اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
رییس انجمن صنایع فلزی خوزستان گفت: به‌همین دلیل اشتغال موجود در این بخش از صنایع در معرض خطر قرار دارد و ممکن است موجی از بیکاری در استان ایجاد شود.
ایمان علیرضایی پنجشنبه در کارگروه تخصصی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان که در سرسرای این شورا برگزار شد، اظهارداشت: صنایع استان خوزستان به واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می‌شوند و بیشترین میزان اشتغال در حال حاضر در بخش صنایع کوچک است.

وی ادامه‌داد: این صنایع در حال حاضر با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند که یکی از مهمترین آنها نبود مواد اولیه در زمینه ورق‌های فولادی است.

علیرضایی با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از صنایع کوچک در معرض ورشکستگی قرار دارند، یادآورشد: آسیب پذیرترین بخش جامعه یعنی کارگران در این واحدها مشغول کار هستند که ممکن است به دلیل چالش های موجود تعداد زیادی از آنها بیکار شوند.

رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز  گفت: این درحالی است که در استان خوزستان ظرفیت و استعداد تامین نیاز این صنایع وجود دارد.

محمد جواد امانی افزود: دلال‌ها و واسطه‌ها از این شرایط در حال سوء استفاده هستند تا جایی که فروش ورق مورد نیاز صنایع را با ۲ برابر قیمت واقعی بفروش می‌رسانند.

وی با تاکید بر اینکه همه واحدهای تولیدی مرتبط با صنایع فلزی در خوزستان دچار چنین چالشی هستند، گفت: با وجود اینکه ظرفیت لازم برای عرضه ورق‌های فولادی در خوزستان وجود دارد اما بالاجبار باید به استان‌های دیگر و یا شرکتی مانند فولاد مبارکه اصفهان مراجعه کنیم. 

 رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز خواستار رفع هرچه سریعتر این چالش در استان شد و گفت: در خوزستان امکان انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین صنایع و فولاد اکسین خوزستان وجود دارد و لازم است تا ساز و کارهای آن برای بهبود شرایط تولید فراهم شود.

تفاهمنامه صنایع کوچک با فولاد اکسین احیاء شود

رییس هیات مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی شماره چهار اهواز با اشاره به اینکه پیش از این تفاهمنامه‌ای بین صنایع کوچک و فولاد اکسین خوزستان در راستای تامین مواد اولیه مورد نیاز وجود داشت، گفت: در ابتدا لازم است نیازسنجی دقیقی صورت بگیرد تا در چارچوب مشخصی فولاد اکسین اقدام به عرضه ورق مورد نیاز صنایع کند.

غلامرضا عباسی نورآبادی تصریح‌کرد: در صورت اختصاص سهمیه‌ای ویژه به استان، صنایع کوچک از بحران جدی خارج می‌شوند.

وی خاطرنشان‌کرد: به عنوان مثال طی پایشی که از در شهرک صنعتی شماره چهار اهواز صورت گرفت، واحدهای تولیدی این شهرک سالانه به یک هزار تن ورق تولیدی فولاد اکسین نیاز دارند.

در اهواز پنج شهرک صنعتی با یک هزار واحد تولیدی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، استاندار خوزستان ابتدای مردادماه جاری در نشست بررسی مشکلات شرکت‌های فولادی استان اعلام کرد: قبل از اینکه مواد اولیه تولید شده در شرکت‌های فولادی در بورس عرضه شود باید ابتدا نیاز کارخانجات و صنایع داخل خوزستان تامین گردد.

یکی از مهمترین نیازهای صنایع فولادی در استان تامین ورق، شمش و اسلب فولادی است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار