اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
شوشان - مجتبی حلالی:

آری! باید پذیرفت که شهروندان خوزستانی به هیچ عنوان جوانب ایمنی و بهداشت را برای تقابل با کرونا رعایت نمی کنند. در تجمعات حاضر می شوند، در معابر و رفت و آمدها فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند، به شکل عمومی و همه گیر ماسک و دستکش استفاده نمی کنند و ده ها مورد تغذیه ای و بهداشتی که از سوی شهروندان مورد توجه قرار نمی گیرد و یا اینکه آنگونه که باید خطر ناشی از مبتلا شدن به این ویروس منحوس و فتنه گر را جدی نمی گیرند.

اما چرا فتنه گر است؟ به این دلیل که مخفی کاری می کند. خود را در یک آزمایش نشان می دهد و در آزمایشی دیگر حسابی مخفی می کند. و این باعث می شود تا شهروندان و مسوولین بهداشتی به یکدیگر حس اعتماد نداشته باشند.

مثلا: یکی از آشنایان ما که البته حساسیت شدید فصلی دارد و دچار بیماری میگرن نیز می باشد، مدتی است دچار بیماری شده، سر دردهای شدید، سرفه های مکرر، سرگیجه و افت بدن دارد. پیش از این مدتی حس بویایی خود را نیز از دست داده بود که با مراجعه به یک درمانگاه دولتی و سپری کردن آزمایش های لازم، جواب منفی و تصور به آنفولانزا و حساسیت فصلی منجر شد. در واقع این تشخیصی است که با آزمایش خون و ... توسط آن درمانگاه داده شد.

خانواده آن شخص که از بیماری کرونا خیالشان راحت شده بود، دیگر نکات ایمنی مانند ماسک و دست کش و ضد عفونی را آنگونه که باید رعایت نمی کردند.

سر درد و سرگیجه ها تشدید میشد، افت بدن ادامه داشت. سرفه ها هرچند خشک نبود اما بطور مکرر و دنباله دار بیشتر میشد. و این نگرانی مجدد بوجود آمد که مبادا تشخیص اشتباه بوده و این حالت های شدید جسمی همان کرونا باشد.

همین موضوع باعث شد تا تصمیم بر آن شود تا به بیمارستان گلستان مراجعه کنند و از طریق سی تی اسکن خیال خود را راحت کنند. البته پس از 12 روز.

جواب سی تی آمد. اوضاع وخیم تر از آن بود که فکر می کردیم. ویروس همه ریه را فرا گرفته بود. مانند بخاری که بلند می شود، حالت ریه ها بدان ترتیب بود. دکتر می گفت اوضاعش خراب است، جابجایی هایی که مانند بخار در فیلم دیده میشد التهاب و نفوذ ویروس کرونا در همه جای ریه بود. بیمار گریه می کرد. همه قالب تهی کرده بودند. پس از 12 روز و پس از انجام 2 نوبت آزمایش اکنون فهمیده بودند که او به کرونا مبتلا شده است. 12 روز را باید به ساعت و دقیقه و ثانیه تبدیل کرد تا متوجه شد چه لحظاتی سپری شده و نکات بهداشتی رعایت نشده است.

چگونه قابل توجیه است دو نوبت آزمایش خون داده شود و هزینه 150 هزار تومانی بابت هر نوبت دریافت کنند و جواب کرونا منفی اعلام شود، اما در سی تی اسکن اوضاع وخیم اعلام شود؟ بواقع می توان در کنار عدم رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، مسوولین بهداشت را نیز مقصر اعلام کرد که در یک نوع آزمایش کسی که به شدت مبتلا بوده را منفی اعلام می کند و در آزمایشی دیگر جواب مثبت. قطعا کسی که دو بار جواب آزمایشش منفی اعلام می شود خیالش راحت است و به همین علت براحتی ویروس را به خانواده و اطرافیان خود منتقل می کند، ایا اینگونه نیست؟ مگر پرتاب ویروس پس از سرفه تا 8 متر نبوده است؟ مگر ویروس بر روی سطوح تا ساعت ها باقی نمی ماند؟ بنابراین اینگونه است که ویروس گسترش پیدا کرده و مانند بمب در کل استان منفجر می شود. و اینگونه است که استان خوزستان همچنان در سطح استان های خط قرمز قرار دارد و هر روز آمار رو به افزایش است.

جالب است پس از آنکه تست کرونا مثبت می شود، اعضای خانواده نگران می شوند و مجددا برای تست کرونا به بهداشت مراجعه می کنند، پاسخ مسوولین بهداشت جالب بوده، نام شما در سیستم ثبت شده و نمی توانیم مجدد آزمایش بگیریم چراکه آمارمان را دچار اختلال می کند. و سوال مطروحه این است، آمار مهمتر است یا سلامت جامعه؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار