دلیل محدودیت حق آب کشاورزی، حق زراعت را در زمین‌های خود ندارند و کارگران دست به گریبان مشکلات معیشتی هستند در حالی که رهبری در سه سال اخیر به حمایت از تولید تأکید کرده‌اند.

وی افزود: رویکرد جدید در انتخابات مجلس یازدهم باعث شده است مردم امیدوار شده و چشم انتظار حمایت مجلس و دولت انقلابی در رفع مشکلات خویش باشند. مردم ایران اسلامی امروز تشنه و نیازمند عمل‌گرایی انقلابی و بازگشت به اصول هستند که در این زمینه با تأسی از فرامین مقام عظمای ولایت و حرکت در جهت گام دوم انقلاب و فراهم کردن بستر قانونی در راستای حمایت از تولید ملی و استفاده از استعدادها و سرمایه‌های انسانی و علمی در قالب تقنین قوانین مناسب و اصلاح قوانین اضافی و محقق شدن شعار سال که همان جهش تولید است در دستور کار مجلس یازدهم قرار گیرد.

کعب عمیر در ادامه خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: آیا می‌دانید تصمیمات نادرستی ناشی از سو مدیریت در خصوص واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه به معیشت چند هزار خانوار آسیب زده است؟ این شرکت یکی از عظیم‌ترین صنایع تولید شکر در ایران با اشتغال بیش از ۵ هزار نفر نیروی مستقیم و ۲ هزار نیروی فصلی، نقش مهمی در چرخ اشتغال استان خوزستان داشت که متأسفانه به رغم هشدارها در خصوص واگذاری و برون سپاری غیراصولی این صنعت به افراد فاقد اهلیت در آذرماه ۹۴ و از طریق برگزاری مزایده که شبهه داشت، به پشتوانه حمایت‌های جهانگیری واگذار شد که در نهایت به اضمحلال صنعتی منتهی شد.

این نماینده مردم از استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستاورد این واگذاری بعد از ۵ سال چه بوده جز افول این صنعت، بیکاری، شرمندگی کارگران مقابل خانواده‌هایشان. آقای روحانی از آنجا که واگذاری شرکت هفت‌تپه به بخش خصوصی بدون توجه و بررسی دقیق و کارشناسی در خصوص ظرفیت‌های مالی و اهلیت و سوابق اجرایی سهامداران فعلی صورت گرفته و با توجه به نبود توانایی مالی و مدیریت خریدار، عدم ایفای تعهدات قراردادی و ایجاد مشکلات در منطقه و مطابقت نداشتن بهای قطعی مذاکره واگذاری، شرکت مورد نظر با بهای ارزش‌گذاری شده، این‌جانب تنها حل مشکل را ابطال این واگذاری با استفاده از ظرفیت‌های موجود در قانون اصل ۴۴ می دانم که باید اقدام شود.

وی در ادامه از زحمات ریاست قوه قضائیه، ریاست سازمان اطلاعات سپاه و سربازان گمنام امام زمان (عج) در خصوص پیگیری مشکلات شرکت نیشکر هفت‌تپه تشکر کرد.

کعب عمیر در ادامه خطاب به وزیر نیرو گفت: مردم شوش با وجود ۳ رودخانه پرآب، دز، کرخه و شاوور از نعمت آب آشامیدنی مناسب محروم هستند و در برخی مناطق حتی آب برای استحمام مناسب نیست که این قصه پرغصه باید خواب را بر مسئولان آشفته کند.

نماینده مردم شوش در مجلس یازدهم ادامه داد: از نگاه ویژه مقام معظم رهبری و اهتمام دولت در اجرای فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری برای احیای زمین‌های کشاورزی و ایجاد شبکه‌های آبیاری و زهکشی تشکر کنم و از وزیر نیرو می‌خواهم برای تأمین حق آب مورد نیاز فاز دوم اقدام عاجل شود.

وی در ادامه خطاب به وزیر بهداشت اظهار داشت: شهرستان شوش با جمعیت ۲۲۰ هزار نفری فقط دارای یک بیمارستان است که امکانات تخصصی لازم را نیز ندارد که در شرایط کرونایی برای درمان نیاز به طی مسیر طولانی برای رسیدن به بیمارستان شهرستان‌های مجاور هستند که بعضی جان خود را در این مسیرها از دست می‌دهند.

این نماینده مردم از استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: سرزمین تاریخی، شوش، ایذه، شوشتر؛ سرزمین نفت مسجدسلیمان، اهواز، امیدیه؛ سرزمین پالایشگاه و پتروشیمی، آبادان، ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) است و خوزستان سرزمین فداکاری‌های شهدا است لذا مردم دین خود را ادا کردند اما مسئولان همچنان دین خود را به این استان ادا نکرده‌اند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار