اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خورستان گفت: اعمال محدودیت از سوی ستاد ملی کرونا به ۹ شهر خوزستان ابلاغ شده و این محدودیت‌ها از فردا پنجشنبه اجرایی می‌شود.
رضا نجاتی اظهار کرد: این محدودیت‌ها از فردا در شهرهای آبادان، امیدیه، دزفول، رامهرمز، اندیمشک، ماهشهر، شوش، شوشتر،مسجدسلیمان اعمال می‌شود.

وی افزود: بر این اساس فعالیت تمامی آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های آرایشی، موزه‌ و باغ موزه، خانه‌های کودک‌، حوزه‌های علمیه، مدارس‌، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، سالن‌های ورزشی پرخطر، مساجد و مصلاها، زبانسرا، کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، تالارهای پذیرایی، مدارس شبانه روزی، کافه‌هاو چایخانه‌ها تا اطلاع ثانوی در این شهرها ممنوع است.

نجاتی گفت: در این مدت برگزاری مراسم ترحیم و عروسی ، مذهبی ، فرهنگی و همایش در سراسر استان خوزستان ممنوع بوده و باشگاه های ورزشی پر خطر مانند کشتی ، جودو نباید فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شهر اهواز نیز تمامی موارد مذکور تا هفته آینده اعمال می شود گفت:  فعالیت ادارات و بازار در این شهرها مانند روال قبل ادامه خواهد داشت.

نجاتی با بیان اینکه وضعیت استان خوزستان از نظر انتشار بیماری کرونا خوب نیست افزود: همه مردم باید به دستور العمل های بهداشتی توجه جدی داشته باشند ضمن اینکه افراد بدون ماسک اجازه ورود به ادارات ، اصناف ، پاساژ و مراکز سرپوشیده را ندارند.

وی هشدار داد در هر جای استان خوزستان مراسم عروسی و یا عزا برگزار شود برخورد جدی خواهد شد.

استان خوزستان ۶ هفته است که در اوج شیوع بیماری کرونا قرار دارد و وضعیت آن قرمز است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۲۱ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر رسید.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار