اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۳۳۳ بیمار جدید کووید - ۱۹ در کشور طی شبانه روز گذشته خبر داد.
دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۵ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۲۸۲ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۱ هزار و ۱۷۲ نفر رسید.

به گفته وی، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۵۳ هزار و ۲۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: ۳۶۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری، تا کنون دو میلیون و ۳۲۷ هزار و ۸۵۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با تاکید بر رعایت اصول سه گانه بهداشتی؛ شست و شوی مداوم دستها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، گفت: همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری ادامه داد: همچنین استان های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی با اشاره به وضعیت استان اصفهان گفت: دو شهرستان این استان در وضعیت قرمز و ۱۱ شهرستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند و آمار بستریهای کرونا در اصفهان به خصوص در شهرستانهای پرازدحام روندی افزایشی دارد.

لاری به وضعیت استان تهران نیز اشاره کرد و افزود: در استان تهران ۹ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند و موارد روزانه بستری در این استان طی یک ماه گذشته به دو برابر افزایش یافته است. در شهرستان های تهران، پاکدشت، دماوند و شهریار آمار بستریها شیب نسبتا تندی را طی می کند؛ به طوری که در استان تهران نیمی از تخت های مراقبت های ویژه بزرگسالان در اشغال بیماران کرونایی است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مهمترین دغدغه ما ابتلا و خستگی کادر درمان است این درحالیست که با رعایت اصول سه گانه شستن مداوم دستها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک می توان به آنها کمک کرده و زنجیره انتقال بیماری را شکست داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار