اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: اینکه یک واحد صنعتی تعطیل کرده باشد و بگوید به دلیل کرونا است، وجود ندارد.

اخلاق محمدیان امروز (۲۱ مردادماه) اظهار کرد: صنایع کوچک در حوزه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی نقش بسیار ویژه دارند و گام‌های بسیار مثبتی در این زمینه برداشته‌اند. در این شرایط سخت استان خوزستان به ویژه در دوران گرما، صنایع کوچک بسیاری در خوزستان مشغول فعالیت هستند تا شعار مقام معظم رهبری در بحث جهش تولید، روی زمین نماند.

وی افزود: در دوره‌ای که بسیاری از بخش‌ها به دلیل شیوع کرونا دچار مشکلات فراوانی شده‌اند، صنعتگران خوزستانی به دلیل نیازمندی در زمینه ماسک، مواد شوینده، الکل و سایر وسایل و لوازم بهداشتی، اقدام به تولید این محصولات کرده‌اند تا بتوانند بخشی از نیازهای استان و کشور را به این محصولات تامین کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان تصریح کرد: واحدهای صنعتی کوچک و متوسط، واحدهایی هستند که در یک بازه زمانی کوتاه در مقایسه با واحدهای صنعتی بزرگ احداث و زمینه‌ساز رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می‌شوند.

محمدیان بیان کرد: واحدهای صنعتی کوچک با همان سرعتی که می‌توانند موجب اشتغال و رونق شوند، با همان سرعت نیز می‌توانند دچار مشکل و از چرخه تولید خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه عوامل بیرونی و درونی بسیار مهم موجب شکست واحدهای صنعتی کوچک و متوسط می شود، افزود: عوامل بیرونی که خارج از حیطه و توان صاحبان صنایع است، یکی از این عوامل است که برای صنایع کوچک و متوسط مشکل‌ساز می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ادامه داد: قوانین و مقرارت و شرایط سیاسی و اقتصادی کشورها از جمله عوامل بیرونی هستند که زمینه شکست و نابودی واحدهای تولید را فراهم می‌کنند و می‌توانند باعث به زمین خوردن این واحدها شوند.

محمدیان گفت: دیگر عامل مشکل‌ساز برای واحدهای صنعتی، عوامل درونی و به طور ویژه خود صاحبان صنایع هستند. مشکلات مدیریتی، نقدینگی، نبود تکنولوژی و... از مهم‌ترین عواملی هستند که زمینه‌ساز شکست واحدهای تولیدی کوچک و متوسط می‌شوند.

وی افزود: در دو دهه گذشته دولت به صنایع کوچک و متوسط و ظرفیت‌سازی در این حوزه‌ها توجه و نگاهی ویژه داشته است و در حد ممکن مشکلات و نیازهای این واحدها را مرتفع کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان بیان کرد: در کشورهای در حال توسعه و به ویژه ایران، نگاه دولت به سمت توسعه صنایع کوچک و متوسط است زیرا عمده این سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی در بخش صنایع کوچک و متوسط، توسط بخش خصوصی است و نیاز به سرمایه دولتی ندارد.

محمدیان گفت: دولت با آماده‌سازی زیرساخت‌ها و بسترهای اولیه، شرایط را برای فعالیت این صنایع آماده می‌کند. خوشبختانه در این زمینه دولت به خوبی عمل کرده و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع کوچک و متوسط به ویژه در استان خوزستان به خوبی فراهم شده است.

وی اظهار کرد: وظیفه ذاتی شرکت شهرک‌های صنعتی، ایجاد بستر و زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذار در شهرک است. تامین زمین مناسب و ایجاد امکانات و زیرساخت‌های مناسب از مهم‌ترین اقداماتی است که توسط شرکت شهرک‌های صنعتی برای حضور سرمایه‌گذار انجام می‌شود تا سرمایه‌گذار بدون دغدغه به تولید بپردازد و ایجاد اشتغال داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: در شهرک‌های صنعتی خوزستان همه ظرفیت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذار فراهم شده است و از این بابت دغدغه‌ای وجود ندارد و در هر نقطه‌ای که سرمایه‌گذار بخواهد فعالیت اقتصادی و تولید داشته باشد، آماده ارائه خدمات و ایجاد شرایط هستیم.

محمدیان در خصوص آخرین اقدامات انجام گرفته در بحث خروج از رکود واحدهای صنعتی خوزستان گفت: تولید، یک حلقه است و شهرک‌های صنعتی یکی از این حلقه‌های حمایتی برای تولید است. شرکت شهرک‌های صنعتی علاوه بر بحث فراهم کردن زیرساخت‌ها، یک نقش حمایتی نیز دارد.

وی افزود: فعالیت کلینیک صنعت در خوزستان و وجود مشاوران فعال در جوار صاحبان صنایع برای عارضه‌یابی صنایع و مشکلات واحدهای تولیدی یکی از اقداماتی است که در راستای حمایت و توانمندسازی واحدهای تولیدی در حال انجام است تا شاهد خروج از رکود واحدهای تولیدی در استان خوزستان باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: در خصوص واحدهایی که از چرخه تولید خارج شده و به هر دلیلی دچار رکود شده‌اند، در کلینیک صنعت مشکلات آن‌ها بررسی می‌شود و در صورت امکان با همکاری سایر بخش‌ها از جمله ستاد تسهیل، به چرخه تولید باز می‌گردند.

محمدیان عنوان کرد: از سال ۹۳ تاکنون ۲۷۱ واحدی که دچار رکود بوده و از چرخه تولید خارج شده بودند، مجددا احیا شده‌اند و به چرخه تولید بازگشته‌اند. این واحدها ممکن است با توجه به شرایط مجددا دچار مشکل و تعطیل شوند اما تلاش بر این است که واحدهای صنعتی بتوانند با همه ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: در سال گذشته برای بازگشت به تولید شاخص ۲۵ واحد تولیدی مد نظر بود اما با تلاش‌های انجام شده توانستیم ۳۹ واحد تولیدی را مجددا به چرخه تولید بازگردانیم و راه‌اندازی کنیم. امسال نیز مد نظر است ۵۶ واحد را به چرخه تولید بازگردانیم و تاکنون موفق شده‌ایم از این میزان ۱۵ واحد را مجددا راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به واحدهایی که در تملک بانک‌ها هستند، گفت: بانک‌ها واحدهای تولیدی را که نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند، بعد از پروسه‌ای به تملک خود در می‌آورند. تلاش بر این است چنین واحدهایی را به سرمایه‌گذار جدید و یا صاحبان قبلی آنان بازگردانیم تا زمینه را برای جهش تولید در کشور فراهم کنیم.

محمدیان تصریح کرد: بحث‌های آموزش، کنسرسیوم‌سازی واحدهای صنعتی، حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط با صنعت و توسعه خوشه‌های صنعت و کسب و کار، توسعه نظام مبادلات پیمانکاری و حمایت از واحدهای صنعتی برای حضور در نمایشگاه‌ها از دیگر مواردی است که از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی در زمینه توانمندسازی واحدهای تولیدی در خوزستان انجام می‌شود.

وی گفت: واحدهای کوچک به تنهایی امکان رقابت در بورس را ندارند و نمی‌توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را از طریق بورس تامین کنند. در این زمینه تعاونی‌هایی تشکیل شده است تا با تامین منابع مالی به صورت تجمعی، این صنایع بتوانند در بورس رقابت کنند و مواد اولیه مورد نیاز خود را خریداری و تامین کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای صنایع با شیوع کرونا گفت: در ابتدای شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها و صنایع تعطیل شدند اما در بخشی نیز بسیاری از صنایع در بحث تولیدات ماسک و وسایل بهداشتی و پزشکی به صورت همزمان تولیدات خود را افزایش دادند و حتی واحدهای تولیدی جدیدی نیز در این زمینه شروع به فعالیت کردند.

محمدیان بیان کرد: مشکلات کرونا برای واحدهای تولیدی مقطعی بود و اکنون شرایط عادی است و تولیدکنندگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال فعالیت و کسب و کار هستند و مشکل خاصی نیز در این زمینه وجود ندارد. اینکه یک واحد صنعتی تعطیل کرده باشد و بگوید به دلیل کرونا است، وجود ندارد؛ شرایط دشوار شده و محدودیت‌هایی وجود دارد اما روند تولید نیز ادامه دارد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار