اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
کرونا همچنان در خوزستان بیداد می کند و ایذه نیز از این قاعده مستثنی نیست، با این وجود برگزاری مراسم عروسی و عزا یکی از مهمترین عوامل شیوع ویروس کرونا در ایذه، همچنان ادامه دارد.
سلامت مردم ایذه به واسطه برگزاری مراسم مختلف از جمله عروسی و عزا در خطر است و برگزاری این مراسم برخلاف تاکید مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی همچنان به قوت خود باقیست.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندی پیش از برگزاری آیین عروسی و عزاداری و تجمعات چند نفره و گروهی در خوزستان به عنوان عامل انتشار بیماری کرونا در این استان سخن گفته بود.

وی از مردم این استان درخواست کرده بودکه همکاری بیشتری با ستاد ملی مبارزه با کرونا داشته باشند تا میزان ابتلا و موارد مرگ و میر به حداقل رسانده شود.

به رغم این هشدارها ، اوضاع در ایذه تغییری نکرده است و مراسم شلوغ همچنان ادامه دارد و برخورد جدی و بازدارنده ای نیز با بانیان این مراسم برگزار نمی‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ایذه پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ما از مردم می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و نسبت به اجرای فاصله گذاری اجتماعی مقید باشند.

حسین شاهولی با بیان اینکه برگزاری مراسم با تعداد محدود نیز در ایذه غیرقانونی است گفت: طبق دستورالعمل با متخلفان برخورد خواهد شد، از مردم نیز درخواست می‌کنیم موارد قانون شکنی را به ما، نیروی انتظامی و فرمانداری اعلام کنند.

وی افزود: کادر درمان بسیار از وضعیت کنونی خسته شده‌اند، تنها راه کنترل بیماری کرونا در کشور و استان ما، همکاری بیش از پیش مردم است.

با بانیان مراسم عروسی و عزا برخورد می‌کنیم

دادستان ایذه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: مردم باید برای جان خود و اطرافیان احترام قائل باشند و از برگزاری مراسم و تجمعات پرخطر پرهیز کنند.

مراد شمولی افزود: در صورت رسیدن گزارشهای مردمی در رابطه با برگزاری مراسم شلوغ، قطعا برخورد قانونی و قاطع با بانیان این مراسم صورت خواهد گرفت زیرا سلامت مردم خط قرمز ماست.

وی تاکید کرد: فعالیت باغ‌ویلاها و تالارها نیز همچنان ممنوع است و با صاحبان این اماکن در صورت قانون‌شکنی برخورد خواهد شد.

در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۹ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۹۵ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۰ هزار و ۴۵۸ رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته،۲۲۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۲ هزار و ۳۰۵ نفر رسید.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار