اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
پیش‌بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن محصول از نخیلات استان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از پیش‌بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن خارک، رطب و خرما از نخیلات خوزستان خبر داد.
خدارحم امیری‌زاده اظهار کرد: سطح زیر کشت نخیلات استان خوزستان ۴۱ هزار هکتار است که از این میزان، ۳۳ هزار هکتار نخیلات بارور و ۸ هزار هکتار نهال هستند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۳۰ هزار تن خارک، رطب و خرما از نخیلات خوزستان برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته، ۳۲ درصد و نسبت به سال‌های نرمال ۲۰ درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه محصول امسال نخلستان‌های خوزستان نسبت به سال‌های گذشته از کیفیت بسیار بهتری برخوردار است، گفت: در ۱۸ شهرستان خوزستان خرما تولید می‌شود که عمده محصول به ترتیب مربوط به شهرستان‌های شادگان، آبادان‌، کارون، خرمشهر و بهبهان است.

امیری‌زاده بیان کرد: ارقام نخیلات خوزستان شامل استعمران، برحی، زاهدی، گنطار، خضراوی، بریم، خاصی و کبکاب است و در چند سال اخیر نیز دو رقم تجاری مجول و پیارم به ارقام خرمای خوزستان اضافه شده است.

وی افزود: در چند سال گذشته مشکلاتی از جمله شوری آب و کم‌آبی و ریزگردها موجب کاهش محصول تولیدی نخیلات خوزستان شده بود اما با اقدامات انجام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی شاهد افزایش محصول تولیدی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیگیری و مطالبه حق‌آبه نخیلات آبادان، خرمشهر و شادگان، ارائه توصیه‌های ترویجی و آموزش به نخل‌داران، اجرای شبکه مراقبت و پایش عوامل زیان‌رسان و عارضه‌های نوظهور مانند خشکیدگی برگ نخیلات و ارائه توصیه‌های به موقع به باغداران و تامین نهاده‌های مورد نیاز نخل‌داران، تامین و توزیع نهال تجاری یارانه‌دار و بهسازی و لایروبی انهار از جمله اقدامات انجام شده برای افزایش تولید بوده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار