اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری کنکور سراسری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاریخ مقرر (از ۳۰ مردادماه) خبر داد.
سعید نمکی روز دوشنبه پس از برگزاری جلسه‌ای با وزیر علوم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینه برگزاری کنکور سراسری بیان کرد: بزرگترین دغدغه همه ما حفظ سلامت عزیزان ملت ایران است و هر فرزند این سرزمین را فرزند خودمان می‌دانیم. جلسه مفصلی برگزار و بحث‌های زیادی انجام شد و برای خروج از این بلاتکلیفی، موارد مورد جمع بندی قرار گرفت تا بتوانیم نتیجه مطلوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: کمیته‌ای تشکیل می‌شود که روسای دو کمیسیون مجلس شورای اسلامی و تعدادی از نمایندگان مجلس در کنار همکاران ما در وزارت بهداشت و وزارت علوم و سازمان سنجش یک بار دیگر پروتکل‌ها را مرور کرده و سخت‌تر از آزمون دکتری در نظر خواهند گرفت.

وزیر بهداشت گفت: با سختگیری بیشتر در سه مرحله مهم شامل نقل و انتقال داوطلبان به حوزه امتحانی، داخل حوزه امتحانی و هنگام خروج و با پروتکل‌های سختگیرانه دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: قرار بر این شد که در مناطق مختلف، پروتکل‌های بهداشتی تغییر کند. در استان‌های گرمسیر مثل سیستان و بلوچستان و هرمزگان، در چنین شرایط و آب و هوایی باید فاصله‌ها و موارد را متفاوت در نظر بگیریم. قرار شد حدود ۲۰ درصد فضای اشغال هر سالن نباشد و فاصله گذاری‌ها حداقل ۲ متر باشد. همچنین قرار شد اگر داوطلبی ماسک یا پک بهداشتی نداشت، برای او تهیه شده و تحویل داده شود.

نمکی گفت: قرار بر این شد که ناظرها با اشتراک بین وزارت بهداشت و مجلس و بسیج و سازمان‌های مردم نهاد انتخاب و نظارت قوی انجام شود.

وزیر بهداشت افزود: در مورد کنکور سراسری و برخی رشته‌ها که داوطلب کمتری دارد نیز تلاش می‌شود که فضای مناسب‌تری فراهم شود.

وی بیان کرد: تصمیم بر این شد که با توان‌مندی و قدرت، کنکور سراسری در ۳۱ مرداد برگزار شود تا هم عزیزان ما از اضطراب در بیایند و هم تکلیف برگزار کنندگان روشن شود؛ اما این تضمین را هم خواهیم داشت که با رعایت مردم و همراهی عزیزان، نظارت بر اجرای پروتکل‌ها به قدری قوی باشد که کسی دچار بیماری نشود.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار