اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کلانشهر اهواز گفت : فعالیت ستاد عتبات بازسازی،مرمت ونوسازی حرم‌های مطهراهلبیت علیهم السلام درکشورهای عراق وسوریه می‌باشد.
عزیزاله زارعی ادامه داد : ۱۵۰پروژه دردست بررسی که تعدادی ازاین پروژه ها کاملا تکمیل و تحویل اعتاب مقدشان شد.
 
وی گفت : از جمله پروژه های خاص این ستاد می توان به بازسازی گنبد طلای حرم امام علی (ع) اشاره داشت که در آن ده هزار خشت طلا استفاده گردیده است و با اینکه مدت انجام آن 18 ماه بود این ستاد توانست در 14 ماه به انجام برساند . این بارگاه 700 سال پیش بازسازی گردیده بود که خوزستانی ها دوباره توفیق بازسازی آن را داشتند .
 
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کلانشهر اهواز افزود : صحن حضرت زهرا (س) در نجف نیز از جمله پروژه های بزرگ و خاص ستاد بازسازی است که در محیطی بالغ بر 221 هزار متر مربع بزرگترین بنای اسلامی در تاریخ است که با 80 درصد پیشرفت در حال انجام می باشد که مهندسین دیگر کشور های صاحب سبک در ساخت سازه را به تحسین برانگیخته است.
 
زارعی ادامه داد: این بنای عظیم بسیار دقیق و در شان ائمه اطهار با بالاترین کیفیت مصالح ساختمانی با هزینه مردم ساخته شده است .
 
وی گفت : مردم ما عاشق اهلبیت علیهم السلام هستند و همیشه پشتیبان ما در ساخت حرمین بوده اند .
 
 مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کلانشهر اهواز ادامه داد : طرح تل زینبیه(صحن حضرت زینب(س) ) در کربلا نیز از جمله پروژه های خاص و عظیم ستاد می باشد که در محل تل زینبیه در حال انجام است و دارای ویژگی های بسیار خاص و فضای معنوی می باشد که در ساخت آن چنانچه یک گرم خاک آن محل جابجا گردد دوباره به جای سابق باز می گردد.
 
زارعی گفت : ساخت این پروژه بزرگ با توجه به شرایط خاص آب و خاک کشور عراق و وجود آب های زیرزمینی بسیار دقیق و مهندسی شده می باشد وجود آب های زیرزمینی کار پروژه را بسیار سخت و پیچده نمود که بحمدالله با برنامه ریزی دقیق مهندسان ایرانی طرحی را برای تخلیه آب‌ها انجام دادند که بسیار موفقیت آمیز بود و در آن برای ورود و خروج خودرو ها و سایر وسایل نقلیه مسیر های دسترسی بسیار مناسبی درنظر گرفته شده است که میزان پیشرفت آن نیز 40 درصد می باشد .
 
وی گفت: با توجه به اینکه کلیه هزینه پروژه را مردم می دهند ستاد عتبات عالیات به هر فرد مومن و علاقه مندی که بیش از 500 هزار تومان برای ساخت این پروژه کمک نماید یک سند افتخار تقدیم می نماید .
 
زارعی ادامه داد : این سند به منظور شفاف سازی و افزایش اعتماد مردمی در خصوص کمک های مالی انجام می پذیرد.
 
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کلانشهر اهواز همچنین از ساخت 6 درب از درب های امامین عسکریین(ع) خبرداد و گفت : درب ها در حرمین امامین عسکریین(ع) نصب گردید. 
 
زارعی در خصوص فعالیت های این ستاد در سوریه نیز گفت : ستاد این افتخار را داشت که بارگاه حضرت زینب که زمانی در سیطره داعش بوده است را بازسازی نمایند .
 
وی گفت : بارگاه حضرت زینب که چندین بار توسط داعش و سایر گروه های تکفیری مورد تعرض قرارگرفته بود و سالهای زیادی حتی یک کاشی و موزاییک آن تغییری نکرده بود به همت مردم خونگرم خوزستان کلاً بازسازی گردید و صفر تاصد آنرا مردم شریف خوزستان مرمت، نوسازی ‌و بازسازی نمودند.

زارعی گفت : بازسازی گنبد ، گلدسته ها ، ساختمان و حتی درب و پنجره ها به شکلی دقیق صورت گرفت که با اتمام این بازسازی ها حرم حضرت زینب شباهت فراوانی به حرم حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس پیدا کرد.
 
 مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کلانشهر اهواز افزود: حتی فرش های حرم حضرت زینب 40 تا 50 سال دست نخورده بودند که ما در 3 سال پیش 140 تخته فرش به همراه یک دستگاه قالیشویی تقدیم نمودیم .
 
زارعی ادامه داد : علاوه بر این فعالیت ها ما یک زائر سرا با ظرفیت پذیرش 1400 نفر را آغاز نمودیم که اکنون 95 درصد پیشرفت داشته است.
 
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کلانشهر اهواز گفت : البته اکنون ما برای تکمیل و برطرف کردن نیاز حرم ها به آبسردکن و یخساز نیاز داریم که ان شالله بتوانیم با کمک های مردمی آن را نیز تامین نماییم.
 
زارعی ضمن تشکر از برخی از سازمان ها و شرکت های از جمله شرکت لوله سازی اهواز گفت : کارکنان و کارگران شرکت لوله سازی اهواز 14 دستگاه آبسردکن به نیت 14 معصوم به منظور تامین آبسردکن های صحن حضرت زهرا (س) تقدیم ستاد نمود که از این بابت از آن ها تقدیر و تشکر می نماییم.
 
وی گفت : سیمان برای پروژه ها به ویژه پروژه صحن حضرت زینب(س) شدیدا موردنیاز می‌باشد و هرعزیزی که مایل باشدمی تواندبا واریزی وجه بحساب ستاد عتبات برای خرید سیمان مشارکت داشته باشد.
 
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کلانشهر اهواز گفت : صرفا ماموریت ما مشارکت در ساخت و بازسازی حرم ها نیست بلکه هر کجا که نیاز بوده است در کنار مردم برای رفع نیاز های آنان تلاش کرده ایم و در این خصوص می توان به رخدادهای ناگواری مانند سیل و زلزله اشاره داشت.
 
 زارعی افزود : موکب های ما در حادثه سیل روزانه 250 هزار پرس غذای گرم اهدا نمودند و علاوه بر آن 40 کامیون امکانات از جمله برنج ، البسه ، لوازم خواب و بهداشتی ، لبنیات و غیره را بین مردم توزیع نمودند.

بیش از 100 کامیون اجناس مختلف و مورد نیاز هموطنان را برای استان های مختلف از جمله گلستان و لرستان ارسال نمودیم . در حادثه سیل پلدختر 16 موکب به مدت 2 ماه خدمت رسانی می نمودند. در زلزله کرمانشاه 30 کامیون به همراه 8 موکب به مدت یک ماه و نیم مشغول خدمت رسانی بودند.
 
وی ادامه داد : در خصوص بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه به افراد نیازمند و خانواده های درگیر بیماری منحوس کرونا ستاد عتبات عالیات کلانشهر اهواز بیش از 37 هزار بسته مواد غذایی شامل برنج ، روغن ، حبوبات و ... را بین مردم و در ماه مبارک رمضان توزیع نمود. بیش از 33 هزار پک بهداشتی نیز توزیع گردید .
 
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کلانشهر اهواز گفت : اینها بخشی از فعالیت های ما بوده است که ستاد آمادگی این را دارد که در هرکجا که حوادث غیر مترقبه رخ می دهد به عنوان خط مقدم خدمت رسانی حضور داشته باشد.
 
عزیزالله زارعی گفت : لازم می دانم تقدیر و تشکر کنم از مردم ولایت مدار و عزیزمان که واقعا با حضور و حمایت آنان هیچگاه صندوق ساخت حرم معصومین خالی نمانده است و پشتیبان و دلگرمی ما برای خدمت رسانی بوده اند و ما نیز شبانه روز در تلاش هستیم که به نحوه شایسته کمک های آنان را به سرمنزل مقصود برسانیم .
 
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کلانشهر اهواز در پایان گفت : شماره حساب 214354711122210 و یا شماره کارت 6273811013850091 بانک انصار به نام ستاد بازسازی عتبات عالیات کلانشهر اهواز جهت معرفی و دریافت کمک های نقدی شهروندان عزیزمان در جهت بازسازی حرمین معصومین معرفی می گردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار