اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
تا قبل از شيوع کرونا، سازمان آرامستان های شهرداری اهواز روزانه کار دفن شش نفر را انجام می ‌داد اما در تيرماه 99 اين آمار به 10.25 نفر رسيد که افزايش 70‌درصدی را نشان می ‌دهد.
درحالي که مسئولان آرامستان بهشت زهرا (س) و اعضاي شوراي شهر تهران، از افزايش شمار قربانيان کرونا در تهران ابراز نگراني کرده‌اند، در خوزستان مديرعامل سازمان‌هاي آرامستان‌هاي اهواز از افزايش 70‌درصدي دفن جان‌باختگان از زمان شيوع کرونا خبر داد. 

همان‌طور که عليرضا عالي‌پور، رئيس هيات مديره سازمان آرامستان‌هاي شهرداري اهواز در روز گذشته خبر از افزايش 70‌درصدي دفن اموات پس از شيوع کرونا خبر داده بود، گفت: «تا قبل از شيوع کرونا، سازمان آرامستان شهرداري اهواز روزانه کار دفن شش نفر را انجام مي‌داد اما در تيرماه 99 اين آمار به 10.25 نفر رسيد که افزايش 70‌درصدي را نشان مي‌دهد».

او شمار جان‌باختگان در شهر اهواز را بيشتر از اين آمارها دانست و گفت که آمار غسل بيشتر از تعداد تدفين بوده است زيرا برخي از مردم مايل هستند اموات خود را در مکان ديگري دفن کنند بنابراين شهرداري اهواز کار غسل و کفن را طبق پروتکل‌هاي بهداشتي انجام مي‌دهد اما برخي از اموات در شهرهاي ديگر يا در روستاها دفن مي‌شوند.

مرگ در کرمان رکورد زد

همچنين سخنگوي دانشگاه علوم پزشکي کرمان از فوت 12 نفر به‌دليل ابتلا به ويروس کرونا طي 24 ساعت گذشته از جمعه (20 تير) تا شنبه (21 تير 99) در استان کرمان خبر داد. مهدي شفيعي تعداد موارد بستري قطعي مبتلا به کرونا هم اکنون در بيمارستان هاي استان کرمان را 384نفر اعلام کرد و گفت: از اين تعداد 187 نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکي کرمان، 38 جفر مربوط حوزه دانشگاه علوم پزشکي رفسنجان، 119 نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکي جيرفت، 10 نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکي بم و 30 نفر نيز مربوط به حوزه دانشکده علوم پزشکي سيرجان هستند.

سهم دولت 70‌درصد است

تهران نيز وضعيت مناسبي در رابطه با شيوع کرونا ندارد و به باور کارشناسان اين شهر مدت زمان طولاني است که در وضعيت قرمز قرار گرفته است. بسياري از مسئولين و کارشناسان بهداشتي خواستار اعمال محدوديت بيشتر در پايتخت شده‌اند، کما اينکه رئيس شوراي شهر تهران روز گذشته گفت: «اگر اختيار داشتم تهران را دو هفته تعطيل مي‌کردم». محسن هاشمي در حساب توئيتر خود نوشت: « در اوج گيري دوباره کرونا تقصير مردم 30‌درصد و سهم دولت 70‌درصد است، چون دولت يکباره تصميماتش را به نفع کرونا شُل کرد و به ويروس رانت داد».

آخرين آمار مبتلايان به کرونا

در اين شرايط وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد که 188 نفر از جمعه (20 تير) تا شنبه (21 تير 99) در کشور جانشان را از دست دادند. طبق اين آمار رسمي در اين مدت 2397 مورد جديد مبتلا به کرونا در کشور شناسايي شدند و آمار کلي مبتلايان به 255‌هزار و 117 نفر رسيد. همچنين با مرگ 188 نفر تاکنون 12‌هزار و 635 نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به اين بيماري جان خود را از دست داده‌اند. آمار بهبود يافتگان 217‌هزار و 666 نفر است و تاکنون 3338 نفر از بيماران کرونا در وضعيت شديد و تحت مراقبت‌هاي ويژه قرار دارند.

کمبود تخت‌هاي بيمارستاني با افزايش شمار مبتلايان

با توجه به آمار روز گذشته مسئولان دانشگاه علوم پزشکي در چند شهر و استان از جمله خراسان رضوي، کرمانشاه، تهران، آذربايجان‌غربي، گلستان، آذربايجان غربي از کمبود تخت به‌ويژه تخت بيمارستاني خبر دادند. محسن عظيمي‌نژاد، رئيس دانشکده علوم‌ پزشکي نيشابور، در نشست فوق‌العاده ستاد مبارزه با کرونا در نيشابور از کمبود تخت و کادر درمان براي بستري بيماران کرونا خبر داد و گفت: شهروندان ساکن نيشابور بدانند نه کارمندي براي ارايه خدمت و نه تختي براي بستري در بيمارستان داريم.

 همزمان جواد حسيني‌کيا، عضو مجمع نمايندگان استان کرمانشاه در مجلس يازدهم، از کمبود تجهيزات پزشکي در اين استان خبر داد و گفت که مراکز درماني شهرستان‌هاي استان کرمانشاه با کمبود تجهيزات پزشکي مواجه هستند.

از سوي ديگر فرهاد ابول‌نژاديان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکي جندي‌شاپور اهواز، نيز با تاکيد بر کمبود دستگاه تنفس مصنوعي و نبود دستگاه اکسيژن‌ساز در بيمارستان‌هاي خوزستان، گفت که حداقل 17 بيمارستان خوزستان دستگاه اکسيژن‌ساز ندارند يا با کمبود مواجه هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار