اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
فرماندار شوشتر:
این اثر جهانی، علاوه بر آن که گردشگری است، علمی و کاربردی هم هست و باید از زوایای مختلف بررسی و علوم آن در دانشگاه‌ها تدریس شود.
فرماندار شوشتر گفت: دانشمندان، عالمان و اساتید علم آب و هیدرولیک را به بازدید از سازه‌های فاخر آبی تاریخی شوشتر دعوت می‌کنم تا بتوانند ضمن بررسی دقیق اصول مهندسی آن، مسائل لازم را به دانشجویان منتقل کنند.


به گزارش شوشان، حسین پنبه‌دانه‌پور در جشن سالروز ثبت جهانی سازه‌های آبی شوشتر اظهار کرد: این مجموعه جز معدود آثاری است که در حالیکه ثبت جهانی شده، با گذشت هزاران سال از ساخت آن همچنان در حال استفاده و بهره‌برداری است.

فرماندار شهرستان شوشتر با اشاره به ارزش علمی این مجموعه افزود: این اثر جهانی، علاوه بر آن که گردشگری است، علمی و کاربردی هم هست و باید از زوایای مختلف بررسی و علوم آن در دانشگاه‌ها تدریس شود.

وی ضمن انتقاد از بهره‌برداری حداقلی از آثار ثبت جهانی شوشتر اذعان کرد: باید به امر برون‌سپاری آثار طبق قوانین میراثی به طور جدی پرداخته شود. نقاط بسیاری از آثار ثبت جهانی ما قابلیت واگذاری به فرزندان و سرمایه‌گذاران همین شهر را دارند اما شاید بیش از از ۱۰ درصد نتوانسته‌ایم از آنها بهره‌وری داشته باشیم.

پنبه‌دانه‌پور گفت: از نقطه نقطه این آثار می‌توان به عنوان مراکز اقتصادی و گردشگری استفاده کنیم و علاقمندان به عنوان سرمایه‌گذار می‌توانند ورود کنند. بند میزان، کلاه فرنگی، پل بند شادروان و تمام ۱۳ اثر ناب جهانی شوشتر می‌توانند مراکز بزرگ اقتصادی در کشور و استان باشند، که گردشگران را از تمام دنیا به اینجا بکشانند.

گفتنی است، این مراسم پنجشنبه شب در خانه مرعشی شوشتر، با حضور محدود مسئولان و برخی فعالان اجتماعی برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار