اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۳۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
شوشان - ایرج‌مزارعی:


هم اکنون ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی در کل جهان موجود است که ۱۱۶ ماهواره آن فضای جغرافیایی  ایران را به سهولت هر چه تمام پوشش میدهند و این ماهواره ها امکان دریافت ۱۸ هزار شبکه تلویزیونی را نیز فراهم کرده اند که از این تعداد حدود ۲ هزار شبکه با دیش معمولی در ایران قابل دریافت است . 

در کشور ما رسانه ملی با داشتن حدود ۱۵۰ شبکه رادیویی وتلویزیونی  به ۳۵ زبان دنیا برنامه تولید  و پخش میکند ،  در حالی که شبکه های فارسی زبان که از طرف کشورهای بیگانه برای ما برنامه فارسی  تولید و پخش میکنند حدود  ۲۹۵ شبکه میباشد که هر کدام از این شبکه ها خود  به یک کشور مخالف ایران وابسته میباشند  و روزانه برنامه های متنوع و متکثری برای جامعه ۸۰ میلیونی ایران پخش میکنند ،  و جالب تر انجاست که این کشورها بدون هیچ گونه هزینه ای در حال تولید و پخش برنامه فارسی برای مردم ایران میباشند ، اما مردم کشور خود برای دیدن برنامه های تلویزیون ملی خود حتما باید هزینه و شارژ ماهانه را به دولت  مرکزی پرداخت نمایند . 

وقتی که عملکرد این شبکه ها را برای پوشش خبرهای داخلی کشور خود بررسی میکنیم با  پدیده ای بنام  "خودسانسوری " مواجه میشویم . بعنوان مثال از زمان قتل "جرج فلوید" از ۵ خرداد تا ۵ تیرماه صدای آمریکا ،  فقط ۹۸ خبر در خصوص اعتراضات داخلی آمریکا تولید و پخش کرده است  . در صورتی که در همین مقطع زمانی ۱۸۵۷ پست اینستا گرامی توسط صدای آمریکا منتشر شد که ۴۶۲ مورد به طور مستقیم مربوط به مسایل داخلی ایران بود که از این تعداد ۴۵۳ مورد کاملا با رویکرد منفی و ناامیدکننده ،  ۷ پست بدون جهت گیری و تنها ۲  پست با رویکرد  مثبت بود .  

اوج حملات رسانه ای شبکه های معاند این روزها  در خصوص سند همکاری دو  کشور ایران و چین میباشد .  بطوری که از تاریخ ۱۵ تیرماه تا ۲۵ تیرماه  بمدت ۱۰ روز فقط دو شبکه فارسی زبان BBC  و ایرانیان اینترنشنال در سه خروجی اینستا ، تلگرام و توییتر با حملات آگاهانه خود توانستند بخشی از افکار عمومی داخل ایران را اشفته کنند ،  بطوری که شبکه ایرانیان اینترنشنال در این مدت ۱۲۶ مطلب منتشر کرد که ۸۷ مطلب آن علنا هجمه به این تفاهم نامه بود و بی‌بی‌سی فارسی نیز ۶۱ مطلب مرتبط با قرارداد ایران و چین را بازنشر دادند که ۳۴ مطلب علنا علیه این سند راهبردی بود . 

این رسانه‌ها  با تمرکز بر کلیدواژه‌هایی مثل «استعمار نوین ایران » و «ترکمنچای دیگر» چنان فضایی را در ایران فراهم و القا کردند  که بسان اینکه همه مسولین نظام در کشور ایران خواب بوده اند و فقط آنها بیدار و دلشان برای ۸۰ میلیون ایرانی سوخته است . این در حالی است که آن چیزی که ما تا کنون شاهد آن  بوده ایم  فقط یک  «سند همکاری بلندمدت» بین دو کشور ایران و چین مطرح است که تازه  ، طبق اصل ۷۷  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بعد از تصویب بین دو دولت باید به امضا و تایید مجلس شورای اسلامی هم برسد تا به قانون و قرارداد تبدیل شود . 

بررسی مطالب بالا نشان میدهد که رسانه های رسمی آمریکا و پادوهای رسانه ای واشنگتن در روزها گذشته نه تنها نگران آزادی بیان و گردش اطلاعات و داده نبودند ،  بلکه این شعارها را تنها برای ایران و کشورهای غیر همسو  میخواهند و وقتی  که نوبت به مسایل داخلی خودشان میرسد خود سانسوری و تحریف مهمترین استراتژی آنها میشود . 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
محمدرضا مشکات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
comment
0
0
comment سلام عليكم. ضمن عرض خسته نباشيد و تشكر فراوان از مطالب مفيد سايت خبرى تحليلى شما، نظر به اينكه خبر ارزشمندتان تحت عنوان (امپراطورى غول هاى دروغگو) نوشته آقاى ايرج مزارعى را از سايت شما در گروه هاى اينترنتى زيادى نقل نموديم، برخى از اعضاى اين گروهها مآخذ و منابع خبر و مقاله مزبور را درخواست نمودند. استدعا دارد در صورت امكان اين منابع را معرفى فرمايند. با تشكر فراوان مشكات ١٣٩٩/١٢/١
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار