اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد:
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه روز گذشته پیک مصرف برق به ۸ هزار و ۳۷۸ مگاوات رسید، گفت: با این رقم، رکورد مصرف تاریخ صنعت برق خوزستان شکسته شد.

محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، شبکه برق خوزستان رشد مصرف بیش از ۸ درصدی را تجربه کرد و با این میزان مصرف، رکورد جدیدی در تاریخ صنعت برق خوزستان ثبت شد.

وی افزود: روز شنبه (۲۱ تیرماه) پیک مصرف برق به ۸ هزار و ۳۷۸ مگاوات رسید و از رکورد قبلی صنعت برق در سال ۹۶ با مصرف ۸ هزار و ۲۲۰ مگاوات عبور کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه این رشد مصرف باعث وارد شدن شوک به تجهیزات می‌شود؛ گفت: علیرغم ظرفیت‌سازی‌های انجام‌شده که تاکنون باعث پایداری شبکه شده است، باید بدانیم اگر رشد مصرف برق از یک قائده معقول پیروی نکند و چنین شتابان باشد، باعث بارگیری بیشتر از توان تجهیزات و فشار و خاموشی ناخواسته خواهد شد.

دشت‌بزرگ با اشاره به ثبت دمای بالای ۵۰ درجه و افزایش رطوبت در برخی نقاط خوزستان و پیش‌بینی استمرار این وضعیت در روزهای آتی، بیان کرد: اگر در ساعت‌های اوج بار، مدیریت مصرف لحاظ نشود، به ازای هر درجه که از دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد عبور کند، افزایش بار مصرف قابل ملاحظه‌ای در شبکه شاهد خواهیم بود و این افزایش بار آسیب‌زا و حادثه‌ساز است.

وی افزود: در چند روز پیاپی است که مصرف برق بیشتر از ۸ هزار مگاوات است و تجهیزات در حداکثر بارگیری هستند و این تداوم و ماندگاری افزایش بار، خطر دیگری برای شبکه است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: مشترکین در روزهایی که دما افزایش پیدا می‌کند، همکاری بیشتری با صنعت برق داشته باشند و با کاهش مصارف غیرضروری و کم کردن بار سرمایشی منازل خود، به پایداری شبکه کمک کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار