اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خبر داد:
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: با وجود احتمال ضعیف برگزاری مراسم اربعین و تدارکات لازم برای برپایی این مراسم در مرزهای چذابه و شلمچه طبق برنامه زمان‌بندی جلو می‌رود.
حجت الاسلام سیدمحمود موسوی با بیان اینکه احتمال برگزاری مراسم اربعین حسینی با وجود پیامدها و مخاطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا درعراق ضعیف است افزود: نشست‌های ستاد اربعین حسینی استان وهماهنگی‌ها با موکب‌های مردمی در مرزهای چذابه و شلمچه نیز در حال انجام است و توصیه‌های لازم به موکب‌ها برای تکمیل ساختمان‌ و بناهای موکب‌ها و آماده سازی تجهیزات سرمایه ای همچون کولرهای گازی و دیگر وسایل سرمایشی در مرزها انجام شده است.

رییس کمیته جدب مشارکت های مردمی ، تغذیه و اسکان ستاد اربعین خوزستان در ادامه افزود: برنامه‌های این ستاد به گونه‌ای طراحی شده تا در صورت قطعی شدن برپایی شدن مراسم اربعین، موکب‌های مردمی با بسیج سریع امکانات بتوانند خدمات لازم را به زائران حسینی ارائه کنند.

موسوی در ادامه افزود: به احتمال زیاد روز اول محرم (سی ام مرداد ۱۳۹۹)امسال تکلیف برگزاری مراسم اربعین در مرزهای چذابه و شلمچه به روال اربعین سال‌‎های گذشته مشخص خواهد شد ولی هم‌اکنون به صورت قطعی نمی‌توان در این باره اظهارنظر کرد.

۱۷مهرماه روز اربعین حسینی است.سال‌های گذشته موکب‌های اربعین از روزهای نخستین ماه محرم امکانات و تجهیزات مردمی خود را به مرزهای چذابه و شلمچه گسیل می‌کردند تا از زائران اربعین که از اول ماه صفر به صورت تدریجی حرکت خود را به سمت کربلای معلا شروع می‌کنند پذیرایی کنند.

حرکت حماسی و معنوی کاروان‌های زائران اربعین حسینی از مرزهای چذابه و شلمچه به سمت شهرهای مقدس عراق ، از اربعین ۱۳۹۲ شروع شد و هر سال بر عظمت و شکوه آن افزوده شد.
 اربعین پارسال حدود یک میلیون زائر اربعین حسینی از مرزهای زمینی و بین المللی چذابه و شلمچه راهی شهرهای مقدس عراق به خصوص کربلای معلا و نجیف اشرف شدند.

مرزهای چذابه و شلمچه از نیمه دوم اسفندماه ۱۳۹۸ به علت شیوع ویروس کرونا به طور کامل از سوی دولت عراق بسته شدند. مرز شلمچه چهارشنبه هفته گذشته به صورت محدود(۲ روز در هفته) برای صادرات کالا به عراق باز شد ولی مرز چذابه با وجود پیگیری ها از سوی مسوولان استانی و محلی هنوز بسته است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار