اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
معاون دادستان اهواز خبر داد:
معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز یک رستوران در حریم رودخانه کارون گفت: سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه ورود پیدا کرده و پرونده قضایی تشکیل شده است.
محمد گراوند در نشست خبری که امروز (۲ تیرماه) به مناسبت هفته قوه قضاییه در اهواز برگزار شد، با اشاره به وضعیت ساخت و ساز در حریم رودخانه‌های خوزستان اظهار کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در ساحل رودخانه‌ها به نوعی تجاوز به حریم رودخانه است و امری غیرمجاز و خلاف قانون است. در موارد متعددی که سازمان آب و برق خوزستان درخواست خود را ارائه داده است، دادستانی در این زمینه همکاری داشته و در زمینه تخریب اقدام کرده‌ایم.

‌معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز یک رستوران در حریم رودخانه کارون گفت: سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه ورود پیدا کرده و پرونده قضایی تشکیل شده است. با توجه به اینکه برخی مقامات در این خصوص دخیل بوده‌اند، این موضوع در صلاحیت تهران بوده و اکنون در دادسرای عمومی و انقلاب تهران مطرح شده است و رسیدگی می‌شود.

گراوند در خصوص مشکلاتی که در پی آتش زدن کاه و کلش مزارع ایجاد می‌شود نیز بیان کرد: در ماده ۲۰ قانون هوای پاک اشاره شده که سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع است و مجازات آن درجه شش بیان شده است.

وی ادامه داد: به تعداد کشاورزان استان خوزستان، موارد سوزاندن زمین داریم و این مساله گواه بر این است که فرهنگ و آموزش غلطی بین کشاورزان وجود دارد که تصور می‌کنند این بقایا ممکن است برای زمین مضر باشد و دست به این کار می‌زنند بنابراین باید در این زمینه فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم به کشاورزان ارائه شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار