اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۴
سرپرست فرمانداری شادگان:
صبری پور: مشکل اصلی در مدیریت شهرستان شادگان ریشه در بی نظمی و حضور نداشتن مسئولان در گذشته است که ارائه خدمات به شهروندان را با اخلال روبرو کرده...
به گزارش شوشان امید صبری پور سرپرست فرمانداری شادگان در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: مشکل اصلی در مدیریت شهرستان شادگان ریشه در بی نظمی و حضور نداشتن مسئولان است که ارائه خدمات به شهروندان را با اخلال روبرو کرده، البته سیل سال گذشته و شیوع ویروس کرونا هم نیز در این امر تاثیر داشته است.

صبری پورافزود: تعطیلی‌ها و محدودیت در زمان شیوع کرونا باعث آشفتگی و نوعی رها شدگی مدیریت را در شادگان شاهد بودیم که بعد از سیل سبب شده بود نگرش برخی نهادها در خوزستان متفاوت باشد که به این مسئله در شادگان رسیدگی شد و شرایط به حالت عادی بازگشته است.

وی تاکید کرد: به مدیران شهرستان شادگان توصیه می کنم قبل از کارمندان در محل کار خود حاضر شوند تا کارکنان با الگو گیری از مدیران نظم را رعایت کنند. وحدت و همدلی مسئولان و مردم، زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت در شهرستان شادگان خواهد بود.

صبری پور تصریح کرد: تالاب شادگان و بخش کشاورزی شهرستان از پتانسیل گردشگری بالایی برخوردار است که نیازمند حمایت مسئولان و ورود اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این حوزه است.

سرپرست فرمانداری شادگان بیان داشت: آبادان، شادگان و بندر ماهشهر سه شهرستانی هستند که از تالاب شادگان استفاده می‌کنند و باید برای استفاده بهینه از آن همه با هم همکاری و تعامل داشته باشند.

سرپرست فرمانداری شادگان حیات در این شهرستان را منوط به کشاورزی و حفظ نخیلات دانست و ادامه داد: وجود 2 میلیون و 200 هزار نفر نخل در این شهرستان نشان از ظرفیت بالای تولید خرما است که به جرات می توان گفت خرمای شادگان جزء بهترین و با کیفیت ترین خرماهای جهان است. همچنین برای رونق اشتغال در شادگان بسته بندی خرما و صادرات آن به کشورهای دیگر را در برنامه داریم.

صبری پور با اشاره به اینکه کشاورزی و تالاب شادگان از سرمایه‌های این شهرستان و استان خوزستان هستند، ادامه داد: برای زنده ماندن تالاب و کشاورزی در شادگان باید میزان رهاسازی آب از سد مارون افزایش یابد. در همین راستا تلاش می‌کنیم حقابه تالاب شادگان را از سد مارون تامین کنیم تا مشکلات کم آبی در روستا و نخلستان‌ها رفع شود.

وی گفت: براساس توافق‌های انجام شده تعیین شد به مدت ۲ هفته ۷۰ متر مکعب بر ثانیه و به مدت یک هفته ۱۵ متر مکعب بر ثانیه آب از سد مارون برای افزایش میزان آب تالاب شادگان رهاسازی شود، البته این میزان کافی نیست و برای افزایش حقابه آن تلاش می‌کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشکل آب شرب روستای ابوشلوگ تا حدودی رفع شده، گفت: تاخیر پیش آمده در خدمات آب رسانی ناشی از پیگیری نکردن مسئولان این حوزه است که طی بازدید از چند روستا مشکلات آن‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و به زودی مشکل آب روستا‌ها رفع خواهد شد.

صبری پور تاکید کرد: بسیاری از مشکلات موجود در آب رسانی به روستاها به سبب عدم پیگیری مستمر به وجود آمده است. مشکلاتی که بعضا با یک تماس تلفنی قابل حل هستند اما کسی برای پیگیری آنها اقدام نمی کند.

سرپرست فرمانداری شادگان ضمن تشکر از زحمات کادر درمان در این شهرستان گفت: زحمات زیادی توسط کادر درمانی کشیده شده و ستاد کرونا همه تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته تا با این بیماری مقابله کند اما برای رفع این معضل نیازمند همت جمعی و کمک مردم برای غلبه بر بیماری کرونا هستیم.

صبری پور منتسب کردن برخی فیلم‌های مراسم ترحیم به شهرستان شادگان در فضای مجازی را تکذیب کرد و گفت: برگزاری این مراسم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در شادگان به هیچ وجه صحت ندارد و چنین تجمعی در شادگان وجود نداشته است.

وی ادامه داد: مراسم ترحیم نیز در شادگان برگزار می شود اما تمامی پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت شده است؛ ضمن اینکه خانواده مرحوم چند هزار ماسک و چند صد لیتر مایع ضدعفونی تهیه کرده و در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهند و خودروهای ضدعفونی کننده هر دو ساعت یک بار کل منطقه را گندزدایی می‌کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار