اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
شوشان - لفته منصوری:

برخی از مخاطبان نوشته‌های من می‌گویند: دیگر بس است، ننویس! مگر چیزی برای گفتن و نوشتن باقی‌مانده است؟! دردها و رنج‌ها را نوشتن، چه سودی دارد؟ جز پریشان‌حالی و درهم‌ریختگی اعصاب و روان مردم؟! همه می‌دانند که مشکلات چیست؟ اما راه‌حل کدام است؟ برنامه چیست؟ اراده تغییر کجاست؟ آیا افق امیدی برای خوزستان هست؟

«خوزستان در افق نزدیک» کتاب ارزشمندی است که توسط دکتر مسعود عالمی نیسی عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران و چند گروه پژوهشی در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف درباره‌ی و برای پیشرفت خوزستان تألیف شده است.

در ابتدا نویسنده این کتاب را معرفی می‌کنم: دکتر مسعود عالمی نیسی، سال 1356 در سوسنگرد به دنیا آمد و سال 1374 از دبیرستان شهید بهشتی (تیزهوشان) اهواز فارغ‌التحصیل شد. ایشان دارای مدرک دکترای جامعه‌شناسی اقتصادی و توسعه از دانشگاه تهران است. مسائل خوزستان، ایشان را بر آن داشت تا برای تأسیس دبیرخانه خوزستان در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تلاش نماید. سال‌هایی که به‌عنوان مشاور اجتماعی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور داشت، به تدوین سیاست‌های مسائل اجتماعی اصلی کشور مانند جرم، فساد و ... پرداخت. تخصص ایشان در زمینه‌های توسعه و سیاست‌گذاری اجتماعی است و هم‌اکنون عضو هیئت‌علمی و مدیر گروه تعاون اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی است.

«اما کتاب - خوزستان در افق نزدیک - برنامه‌ای برای آینده‌ی خوزستان است. نگاه غالب آن است که دولت سلسله‌جنبان توسعه در ایران بوده و هست و اگر دولت اقدامات خود را متوقف کند، موتور توسعه خاموش می‌شود. ما طبق شواهد تاریخی و اجتماعی، معتقد به جامعه قوی ایرانی و به‌تبع آن جامعه قوی خوزستانی هستیم که خود موتور توسعه است و می‌خواهد پیشرفت کند و اراده آن را دارد؛ اما موانع ساختاری حرکت او را کُند می‌کنند. گفتمان اصلی این برنامه – رفع موانع پیشرفت – است؛ که با تحقق آن، خواهیم دید که مردم چگونه استان خوزستان را به دست خویش آباد خواهند کرد. در برنامه – خوزستان در افق نزدیک – موانع ساختاری رسیدن به این افق شناسایی‌شده و راه‌های برداشتن آن‌ها در هفت محور راهبردی ترسیم‌شده است. این برنامه به زبان ساده و عامه‌فهم نوشته‌شده و البته کاملاً عملیاتی و به‌دوراز شعار و کلی‌گویی است. مخاطب این برنامه مسئولان و به‌ویژه نمایندگان مجلس ازیک‌طرف و عموم مردم از طرف دیگر است. هدف افزایش آگاهی مردم نسبت به ریشه‌های مسائل خوزستان و راه‌حل‌های آن است تا مطالبات خود را در این مسیر هدایت کنند.»[1]

چاپ اول این کتاب در پاییز 1398 و توسط بنیاد توسعه فردا در 1000 نسخه و به قیمت 30000 تومان به زیور طبع و نشر آراسته‌شده است.

به همه‌ی دلسوزان استان خوزستان توصیه می‌کنم که این کتاب را مطالعه کنند. کتاب‌فروشی شرق اهواز واقع در بلوار سلمان فارسی (نادری)، خیابان حافظ شمالی، حدفاصل نادری و سیروس این کتاب را برای فروش در اختیار دارد. همچنین می‌توانید این کتاب را از طرق شماره 32210254 و 09167986477 سفارش داده و به‌وسیله‌ی پیک موتوری کتاب‌فروشی دریافت کنید.
برچسب ها: لفته منصوری
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار