اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به زیر آب رفتن دو روستای این شهرستان در اثر آبگیری سد گتوند در روزهای اخیر گفت: انتظار می‌رود با توجه به شرایط به وجود آمده، شرکت آب‌نیرو هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف مسائل خود با ساکنان این روستاها اقدام کند.

محمد پاکدل در خصوص آخرین وضعیت روستاهای "پرنوشته" و "تلخاب تاجدین" که با بالا آمدن تراز سطح گتوند به زیر آب رفته‌اند، اظهار کرد: از دو روستای "پرنوشته یک" و "پرنوشته ۲"، روستای پرنوشته یک توسط شرکت آب نیرو خریداری و خالی از سکنه شده است و به زیر آب رفتن آن با توجه به اینکه منازل و اراضی این روستا خریداری شده‌اند، مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: منازل و اراضی روستای "پرنوشته۲" نیز هنوز از سوی شرکت آب نیرو خریداری نشده اند اما با توجه به شرایط جغرافیایی این روستا، احتمال آبگیری آن وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

فرماندار مسجدسلیمان با بیان اینکه "تلخاب تاجدین" تنها روستایی است که با مشکلات آبگرفتگی روبه‌رو است، گفت: شرکت آب‌نیرو برخی از خانه‌های این روستا را خریداری کرده اما هنوز هشت واحد مسکونی در این روستا وجود دارد که تعیین تکلیف نشده‌اند و وضعیت آن‌ها مشخص نیست.

پاکدل ادامه داد: در حال حاضر در این روستا با بالا آمدن تراز آب سد گتوند، دو خانه و همچنین اصطبل‌ها به زیر آب رفته‌اند.

وی افزود: مسائلی نیز در خصوص اراضی کشاورزی منطقه وجود دارد؛ شرکت آب‌نیرو این اراضی را با قیمت کارشناسی از کشاورزان خریداری کرده است اما مالکین این اراضی موافق این قیمت نیستند و این مساله باعث شده که با بالا آمدن آب، مشکلاتی برای کشت این کشاورزان نیز به وجود بیاید.

فرماندار مسجدسلیمان گفت: انتظار داریم با توجه به شرایط به وجود آمده، شرکت آب‌نیرو هرچه سریع‌تر نسبت به حل این مساله اقدام و شرایط را با ساکنان این روستاها و مالکین اراضی کشاورزی تعیین تکلیف کند.

شهریورماه سال گذشته نیز آبگیری سد گتوند تا تراز اسمی باعث به زیر آب رفتن این دو روستا شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار