اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
اولین جلسه شورای مهارت آموزی شهرستان هویزه به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان و اعضاء شورای در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و  حرفه ای خوزستان، عبدالنبی سواعدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در این جلسه ضمن تبریک دهه کرامت و تشریح دستورالعمل شورای مهارت اظهارکرد: مهارت به دو صورت است یکی مهارت آموزی رسمی که متولی آن آموزش و پرورش و آموزش عالی است و دوم مهارت آموزی کوتاه مدت یا غیر رسمی که متولی آن سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است .

سواعدی افزود:  فرایند مهارت آموزی در کشور  برای تکمیل آموزش در مراکز آموزش رسمی در جهت تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص است.

وی ادامه داد: هدف شورای مهارت آینده پژوهی برای مشاغل جدید و تغییر در روش های مهارت آموزی در جهت تربیت نیروی انسانی است.

سواعدی تشکیل شورای مهارت را نیاز توسعه اشتغال در شهرستان ها دانست و گفت: این فرصت زمینه‌ساز شناسایی نیازهای واقعی و مورد نیاز بازار کار شهرستان و منطقه است که با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی امر مهارت‌آموزی شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته و به آنها پاسخ داده شود.  

سواعدی عنوان کرد: امروزه شاهد آموزش گریزی بعنوان یکی از مشکلات اساسی دربین دانش آموزان و دانشجویان تبدیل شده یعنی انگیزه ای برای حضور کلاس وجود ندارد ودلیل آن همان منسوخ شدن نحوه انتقال دانش ومهارت است که در شورای مهارت ماباید به دنبال تغییر در روش های مهارت آموزی بوده که اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان این کار را آغاز کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان بیان کرد: امروزه  باید بدنبال شناخت و حرکت به سمت رویدادهای جدید و کسب و کارهای نوآورانه وفناورانه همچون استارت آپ ها و فضای مجازی بدای توسعه کارآفرینی و اشتغال بود.

سواعدی تصریح کرد:  تفکر نو ، روش های نوین و ایده های خلاقانه  منجر به فرصت های شغلی نوآورانه و راههای جدید کسب در آمد را فراهم می کند.

سواعدی بر جذب اعتبارات مسئولیت اجتماعی صنایع نفت برای توسعه زیرساخت مهارت آموزی تاکید و گفت :فنی وحرفه ای آماده است به هرمیزان بودجه اختصاص داده شود به همان مقدار بودجه اختصاص دهد.

 وی گفت: شورای برنامه ریزی شهرستان درصورت تصویب راه اندازی مرکز خواهران فنی وحرفه ای آمادگی داردپیگیری لازم در سطح استان وکشور داشته باشد.

سواعدی خواستار نهایی شدن سند مهارت شهرستان بعنوان نقشه راه برای اجرای  هدفمند مهارت آموزی برای ورود کارجویان به بازارکارشد.

وی خاطرنشان کرد : کارگران وفعالان  حوزه ساختمان قشر مورد حمایت دولت هستند و شاهدیم حتی در پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی  تنها 7 درصد کل حق بیمه را پرداخت و مابقی را دولت تقبل می کند این قشر باید از حالت سنتی فاصله و به مهارت آموزی فعالان حوزه ساختمان توجه جدی شود .

سواعدی  گفت: ایجاد اشتغال مولد ورونق  اقتصادی  روستا ازدهار وآبادی شهرها را در پی خواهد داشت پس باید برای پیشرفت وآبادی روستاها با تمام توان برنامه ریزی کرد.

سواعدی تعامل بین دستگاهی را لازمه‌ی بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه‌ی همه‌جانبه دانست و اظهار کرد: مجموعه فنی و حرفه‌ای استان با امکانات منحصر به فرد آماده همکاری با همه‌ی دستگاه‌ها و سازمان‌ها است.

سواعدی در پایان از فرماندار شهرستان هویزه بابت اهتمام آموزش فنی وحرفه ای و برگزاری شورای مهارت شهرستان قدردانی کرد.

حبیب عفری مفرد فرماندار شهرستان هویزه نیزضمن تاکید بر جایگاه و نقش مهم آموزش های فنی و حرفه ای در کار آفرینی و اشتغال، گفت: نباید صرفا به آموزش های تئوریک بسنده کرد ونیاز است متناسب با تغییرات بازار کار، تغییر رویکرد داده و به سمت کسب مهارت حرکت صورت پذیرد.

عفری مفردعنوان کرد: یکی از اهداف شورای مهارت آموزی شهرستان, استفاده از خرد جمعی است و تاکید داریم که توانمند سازی نیروی انسانی در مناطق روستایی و عشایری به طور ویژه در دستور کار باشد.

گفتنی است اعضای شورای مهارت  شهرستان هویزه به بیان دیدگاهها ، نقطه نظرات و پیشنهادات پرداختند

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار