اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
شوشان - هوشنگ نوبخت :
کوررنگی یک بیماری اختلال ارثی است که در آن فرد قادر به تشخیص یک یا برخی رنگ ها نمی‌باشد. سلول‌های مخروطی چشم افراد کوررنگ فاقد رنگ‌دانه‌هایی هستند که موجب دیدن رنگ‌ها می‌شوند به همین دلیل این افراد برخی رنگ‌ها را به شکل طیفی از رنگ‌های خاکستری و سیاه می‌بینند.

کوررنگی انواع مختلفی دارد که شایع‌ترین آن‌ها عدم توانایی در تشخیص رنگ سبز و قرمز از یکدیگر است. داشتن مشکل در تشخیص اینکه جسمی قرمز است یا سبز، یا آبی یا زرد، اصلی‌ترین علامت کوررنگی است.
با کمی دقت در تصمیمات عجیب و غریب مسوولین ستاد استانی همراهی با کرونا که به اشتباه برخی آنرا ستاد مقابله یا مبارزه با کرونا می گویند شک ما را به یقین تبدیل کرده است که مسوولین عزیز ما در خوزستان یا به صورت واقعی کوررنگی دارند یا عینک کوررنگی زده اند که وضعیت قرمز استان را سبز یا زرد ببینند.
در عصر اطلاعات و ارتباطات، مسخره ترین حالت ممکن، دروغ گفتن یک مسوول و نادیده گرفتن شعور افکار عمومی است.
این روزها تناقض اخبار های رسمی در استان و کشور دست فضای غیر رسمی مجازی را از پشت بسته است.
در حالی که مسوولین کشور و شبکه های سراسری لحظه به لحظه وضعیت خوزستان را قرمز که چه عرض کنم ، جگری اعلام می کنند، مسوولین مصلحت اندیش ما در استان، وضعیت را زرد رو به سفید و این تناقض آزار دهنده از قاب یک تلویزیون در طول یک روز، پذیرفتنی نیست.
فکر کنم بازی با سلامت و جان مردم، نه شوخی بردار است و نه مصلحت پذیر و بهتر آن است که هر آنچه خود مردم می بینند را به خود مردم گزارش دهند قبل از آنکه بی بی سی و من و تو و اینترنشنال ورود کنند و جزئیات را با حاشیه و چاشنی دروغ به خورد افکار عمومی بدهند.
اینکه مردم خوزستان رعایت نمی کنند، درست .  اینکه کار فرهنگی و اطلاع رسانی اصولی انجام نگرفته، درست .  اینکه مشکلات مردم اجازه نمی دهد بیش از پیش در خانه بمانند، درست اما اینکه با مردم روراست نباشیم و وضعیت جگری را زرد اعلام کنیم هم کاملا نادرست.
در شهر زادگاه من لالی، چندین نفر در یک روز جان شان را از دست دادند و ده ها نفر مبتلا شدند و تنها دلیل اش این بود که وضعیت این شهر را عادی و گاه سفید اعلام کردند و همین باعث شد که مردم فکر کنند، چندان خبری نیست.
امیدوارم بیشتر  از اینکه هست ، سلامت و جان مردم مظلوم خوزستان برای مسوولین و تصمیم گیرندگان استان و کشور مهم باشد و تدبیری بیندیشند که بیش از این شاهد قتل عام هموطنان مان توسط این ویروس ناخوانده و چموش نباشیم.
لطفن بازی با آمارها و رنگ ها را کنار بگذارید و به گونه ای عمل کنید که پیک کرونا به پیک مرگ تبدیل نشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار