اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱

وب مانی یک سیستم پرداخت آنلاین است که در سال 1998 در روسیه ایجاد شد. این سیستم یکی از بزرگترین سیستم های پرداخت الکترونیک در روسیه از نظر تعداد کاربر است. اعلام شده که این شرکت 41 میلیون حساب کاربری ثبت شده و 300000 کاربر فعال در هفته در اوایل سال 2020 داشته و 100،000 فروشگاه از این سیستم پرداخت استفاده می کنند. سیستم پرداخت وبمانی متعلق به شرکت WM Transfer Ltd است.

علاوه بر این ، امروزه وبمانی در کشورهای مختلف جهان حضور دارد. با وجود حساب وبمانی، مشتریان می توانند هزینه خدمات شرکت های اسپانیایی ، لهستانی ، بلژیکی را بپردازند.

خدمات

وجوه کاربران وبمانی در یک "کیف پول" متناسب با نوع دارایی ذخیره می شود. دارایی های وب مانی توسط شبکه جهانی شرکتهایی که به عنوان ضامن این سیستم پرداخت فعالیت می کنند ، نگهداری می شود. . انتقال دارایی در وبمانی می تواند به طور همتا به همتا استفاده شود ، و شامل یک سیستم سپرده باشد.این سیستم سپرده 0.8٪ از مبلغ معامله تا حداکثر 50 یورو کارمزد میگیرد.

وبمانی برنامه ای به نام WebMoney Keeper را برای استفاده از خدمات پرداخت در ویندوز ، ویندوز فون ، اندروید ، iOS و بلک بری فراهم کرده است. در سال 2006 ، کریس کسپرسکی ، پژوهشگر امنیتی ، WebMoney Keeper Classic ویندوز را مورد انتقاد قرار داد ، زیرا درایور سطح پایینی نصب می نمود که امکان دسترسی مستقیم به پورت های I / O را ایجاد می کرد و دسترسی مستقیم به هارد دیسک را با استفاده از دستورات ATA فراهم می آورد.

تاریخچه

این شرکت در نوامبر 1998 به علت بحران مالی که گریبان گیر کشور بود به عنوان یک سیستم انتقال پول در روسیه تأسیس شد. در نوامبر 2015، نماینده اروپایی وبمانی مستقر در کمبریج ، انگلستان ، مجوز FCA برای صدور پول الکترونیکی در منطقه اقتصادی اروپا را دریافت کرد.

سیستم وب مانی توانایی پرداخت از طریق کد QR برای رستوران ها و مغازه ها را دارا می باشد. در سال 2019 ، برگر کینگ روسیه با WebMoney Transfer برای ایجاد پرداخت به صورت کد QR برای مشتریان همکاری کردند.

در سال 2019 ، Sberbank گفت که وبمانی به اکوسیستم انتقال آنی خود پیوسته است ، و به مشتریان این امکان را می دهد که از کارت های Sberbank به کیف های وبمانی و برعکس ، نقل و انتقالات فوری انجام دهند.

وب مانی در اوکراین

در ژوئن 2013 ، دولت اوکراین تجهیزات رایانه ای ضامن های اوکراینی را توقیف و سبب توقیف 60 میلیون UAH (7.5 میلیون دلار) از بودجه حساب های ضامن در اوکراین شد. در نتیجه کل تراکنش های وب مانی در اوکراین متوقف گردید.

مقامات اوکراینی اذعان کردند که عملکرد شرکت های ضامن سبب بی نظمی های بزرگی شده داده است ، و همچنین قوانین سیستم پرداخت وب مانی مورد تایید بانک ملی اوکراین نیست. این مقامات وب مانی را یک "سیستم غیرقانونی" برای پولشویی و فرار مالیاتی توصیف کردند. بانک مرکزی اعلام کرد که وب مانی مجوز فعالیت در اوکراین را ندارد. معاملات وب مانی هفته بعد در اوکراین از سر گرفته شد. در مارس 2015 ، حساب های بانکی ضامن اوکراینی پس از صدور حکم دادگاه آزاد شدند. بعداً در همان سال ، بانک ملی اوکراین و بانک پس انداز دولتی اوکراین با وبمانی همکاری کردند.

مزایای وب مانی چیست؟

با گذشت سالها ، وب مانی طیف وسیعی از خدمات را برای مشتریان و مشتریان خاص ایجاد کرده است. به عنوان مثال ، مشتریان می توانند کیف پول خود را از طریق وجه نقد ، سیستم وایربانک ، درگاه و غیره شارژ کنند. می توان وبمانی را به عنوان یک روش پرداخت در هر وب سایتی که از آن پشتیبانی کند استفاده کرد.

کسب و کارها نیز میتوانند از مزایای وسیع این سیستم استفاده کنند. به عنوان مثال ، شرکت ها می توانند منابع مالی خود را کنترل، مدیریت، برنامه ریزی و تراکنش ها را ایمن کنند. با این سیستم بازرگانان قادرند حساب های بانکی خود را تسویه کنند.

وب مانی کجا استفاده میشود؟

عموما هر سایتی که درگاه پذیرنده وب مانی داشته باشد یا وب مانی قبول کند.از جمله:

  • سایت های خدمات اینترنتی
  • سایت های فریلنسر
  • سایت های خرید وفروش اینترنتی
  • صرافی ها
  • برخی از کارگزاری های
  • سایت های خرید و فروش کرپیتوکارنسی
  • و...

چرا وب مانی ؟

  • این سیستم پرداخت در بین مردم رایج است.
  • بسیاری از فروشگاه های آنلاین یا ارائه دهندگان خدمات این روش پرداخت را ارائه می دهند.
  • این سیستم در قزاقستان ، بلاروس و سایر کشورها موجود می باشد.

خرید وب مانی در ایران :

آسان‌ترین روشخرید وب مانی یا تهیه WMZ در ایران، استفاده از خدمات وب‌ سایت‌ اچ دی پی است. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت hdpay.ir با پرداخت ریال، در زمانی کوتاه وب مانی را به صورت اتوماتیک و آنی خریداری کنید.

فروش وب مانی در ایران و دریافت ریال :

وب ‌سایت اچ دی پی خدمات لازم برایفروش وب مانی موجود در کیف پول اینترنتی شما را نیز ارائه می‌کند و می‌توانید با استفاده از خدماتHdpay.ir در زمانی کوتاه، وب مانی خود را به ریال تبدیل کنید.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار