اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
رئیس مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی (آزفا) دانشگاه شهید چمران اهواز از پذیرش دانشجو از دانشگاه اسپانیا در مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز در صورت مرتفع شدن کرونا در زمستان سال جاری خبر داد.
داوود پورمظفری اظهار کرد: تاکنون یک شعبه مرکز آموزش زبان فارسی برون مرزی در کشور عراق راه‌اندازی شده  که  حدود 10 ماه است، فعالیت خود را رسما آغاز کرده است. همچنین در حال رایزنی برای راه‌اندازی یک شعبه دیگر در یکی از استان‌های جنوبی کشور عراق هستیم اما  هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم.

وی با اشاره به نیازسنجی میان زبان آموزان، افزود: از سوی زبان آموزان عراقی نیاز به آموزش زبان فارسی حس می‌شود. بسیاری از افراد شاغل در حوزه‌های اداری کشور عراق داوطلب یادگیری زبان فارسی هستند اما با توجه به این‌که برای برخی، امکان تردد و رفت و آمد مداوم به کشور ما دشوار است بنابراین ممکن است بسیاری از این داوطلبان از آموزش زبان فارسی منصرف شوند.  به این دلیل تصمیم گرفتیم، شعبه‌هایی را در جنوب کشور عراق راه‌اندازی کنیم و با توجه به نزدیکی این شعبه به استان خوزستان، قلمرو مناسبی برای فعالیت دانشگاه شهید چمران اهواز به شمار می‌آید.

رئیس  مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی  (آزفا) دانشگاه شهید چمران اهواز تاکید کرد:  در زمستان امسال در صورت مرتفع شدن معضل کرونا، دانشجویان ایران‌شناسی از یکی از دانشگاه‌های اسپانیا  به مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه می‌شوند و برای سال آینده نیز از یکی از دانشگاه‌های اسکاتلند زبان آموز می‌پذیریم. امیدواریم وضعیت به گونه‌ای پیش رود تا بتوانیم ماموریت ترویج زبان و ادبیات فارسی را انجام دهیم.

پورمظفری در پایان گفت: ما 2 نوع متقاضی آموزش زبان فارسی داریم؛ یک گروه که عمدتا چینی‌ها و عراقی‌ها هستند که  زبان فارسی را صرفا به منظور مقاصد خاصی مانند فعالیت اقتصادی، تجاری یا ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور می‌آموزند و گروه دوم که عمدتا در کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند و زبان فارسی را به منظور مطالعه فرهنگ، تاریخ و هنر ایرانی می‌آموزند. هدف این گروه در واقع آموزش زبان فارسی است. در مجموع برای این داوطلبان برنامه خاصی داریم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار