اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
فرادی که دچار کرونا می شوند لازم است که دستگاه تنفسی خود را با ورزش تقویت کنند
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: عوارض بیماری کرونا بر بافت ریه حتی بعد از درمان با فرد همراه است و عملکرد ریه را دچار اختلال می‌کند.
شوشان: دکتر مجید روانبخش شامگاه شنبه در گفت وگوی ویژه خبری سیمای خوزستان بیان کرد: یکی از اصلی ترین عوارض کرونا درگیری و التهاب ریه است و سه ساختار اصلی ریه همچون بافت ، عضلات و استخوان های قفسه سینه بر اثر ویروس کرونا دچار اختلال وضعف می شوند .

دکتر روانبخش ادامه داد: یک فیزیوتراپ بعد از درمان کرونای فرد بیمار باید با دادن تمرین های خاص مجددا توانمندی های ریه را به وی بازگرداند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه هر فرد لازم است که مشاور فیزیوتراپیست داشته باشد اظهار داشت: افرادی که دچار کرونا می شوند لازم است که دستگاه تنفسی خود را با ورزش تقویت کنند.

از اوایل اردیبهشت ماه روند ابتلا به کرونا در خوزستان صعودی شده است که بعد از گذشته سه ماه همچنان وضعیت استان قرمز است.

تامین آب و نمک بدن برای جلوگیری از گرما زدگی

متخصص طب اورژانس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این گفت و گوی خبری بیان کرد: برای جلوگیری از گرما زدگی در گرمای شدید خوزستان باید آب و نمک از دست رفته بدن بر اثر عرق کردن را تامین کرد تا از گرما زدگی فرد جلوگیری شود.

دکتر آرش فروزان بیان کرد: گرمازدگی درخوزستان درفصل تابستان بسیار مشاهده می شود که از تشنگی شروع می شود و درنهایت باعث کاهش سطح هوشیاری فرد گرمازده می شود.

این متخصص طب اورژانس ادامه داد: گرما زدگی در سه حالت است که یکی از آن گرما زدگی خفیف است و در این حالت اندامی مثل پا دچار تورم می شود و یا ایجاد ضایعات پوستی است که جای نگرانی نیست و با استفاده از دارو قابل درمان است.

دکتر فروزان ادامه داد: در مواردی نیز بر اثر گرمازدگی دردهای عضلانی در فرد رخ می دهد که در این حالت آب و نمک بدن بر اثر تعریق از بین می رود و فرد دچار درد عضلانی می شود و فرد گرما زده باید مایعات نمک دار مصرف کند.

وی افزود: در گرما زدگی متوسط به دنبال ماندن طولانی ماندن فرد در گرما وی دچار سردرد و یا افت فشار خون و حالت تهوع می شود، این گرما زدگی در این شرایط کرونایی فرد را به بیمارستان می کشاند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: در گرما زدگی شدید دمای بدن از ۴۰ درجه تجاورز می کند که فرد به سمت نارسایی کلیه و افت فشارخون پیش می رود و باید هر چه سریع تر به اورژانس مراجعه کند.

وی گفت: اگر فرد گرما زده دچار از بین رفتن هوشیاری شود و یا افراد اطراف خود را نشناسد باید هر چه سریع تر به بیمارستان منتقل شود و در غیر اینصورت احتمال مرگ وی وجود دارد.در پی

افزایش دما ادارات و بانک‌های ۲۲ شهرستان خوزستان را تعطیل کرد

به دستور استاندار خوزستان به علت افزایش دما و رطوبت، ادارات و بانک‌های۲۲ شهرستان در استان خوزستان در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری تعطیل شدند.

بنا بر گزارش هواشناسی خوزستان مبنی بر وقوع دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد و شدت رطوبت و شرجی هوا در برخی نقاط استان به دستور استاندار ادارات و بانکهای تمامی شهرهای استان  به جز اندیکا، مسجدسلیمان، لالی، ایذه و باغملک در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه (۲۹، ۳۰ و ۳۱ تیرماه) تعطیل شدند.

بنا به اعلام هواشناسی خوزستان تا روز سه شنبه با استقرار توده هوای گرم دمای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر در بیشتر مناطق خوزستان پیش‌بینی می‌شود.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار