اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
وزیر کشور خبر داد
وزیر کشور از تدوین سند راهبردی مدیریت بحران کشور خبر داد.
عبدالرضا رحمانی فضلی پس از پایان جلسه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران کشور که پیش از ظهر امروز با حضور استاندار تهران، شهردار تهران، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و ... برگزار شد، گفت: طبق قانون جدید مدیریت بحران کشور باید سند راهبردی مدیریت بحران تدوین شده و به تصویب شورای عالی مدیریت بحران می‌رسید.

وزیر کشو ادامه داد: جلسه امروز نیز به همین منظور تشکیل شده و این سند که حدود 21 آئین‌نامه و دستورالعمل دارد در این جلسه تدوین و تصویب شد تا پس از ارجاع به شورای مالی مدیریت بحران کشور برای اجرا، ابلاغ شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به شرایط ویژه تهران و اینکه طبق قانون وزیر کشور مسئول مدیریت بحران در تهران است بنا شد تا با تعیین شرایط، مسئولیت بخش‌هایی از این مدیریت بحران نیز به شهردار تهران واگذار شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: در این سند پنج هدف عمده دیده شده که ناظر بر قانون است. همچنین در زیرمجموعه هر هدف سه راهبرد برای تحقق موضوع پیش بینی شده و در هر زیرمجموعه نیز برنامه اقدام تدوین شده است. همچنین سه کمیته داریم، کمیته تبلیغات، آموزش و اطلاع رسانی که مهمترین بخش آن است و ما تلاش داریم تا مدیریت بحران را قبل از وقوع بحران انجام دهیم. البته در مواردی مانند زلزله که قابل پیش بینی نیست نمی‌توان اینطور گفت و در همین مورد نیز باید اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود؛ چرا که معتقدیم آموزش و تبلیغات نقش مهمی در بحران دارد.

به گزارش ایسنا، بر اساس قانون مدیریت بحران کشور این سند پس از تصویب در ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران کشور که به ریاست وزیر کشور برگزار شد به شورای عالی مدیریت بحران رفته و پس از تأیید نهایی اجرایی خواهد شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار