اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان:
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: ۶۰ درصد از تولید نفت در غرب کارون به‌عنوان منطقه عملیاتی این شرکت از میادین مشترک با کشور عراق استخراج می‌شود.
جهانگیر پورهنگ در حاشیه آیین افتتاح فاز نخست زنجیره انتقال نفت میادین غرب کارون در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شرکت نفت و گاز اروندان متولی راهبری تولید و عملیات تولیدی نفت در غرب کارون است که وسعتی بالغ بر پنج هزار کیلیومتر مربع دارد و بخش قابل توجهی از آن در اطراف تالاب هورالعظیم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد از تولید نفت در این شرکت بهره‌برداری از میادین مشترک با کشور عراق صورت می‌گیرد، گفت: با توجه به اینکه نباید از رقیب و یا کشور همسایه یعنی عراق در استخراج نفت خام سبک و سنگین در میدان‌های مشترک عقب بمانیم، پیش‌بینی می‌شود در آینده میزان تولید این شرکت به ۷۰ درصد برسد.

به گفته پورهنگ، چشم انداز تعریف شده این شرکت برای تولید در آینده یک میلیون بشکه نفت در روز است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح‌کرد: با وجود تحریم‌هایی که بر علیه صنعت نفت شکل گرفته، اما تاکنون با توان و تلاش مضاعف انجام شده، عملکرد قابل قبولی در برداشت نفت از سوی طرف ایرانی این میدان‌های مشترک به ثبت رسیده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه صنعت نفت هم‌اکنون دچار شدیدترین تحریم‌ها برای تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز است، گفت: اما با این وجود با تکیه بر توان داخلی، تجهیزات و نیاز این صنعت به‌موقع در حال تامین است که این امر ناشی از تعامل و همکاری همه زیرمجموعه‌های شرکت ملی نفت ایران با سازندگان داخلی است.

موظف به حفظ محیط زیست تالاب هورالعظیم هستیم

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه تولید در این منطقه از شرایط خاصی برخوردار است، افزود: غرب کارون به واسطه وجود تالاب هورالعظیم منطقه جغرافیایی بسیار حساسی محسوب می‌شود با این وجود موظف به تولید و همچنین حفاظت از محیط پیرامون تاسیسات نفتی هستیم.

پورهنگ با تاکید بر اینکه بروز آلودگی به دلیل حوادث و نشست احتمالی لوله‌های نفتی، ماهیت انکارناپذیر این صنعت در سراسر دنیا است، گفت: در زمان بروز چنین حوادث احتمالی، مکلف به رفع آلودگی‌ها هستیم و در این رابطه هزینه‌ها و پروژه‌های زیست محیطی متعددی اجرا و در حال انجام است.

تحویل و تحول تاسیسات و عملیات راهبری تلمبه خانه غرب کارون

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان همچنین بیان داشت: امروز آیین تحویل و تحول تاسیسات تلمبه خانه غرب کارون به شرکت نفت و گاز اروندان با ظرفیت انتقال روزانه ۴۶۰ هزار بشکه نفت خام سنگین و ۲۵۴ هزار بشکه نفت خام سبک به مبادی صادراتی به طور رسمی انجام شد.


وی ادامه‌داد: فاز نخست زنجیره انتقال نفت میادین غرب کارون به طور رسمی افتتاح شد و پس از آن در یک نشست رسمی تحویل و تحول تاسیسات و عملیات راهبری تلمبه خانه غرب کارون از شرکت متن به شرکت نفت و گاز اروندان واگذار گردید.

پورهنگ، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به اینکه از امروز رسما راهبری این تلمبه خانه به این شرکت واگذار شد، گفت: وظیفه ذاتی شرکت اروندان راهبری تولید میادین غرب کارون است و طبق برنامه‌ریزی‌های ابلاغی به این شرکت، میادین و تلمبه خانه‌های این منطقه به تدریج تحویل گرفته می‌شود.

بر اساس این گزارش، پیش از این نیز در زمینه میدان دارخوین و میدان آزادگان جنوبی چنین فرآیند انتقالی صورت گرفته است.

تلمبه خانه غرب کارون به عنوان گلوگاه مهم صادرات نفت میادین غرب کارون، در فاز اول ظرفیت انتقال ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام سبک و سنگین را دارد و این میزان در فاز دوم به بیش از یک میلیون بشکه خواهد رسید.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار