اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
به بهانه‌ی انتخاب رئیس فراکسیون رسانه‌ و فضای مجازی مجلس؛
شوشان - خداداد ابراهیمی / روزنامه‌نگار :
درخبرها خواندیم که سیدنظام الدین موسوی،محمد سرگزی،لطف‌الله سیاهکلی، معین الدین سعیدی و محمد رشیدی، به عنوان اعضای هیئت رئیسه فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس یازدهم انتخاب شده‌اند و سیدنظام الدین موسوی لرستانی تبار با اکثریت آرا به عنوان رئیس این فراکسیون انتخاب شده است.
دراین راستا باید گفت که نظر به پیشینه‌ی رسانه‌ای و مداومت‌های فرهنگی موسوی شاید این انتخاب، تخصصی‌ترین و مناسب‌ترین گزینه برای اداره‌ی این فراکسیون باشد که این مهم جای بسی خرسندی و امیدواری دارد.
مدیر عامل خبرگزاری فارس، معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی،
مدیرمسئول روزنامه جوان، مدیرعامل خبرگزاری دانشجو، دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، عضو شورای سردبیری روزنامه ایران، رئیس هیات مدیر موسسه فرهنگی و رسانه‌ای قدس، سردبیر نشریات هفتگی حریم، مشق و محک و...از اهم مسئولیت‌های رسانه‌ای موسوی‌ است. این روزمه می گوید؛
دیگر لازم نیست اصحاب مطبوعات و مدیران رسانه‌ی کشور ، مطالبات و مصائب فراروی جامعه رسانه‌ای را برای مجلس یازدهم بازخوانی وتکرار کنند چرا که یکی از جنس خود آنان و به نمایندگی آنان در راس حساس‌ترین فراکسیون مجلس قرار گرفته که خود سال‌های متمادی با معضلات صنفی و فراز و نشیب‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای دست وپنجه نرم کرده است.
لذا جامعه مطبوعاتی و رسانه‌ای کشور،حمایت جدی، تحقق مطالبات صنفی و احیای مطبوعات کشور را با قید  فوریت از رئیس این فراکسیون خواستارند؛
برون‌رفت ازبحران رسانه‌ای در فضای مجازی، رهایی مطبوعات از ورطه‌ی ورشکستگی، احیای مطبوعات محلی، رفع تنگنای معیشت اصحاب رسانه ومطبوعات و گردش چرخه‌ی فعالیت  رسانه‌های مکتوب، تلاش مضاعف فراکسیون رسانه و فضای مجازی را می طلبد.
دراین راستا راهبردهای گره‌گشا واثرگذار  این فراکسیون تنها نقطه امید واتکای اهالی رسانه است که انتظار می رود به‌ صورت اورژانسی برای این وضعیت اسفبار، چاره‌اندیشی شود.
درخاتمه باید گفت که بایسته‌ست فراکسیون رسانه و فضای مجازی، احیای مطبوعات معاصرایران که در احتضار به‌سر می برد را دراولویت برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های خود قرار دهد.چرا که ازیک سو سُنت روزنامه‌نگاری در ایران بر پایه کار مطبوعاتی بنا شده و ازسوی دیگر این مطبوعات امروز است که باید بار اصلی آموزش روزنامه‌نگاران حرفه‌ای آینده را به دوش بکشد. در مجموع تحقق این مهم، احیای اقتصاد مطبوعات کشور، رونق معیشت روزنامه نگاران، خبرنگاران ، عکاسان، چاپخانه‌داران و سایر دست اندرکاران رسانه‌ای را به دنبال خواهد داشت.و هزاران نفر را ازمصیبت بیکاری رهایی خواهدبخشید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار