اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:
شوشتر مملو از آثار تاریخی است، و مردم خودشان باید در کنار دستگاه‌های مربوطه مانع تخریب املاک تاریخی شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان گفت: بافت تاریخی ارزشمند و بناهایی که اکثریت‌شان قابلیت بهره برداری دارند، از قابلیت‌های شوشتر است. خانه‌ها را افرادی که تونایی دارند تملک کرده و احیاء کنند.


به گزارش شوشان، سید حکمت‌الله موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در جشن سالروز ثبت جهانی سازه‌های آبی شوشتر اظهار کرد: شوشتر مملو از آثار تاریخی است، و مردم خودشان باید در کنار دستگاه‌های مربوطه مانع تخریب املاک تاریخی شوند.

وی با حمایت از گفته فرماندار مبنی بر واگذاری آثار به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: فرماندار عزیز فرمودند بخش عمده‌ای از منظومه 13 گانه ثبت جهانی شوشتر قابلیت فضاسازی و واگذاری دارند. ما مشکلی با این قضیه نداریم و مطابق ضوابط میراثی کاملا آمادگی واگذاری آثار تاریخی را به بخش خصوصی داریم.

وی افزود: در استان و کشور خودمان، خیلی‌ها فکر می‌کنند سازه‌های جهانی شوشتر فقط همین آبشارها هستند، در صورتی که در مجموع 13 اثر وجود دارد که واگذاری آن‌ها می‌تواند معرفی دیگر آثار را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به برخی نگاه‌های نادرست به موضوع ثبت جهانی آثار تاریخی اذعان داشت: برخی‌ها فکر می کنند پس از ثبت جهانی دچار محدودیت‌ها و مشکلاتی شدیم، که این نگاه به علت ضعف ماست چرا که ارزش کار را به درستی منتقل نکرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان اشاره‌ای به موضوع ثبت ملی شوشتر به عنوان شهر احرامی بافی نیز داشت و در این خصوص بیان کرد: در تلاش هستیم بحث ثبت ملی شوشتر به عنوان شهر ملی صنایع دستی در حوزه احرامی بافی را که سال گذشته به صورت مشروط با تلاش همه عزیزان رخ داد، امسال قطعی کنیم.

موسوی افزود: در این خصوص قبل از حضور در این جشن، در جلسه‌ای در دفتر آقای گیلانی، نماینده محترم شهرستان هماهنگی‌ها و بررسی‌های لازم در این خصوص صورت گرفت که امیدواریم در اسرع وقت انجام شود.

وی گفت: آقای گیلانی در تمام جهات در حوزه میراث کمک می‌کنند و جزء نمایندگانی هستند که فراتر از استان و در بُعد ملی تفکر می‌کنند. در دو سه هفته اخیر با حمایت نماینده محترم و آقای فرماندار و شهردار و شورای شهر اتفاق مبارکی شروع شده و آن ایجاد موزه در شهر شوشتر است.

جشن یازدهمین سالروز ثبت جهانی سازه‌های آبی شوشتر در خانه مرعشی، به دلیل ویروس کرونا به صورت محدود با حضور مسئولان و مردم برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار