اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه مردم نمی‌توانند کولر بخرند، گفت: بازار استان خوزستان به شدت با کمبود کولر مواجه است و این کمبود باعث افزایش قیمت کولر شده است.
بهرام جباری اظهار کرد: در حال حاضر کمبود کولر یکی از مهم‌ترین مشکلات خوزستان است و علاوه بر اینکه این کالا در بازار بسیار کم است، حتی شاهد واردات آن به استان نیز نیستیم. بازار استان خوزستان به شدت با کمبود کولر مواجه است و این کمبود باعث افزایش قیمت کولر شده است.

وی افزود: کولر کالای اساسی نیست بلکه یک کالای حیاتی برای مردم خوزستان است اما با این وجود، تجار ثبت‌سفارش و واردات آن را انجام نمی‌دهند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: مشکلات اقتصادی در بخش کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی، دستوری حل نمی‌شوند. تجار به دلیل نوسانات نرخ ارز، درخواستی برای ثبت‌سفارش و واردات این محصول ارائه نمی‌کنند و این مساله باعث شده کولر به شدت در بازار خوزستان کم شود.

جباری بیان کرد: در طول دو سال اخیر قیمت ارز به شدت در بازار نوسان داشته و این مساله باعث شده کولر از مبادی ورودی به تعداد بسیار اندکی وارد کشور شود و پاسخگوی نیاز خوزستان نباشد.

وی افزود: خوزستان سالانه به حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه کولر نیاز دارد و شرایطی که کرونا و نرخ ارز برای بازار به وجود آورده، باعث شده این نیاز در دو سال گذشته تامین نشود و بازار استان خوزستان به شدت با کمبود کولر مواجه شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان کرد: کمبود کولر در بازار باعث افزایش قیمت این محصول شده و مردم نمی‌توانند کولر بخرند.

جباری گفت: همه مسئولان استان خوزستان برای حل مشکل تامین کولر صحبت‌های لازم و رایزنی‌ها را انجام داده‌اند اما نمی‌دانیم برای حل این مشکل باید چه راهکاری اندیشیده شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار