اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: احتمال بارندگی پراکنده در ارتفاعات خوزستان برای روز یکشنبه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود.
محمد سبزه زاری بیان کرد: تا روز سه‌شنبه استقرار توده هوای گرم بر روی خوزستان و وقوع دمای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر در بیشتر مناطق استان مورد انتظار است؛ در این مدت جریانات جوی جنوبی سبب افزایش رطوبت و وقوع پدیده شرجی به ویژه در مناطق ساحلی و مرکزی خواهد شد و از روز سه‌شنبه به بعد با تقویت جریانات جوی جنوبی افزایش رطوبت و شرجی تشدید می‌شود.

وی افزود:  همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری وزش باد در برخی ساعات به ویژه در مناطق جنوبی و غربی متوسط قابل انتظار بوده و خلیج فارس در این مدت مواج است.

سبزه زاری ادامه داد: در شب و روز گذشته آبادان با ۴۹.۵ و دهدز با ۲۸.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین درجه دما را در خوزستان داشتند؛ حداکثر دمای اهواز در این مدت به ۴۸.۳ و حداقل به ۳۱.۷ درجه سانتیگراد رسید.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: حداکثر رطوبت نسبی هوا در ۲۴ ساعت گذشته در هندیجان ۸۴، بندر ماهشهر ۸۰، اهواز ۵۸، کشاورزی اهواز ۵۶، گتوند ۵۱ و صفی آباد دزفول ۴۹ درصد ثبت شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اخطاریه‌ای نسبت به استقرار توده هوای گرم و جنوبی شدن جریانات جوی و افزایش رطوبت در مناطق ساحلی از روز شنبه ۲۸ تیر در خوزستان هشدار داده بود.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان اعلام کرد:به دستور استاندار خوزستان به دلیل افزایش دما و رطوبت، ادارات و بانک‌های۲۲ شهرستان خوزستان در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه(۲۹، ۳۰ و ۳۱ تیر) تعطیل شدند.

به گفته امید بن‌عباس بر این اساس در روز شنبه ۲۸ تیر و چهارشنبه یکم مرداد نیز کاهش ساعت اداری در نظر گرفته شده و زمان پایان کار ادارات و بانک‌ها در خوزستان ساعت ۱۲ اعلام شده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار