اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
کسی که به قله ای رسیده، ناگهان به قله پرواز نکرده و با تلاش که لازمه رسیدن به موفقیت و فتح قله است، به این مهم دست پیدا کرده است؛ نمونه بارز این جمله نیز فولادی است که در لیگ نوزدهم پس از شش سال، یک رویا را برای خود به واقعیت تبدیل کرد.
صحبت های جواد نکونام در اولین نشست خبری اش در مردادماه سال ۹۸ نشان می داد که فولاد نه برای قهرمانی بسته شده و نه کسب سهمیه آسیایی. البته سرمربی جوان فولادی ها تنها یک قول داد و آن این بود که هیچ تیمی نه تنها در اهواز، بلکه در هیچ شهری نتواند به راحتی فولاد را اذیت کند و شکست دهد. قولی که نکونام تا آخرین لحظه بازی در لیگ برتر، بر آن پای‌بند بود.

فولاد جدال نابرابری با تیم های بالای جدولی برای رسیدن به کسب سهمیه آسیایی داشت زیرا فولادی ها امسال با کاهش بودجه مواجه شدند ولی بیشتر رقبای آن ها، متمول و بازیکنان کهکشانی به خدمت گرفته بودند تا هر طور که شده به سهمیه و مقام قهرمانی برسند.

شاگردان نکونام لیگ نوزدهم را با نوسان و فراز و نشیب اما از همان ابتدا با امید آغاز کردند و اگرچه فولاد بازیکن میلیاردی نداشت اما بازیکنانی داشت که تا پای جان برای این تیم فداکاری کردند و در شرایطی که با مصدومیت نیز مواجه بودند، برای این که فولاد امسال به قله هدف خود دست پیدا کند، با قلب شان بازی کردند.

تقریبا از نیم فصل دوم نیز کسب سهمیه آسیایی برای فولادی ها به یک هدف جدی تر تبدیل شد و نکونام و شاگردانش چندین برابر توان خود را گذاشتند تا بتوانند همان رقبای متمول خود را پشت سر بگذارند؛ رقبایی که در هفته های پایانی لیگ بر خلاف فولاد که هر روز منسجم تر می شد و سنگ های مسیر را یکی پس از دیگری کنار می زد، تقریبا به بن بست خوردند تا مسیر برای فولادِ با انگیزه لیگ نوزدهم، هموارتر شود.

در نهایت نیز این فولاد بود که با برنامه ریزی خوب و کار و تلاش شبانه روزی و با مدیریت مثال زدنی سعید آذری که رهبر خوب و توانمندی برای این باشگاه است، توانست پس از شش سال به پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برسد و رویای حضور در آسیا برای هواداران این تیم به واقعیت تبدیل شود.

در راس موفقیت فولاد، رهبر جوانی به نام جواد نکونام قرار دارد که برای رساندن فولاد به آسیا خواب از چشمانش گرفته شد اما هر روز هدفش بزرگ و بزرگ تر شد. حالا می توان نکونام را یک مربی موفق نامید، چرا که دو فصل قبل به همراه نساجی به لیگ برتر صعود کرد و امسال نیز فولاد را به پلی آف لیگ قهرمانان آسیا رساند.

حالا این فولاد نیاز به مراقبت بیشتری از سوی مسئولان باشگاه و شرکت فولاد خوزستان دارد تا بازهم مثل لیگ نوزدهم بتواند در یک مسیر موفق، در فصل آینده لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا، آن چه را برای خود به عنوان هدف ترسیم کرده است، به درستی به سرمنزل مقصود برساند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار