اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به تجمع تعداد زیادی از شهروندان شادگانی برای مجلس ترحیم یکی از سران عشایر خوزستان در روز دوشنبه گفت: با توجه به شیوع کرونا در استان ستاد مدیریت بیماری کرونا مصوب کرده است که فرمانداران با اجتماع کنندگان مراسم عزا و عروسی برخورد کنند.
امید بن عباس اظهار داشت: یکی از عوامل اصلی شیوع کرونا در خوزستان شرکت مردم در مراسم عزا و عروسی است و این تجمع امروز مردم شادگان خلاف پروتکل های بهداشتی است و عواقب بسیار ناگواری برای مردم استان به همراه خواهد داشت چرا که طبق اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در حال حاضر 80 درصد تختهای ویژه کرونا در استان پر شده است.

برخی شهروندان شادگانی امروز در فضای مجازی فیلم‌هایی از تجمع بسیار گسترده مردم شادگان در مراسم ترحیم شیخ منصور آلبوغبیش یکی از شیوخ بزرگ این شهرستان منتشر کرده که موجی از نگرانی در استان به همراه داشته است چرا که بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون توجه به هشدارهای مسوولان محلی در مراسم ختم شرکت کردند.

هر چند فرزند وی با انتشار پیامی در فضای مجازی اعلام کرد با توجه به فراگیری بیماری کرونا مراسم تشییع شیخ منصور آلبوغیبش در شادگان برگزار نخواهد شد و جنازه پدر برای خاکسپاری به قم منتقل می‌شود.

سرپرست فرمانداری شادگان دوشنبه در این خصوص  به خبرنگار ایرنا گفت: در بررسی‌های انجام شده، یکی از عوامل اصلی افزایش مبتلایان به کرونا در منطقه، حضور مردم در آیین‌های عروسی و عزاداری بود که متاسفانه در بیشتر این آیین‌ها رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کمرنگ است.

امید صبری‌پور گفت: همان‌طور که آمارها نشان می‌دهد، به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌ها و کاهش حساسیت‌ها متاسفانه آمار شیوع بیماری کرونا در مقطعی در شادگان افزایش یافت ولی با همکاری مردم تا حدود زیادی رو به کاهش رفت.

وی در خصوص آیین سوگواری درگذشت یکی از سران شیوخ شادگان گفت: طبق گفته خانواده فرد فوت شده، پیکر وی برای دفن به قم منتقل خواهد شد و گرد آمدن مردم در مساجد و حسینه‌ها برای شرکت در آیین سوگواری وی  بی توجهی مردم به قوانین ستاد ملی کرونا است.

سرپرست فرمانداری شادگان افزود: تجمع  مردم در این آیین  به نفع مردم نیست زیرا به شیوع کرونا دامن می زند به همین دلیل نیروهای انتظامی برای متفرق کردن مردم وارد عمل شده اند.

در ۲ روز گذشته در فضای مجازی استان خوزستان تصاویری مبنی بر تیراندازی و تجمع تعدادی از اهالی شادگان و شهرهای اطراف برای شرکت در آیین عزاداری درگذشت یکی از سران عشایر منتشر شده است.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان قرار دارد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار