اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
مدیرکل انتقال خون خوزستان:
مدیرکل انتقال خون خوزستان از عموم عزاداران حسینی استان درماه محرم خواست نذر خون کنند تا به بیماران نیازمند که چشم انتظار یاری هستند خون رسانی شود.
دکتر عبدالعزیز فقهی افزود: عزاداران حسینی ، اهدا و نذر خون را به روزهای تاسوعا وعاشورا موکول نکنند چون سبب تجمع خواهد شد و عدم فاصله گذاری ممکن است به شیوع بیشتر بیماری کرونا منجر شود.

وی با اشاره به اینکه همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز خون گیری رعایت می‌شود به اهداکنندگان خون اطمینان داد نگران ابتلا به بیماری کرونا در مراکز خون گیری نباشند و با خیال آسوده خون اهدا کنند.  

فقهی با بیان اینکه به همه گروه‌های خونی به‌خصوص گروه منفی نیاز داریم افزود:مرکز شماره یک انتقال خون در بلوار پاسداران  جنب شهرداری منطقه هفت و مرکز شماره ۲ واقع در امانیه جنب بیمارستان رازی اهواز آماده خون گیری از اهداکنندگان خون هستند.

مدیرکل انتقال خون خوزستان ایام عزاداری ماه محرم را فرصتی مغتنم برای اهدا خون به خصوص برای شهروندانی که تاکنون موفق به اهدا خون نشده‌اند توصیف کرد و افزود:مراکز درمانی و بیمارستانی برای اعمال جراحی به همه گروه‌های خونی نیاز دارند و ما براساس وظایف اسلامی وانسانی باید به همنوعان خود کمک کنیم.

امسال در پی کاهش ذخایر خونی ،انتقال خون خوزستان بارها از هم استانی‌ها خواسته است برای تامین نیازهای خونی مراکز درمانی ، خون اهدا کنند.

بهبود یافتگان از بیماری کرونا پلاسمای خون اهدا کنند

مدیرکل انتقال خون خوزستان از بهبود یافتگان بیماری کرونا خواست به شکرانه بهبودی این بیماری ، پلاسمای خون اهدا کنند.

فقهی با بیان اینکه همه بهبودیافتگان از بیماری کرونا ۱.۵ماه پس از بهبودی می‌توانند پلاسما اهدا کنند افزود:بهترین روش درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا پلاسمایی است که از بهبودیافتگان از کرونا گرفته می شود.

وی گفت:تاکنون۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان خوزستان با استفاده از پلاسمای اهدایی بهبود یافته‌اند.

مدیرکل انتقال خون خوزستان در ادامه افزود:فرایند پلاسماگیری با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود و هیچ خطری برای اهداکنندگان ندارد.

فقهی در ادامه با بیان اینکه زمان پلاسماگیری ۲ برابر وقت خون‌گیری است از عموم بهبودیافتگان از بیماری کرونا خواست سخاوتمندانه به یاری بیماران بستری در بیمارستان ها بشتابند.

خوزستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا بجز۲ شهرستان آغاجاری و بهبهان در وضعیت سفید قرار دارد.با شیوع ویروس کرونا اهدا خون در خوزستان کاهش یافته است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار