اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
مديرعامل شرکت ملی مناطق نفتخيز جنوب در بازديد از شرکت لوله سازی اهواز;
احمد محمدی گفت: طرح توسعه ۲۸ مخزن مجموعاً به ۴۵۰۰ کيلومتر انواع لوله نياز دارد که پيمانکاران ملزم به استفاده حداکثری از لوله های ساخت داخل هستند.
احمد محمدي در اين بازديد که به همراه تني چند از مديران ارشد مناطق نفتخيز جنوب انجام گرفت، يادآور شد: هدف از اين بازديد افزايش همکاري و استفاده بيشتر از ظرفيت ها و توانمندي هاي شرکت لوله سازي اهواز در راستاي حمايت از سازندگان داخلي است.

وي در نشستي که پس از اين بازديد انجام شد ضمن اشاره به توانمندي مطلوب شرکت لوله سازي اهواز، گفت: آنچه در اين جا شاهد هستيم، گوياي اين واقعيت است که شرکت لوله سازي اهواز باتوجه به زيرساخت هاي موجود، توان متخصصان و ظرفيت بالاي توليد، افزون بر تأمين نيازهاي داخلي کشور، توانايي ارائه خدمات و صدور محصول به کشورهاي منطقه را نيز دارد.

احمد محمدي افزود: لوله، به عنوان يکي از پُرکاربردترين کالاها در منطقه نفتخيز جنوب، عمدتاً در دوبخش درون چاهي و سطح الارضي مورد استفاده قرار مي گيرند؛ که در طرح افزايش و نگهداشت توليد بيش از ۴۵۰۰ کيلومتر لوله در اندازه هاي مختلف در اين دو بخش مورد استفاده قرار مي گيرد.

مديرعامل مناطق نفتخيز جنوب ادامه داد: بر اين اساس و با پيش بيني نيازهاي آينده، درسال ۱۳۹۸ دستورالعملي متناسب با ظرفيت توليد شرکت لوله سازي اهواز و ساير شرکت هاي داخلي، تهيه شد که براساس آن، شرکت ملي مناطق نفتخيز جنو با تجديدنظر در استانداردهاي موجود، به جاي استفاده اختصاصي از لوله هاي بدون درز (Seamless) در بخش لوله هاي سرچاهي، به سمت استفاده بيشتر از لوله هاي ERW تغيير رويکرد داد. اين تغيير، ضمن تضمين ايمني لازم، ما را قادر خواهد ساخت از ظرفيت شرکت هاي ايراني و استاني بيش از گذشته استفاده کنيم.

احمد محمدي افزود: در طرح افزايش و نگهداشت توليد (۲۸ مخزن) نياز مناطق نفتخيز جنوب به کالا چندبرابر شرايط قبل از اجراي اين طرح است؛ در اين بين لوله ها و قطعات فولادي بيشترين سهم را در سبد کالاي پروژه به خود اختصاص داده اند و اين يک فرصت مناسب براي شرکت هاي ايراني و استاني توانمند از جمله لوله سازي اهواز است که توانمندي هاي خود را در اين طرح ارائه کنند.

مديرعامل شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب در پايان با بيان اينکه همه ي ما موظف هستيم در راستاي حمايت واقعي از سازندگان داخلي و حداکثرسازي ساخت داخل، همراهي کامل و اقدام عملي در اين راستا انجام دهيم، به تدوين برنامه ۵ ساله موردنياز مناطق نفتخيز جنوب شرکت هاي لوله سازي و ساير توليدکنندگان نيز اشاره کرد و افزود: باتوجه به برنامه ها و طرح هاي در دست اجراي شرکت ملي مناطق نفتخيزجنوب، برنامه 5 ساله نيازهاي کالايي اين شرکت تهيه و به شرکت هاي توليد کننده اعلام و هرسال اين نياز به روزرساني خواهد شد.

مديرعامل شرکت لوله سازي اهواز نيز در اين نشست با قدرداني از حضورمديرعامل و مديران ارشد مناطق نفتخيز جنوب، اظهار داشت: شرکت لوله سازي اهواز در اکثر مناقصات مربوط به تأمين لوله طرح توسعه ۲۸ مخزن، با اختلاف چشمگير برنده مناقصه بوده و به دليل کيفيت بالا، قيمت مناسب و فاصله اندک با ميادين و محل مصرف​، نظر بسياري از پيمانکاران مجري طرح را به خود جلب نموده است.

وي ضمن استقبال از پيشنهادات ارائه شده از سوي مديرعامل شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب، اضافه کرد: شرکت لوله سازي اهواز آمادگي دارد کليه ي نيازهاي مناطق نفتخيز جنوب را به ويژه در زمينه ي لوله هاي ERW را مرتفع نمايد و انتظار داريم که همکاري بيشتري بين دو مجموعه برقرار شود و استفاده از ظرفيت و توان شرکت لوله سازي در مجموعه مناطق نفتخيز جنوب در اولويت قرار گيرد.

مديرامور فني شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب نيز در اين جلسه گفت: تعامل و ارتباط بين دو مجموعه بايد بيشتر شود و اين آمادگي در مناطق نفتخيز جنوب و همکاران ما براي تبادل اطلاعات و ارتباط بيشتر و موثرتر وجود دارد.

صادق فتح اللهي با اشاره به طرح افزايش و نگهداشت توليد ادامه داد: هدف اصلي اين طرح اشتغال، رونق اقتصادي و توانمندسازي بخش مولد داخلي با اتکا به صنعت پيشران نفت است و تمامي پيمانکاران ما ملزم به استفاده حداکثري از کالاهاي ساخت داخل هستند.

وي افزود: طرح توسعه ۲۸ مخزن ظرفيت بسيار بالايي براي به کارگيري شرکت ها و سازندگان داخلي فراهم کرده و به خصوص در بخش تأمين لوله شرکت هاي لوله سازي اهواز، گروه ملي و شرکت لوله سازي اسفراين مي توانند با هم افزايي در اين طرح مشارکت و حضور فعالي داشته باشند.

مدير تدارکات و امور کالا شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب نيز در اين نشست اظهار داشت: تمام نيازهاي کالايي طرح ۲۸ مخزن چه در بخش سطح الارض و چه در بخش تحت الارض در اختيار شرکت هاي توانمد داخلي و از جمله شرکت لوله سازي اهواز قرار گرفته است.

 سعيد اميني زاده با اشاره به نيازمندي هاي طرح ۲۸ مخزن به انواع لوله، افزود: نياز ما در سه بخش لوله هاي ERW وSAW ، لوله هاي بدون درز خطوط جرياني و لوله هاي حفاري است که خوشبختانه در بسياري از زمينه ها، توانايي توليد براساس استانداردهاي لازم را داريم و در بخش هايي نيز لازم است که از طريق کسب دانش و کار علمي نسبت به رفع کمبودها و تقويت توانمندي اقدام کنيم.

در بخشي از اين نشست، رئيس بررسي هاي اقتصادي و برنامه ريزي راهبردي شرکت لوله سازي اهواز نيز گزارشي از توانمندي ها و اقدامات شاخص اين شرکت ارائه داد. مهندس علي اصغر زارع براتپور با اشاره به توليد افزون بر ۹ ميليون تُن لوله از بدو تأسيس شرکت لوله سازي اهواز خاطرنشان ساخت: در سال هاي اخير، اين شرکت با اتکا به نيروي انساني متخصص، در فضايي رقابتي به سوددهي رسيده و از ابتداي تأسيس تا کنون، ۶۵ درصد کل لوله مصرف شده در صنعت نف و گاز کشور را توليد کرده است.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار