اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
اهالی مشهد محله رضاشهر رو با دو تا چیز می‌شناسن. یکی خرید شیرینی و دیگری خیابون‌های عریض و خلوتش. اگه قصد خرید آپارتمان در رضاشهر رو دارید، در ادامه با 2نبشی‌ها همراه باشید!

محلۀ رضاشهر کجاست؟

رضاشهر دومین شهرک ایجاد شده در مشهده و قدمتش به سال 1355 برمیگرده. زمانی بلوار پیروزی جنوبی‌ترین بخش مشهد بود، اما چند سالی میشه با احداث بلوار نماز، شهر گسترش بیشتری پیدا کرده و معلوم نیست این شرقی دوست‌داشتنی قراره کجا تموم بشه!

محلهی رضاشهر در قسمت جنوبی دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد، حدفاصل بلوار وکیل‌آباد، بلوار نماز و همچنین بزرگراه شهید کلانتری (شهید سردار سلیمانی) و بلوار دلاوران قرار داره و در منطقه‌بندی شهرداری، جزو منطقه‌ی 9 هست.

موقعیت جغرافیایی مناسب این محله سبب شده که رضاشهر یک انتخاب‌ عالی‌ برای «خرید آپارتمان در مشهد» باشه.


امکانات رفاهی رضاشهر

حمل و نقل عمومی

خط 2 مترو در این منطقه ایستگاه داره. (ایستگاه شهید کاوه) خطوط اتوبوس و ایستگاه تاکسی هم در این محله وجود داره.

مراکز خرید

رضاشهر دارای مراکز خرید بزرگ و سرشناسی نیست. بیشتر مراکز خرید این محله به صورت بازار محله هستند و صمیمت معمولی که بین کاسب‌های قدیمی و اهل محل شکل میگیره!

مراکز درمانی

رضاشهر دارای بیمارستان نیست. نزدیکترین بیمارستان به این محله، مرکز درمانی امام حسن مجتبی ( علیه السلام) در بولوار اندیشه (قاسم آباد) است. ضمن اینکه تعدادی درمانگاه در رضاشهر وجود داره.

مراکز آموزشی

دانشگاه علمی و کاربردی، مؤسسه آموزش عالی طوس، مؤسسه آموزش عالی شهرداری از مراکز آموزش عالی واقع در رضا شهره. تعداد زیادی مدرسه با سطوح کیفیتی متفاوت در رضاشهر وجود داره اما تعداد مراکز هنری و فعالیت‌های فوق برنامه به میزان لازم نیست و همچنین استخر و سالن‌های ورزشی کمی در رضاشهر وجود داره.

رستوران و کافی‌شاپ

به نظر میرسه این منطقه به تعداد انواع رستوران و کافی‌شاپ بیشتری نیاز داره. البته چندین رستوران سرشناس در رضاشهر وجود داره که بسیار پرطرفداره اما کافی نیست.

مراکز تفریحی

اگر از پارک‌های متعدد این محله (که عموماً حاشیه‌ای هستند) فاکتور بگیریم، مکان تفریحی به خصوصی در رضاشهر وجود نداره!

وضعیت آب‌و‌هوا

رضاشهر چون نزدیک ارتفاعات بلوار نماز قرار گرفته، آب‌و‌هوای خوب و نسبتاً پاکی داره!

وضعیت ترافیک

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که «خرید آپارتمان در رضاشهر» داره اینه که خبری از ترافیک پیرکننده و دعوا انداز بین همسران نیست! بار ترافیکی سبکی داره و اگر محل کار یا زندگی‌تون واقع در رضاشهره، نیازی نیست دنبال پادکست خوب بگردید!

شرایط خرید آپارتمان در رضاشهر

رضاشهر شامل خیابون هایی مثل دعبل خزائی، دهخدا، خاقانی، کاوه، فکوری و رضویه! بلوار رضوی اصلی‌ترین بلوار این محله‌ست. قیمت خرید آپارتمان در رضاشهر، نسبت به متوسط شهر کمی بالاتره. توجه به این نکته ضروریه که اگه دنبال آپارتمانی با متراژ زیر صد متر هستید، شاید نتونید اونو به آسونی پیدا کنید، به این دلیل که بیشتر آپارتمان‌های این محله، بین 150 تا 350 متر زیر بنا دارند.


قیمت خرید آپارتمان در رضاشهر

در بلوار رضوی قیمت خرید آپارتمان بیشتره. ناگفته نمونه که قیمت آپارتمان در ابتدای این بلوار نسبت به انتهای اون بیشتره! خرید آپارتمان در انتهای پیروزی و نزدیک بلوار نمازه، نیاز به بودجه‌ی کمتری داره.

مزایای زندگی در رضاشهر

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید آپارتمان در رضاشهر، دسترسی سریع به بزرگراه‌های شهره. همونطور که گفتیم رضاشهر آروم و خلوته، در چشم به هم زدنی میشه از خروجی بلوار رضوی که بین درختای کاج پنهون شده، وارد بزرگراه شهیدکلانتری (شهید سردار سلیمانی) شد و رفت فرودگاه شهید هاشمی نژاد یا اینکه وارد بلوار نماز شد و از قدم زدن توی طبیعت زیبای اون لذت برد و یا لذت خوردن یک کاسه آش در طرقبه رو تجربه کرد.

ویژگی ساکنین رضاشهر

رضاشهر دارای تعداد زیادی خانه ویلایی با متراژهای 250،300 و 500 متره و بخشی از ساکنینش افراد میانسال هستند که تمایل به زندگی در هوای پاک و برخورداری از آرامش نسبی دارند.

نکته جالب وجود جلسات قرآن بیست و چند ساله در بین ساکنین این محله‌ست. البته ناگفته نمونه در چند سال اخیر با افزایش ساخت‌و‌ساز در این محله، تعداد بیشتری از زوج‌های جوان ساکن این منطقه شدن و رضاشهر هم کم کم داره به سمت وفور ساختمون‌های بلند میره!

همچنین به علت نزدیکی رضاشهر، به دانشگاه فردوسی، بخشی از ساکنین این محله، قشر فرهیخته دانشجو هستند.

نکته قابل توجه در هنگام خرید آپارتمان در رضاشهر

یکی از مسائلی که قبل از خرید آپارتمان در رضاشهر باید به اون توجه کنید، خلوت بودن این محله به خصوص در مناطق نزدیک‌تر به بلوار نماز هست که ممکنه باعث ایجاد مشکلات امنیتی بخصوص در شب بشه. برخی از ساکنین رضاشهر نسبت به این موضوع گله‌مند هستند اما افراد زیادی هم این آرامش رو دوست دارند.

فاصله رضاشهر تا حرم مطهر رضوی

یکی از تصوراتی که افراد غیر بومی نسبت به این محله دارند، اینه که فاصله زیادی تا حرم مطهر داره، در صورتی که اینطور نیست. درسته که رضاشهر در منطقه‌ی کاملاً متفاوتی از اطراف حرم قرار داره اما از طریق بزرگراه کلانتری و میدان عدل خمینی، امکان دسترسی بدون دغدغه به حرم مطهر وجود داره. ضمن اینکه تشرف به حرم مطهر به وسیلهی مترو هم بسیار سریع و راحته.


دلایل معروفیت رضاشهر

رضاشهر به قنادی‌های کم‌نظیرش معروفه. همونطور که گفتیم وجود قنادی‌های معتبری مثل جام عسل و قنادی یزدی‌ها باعث شده که دم دمای عید نوروز، افراد زیادی از سایر نقاط شهر روانه رضاشهر بشن تا ضمن خرید شیرینی، آرزوی کام شیرین رو برای خانواده، به خونه ببرن!

مورد بعدی وجود تعداد زیادی مبل فروشیه که محصول خودشون رو مستقیماً عرضه می‌کنند و نسبت به نمایشگاه‌های مبل، قیمت مناسبتری دارند.

راهنمای خرید آپارتمان در رضاشهر از طریق سایت 2نبش

اگه قصد خرید آپارتمان در رضاشهر رو دارید، حتماً می‌دونید اون دوران که یه خانواده از صبح تا شب پا میشدن می‌رفتن بنگاه‌های محل، تا شاید بتونن بین نمونه‌های اکازیون پیشنهادی یکی رو بپسندن، دیگه تموم شده. سایت «2نبش» پنجره‌ای به دنیایی انتخاب‌های راحت‌تره.

برای خرید آپارتمان در رضاشهر مشهد بهتون پیشنهاد می‌کنیم در قسمت خرید خانه در مشهد سایت 2 نبش، محله رضاشهر رو انتخاب کنید و اگر محدودیت بودجه دارید اون رو هم ذکر کنید و بعد بررسی کنید کدوم مورد، مد نظرتونه.

در 2نبش آخرین و به روزترین موارد خرید آپارتمان ارائه داده میشه و شما می‌تونید آپارتمان مورد نظرتون رو در کمترین زمان و بدون هدر دادن وقت پیدا کنید. پیشاپیش ...

خونهی نو مبارک!


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار