اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
سخنگوی وزارت بهداشت:
دکتر لاری گفت: به گونه‌ای به مردم القاء می‌شود که انگار تصمیم‌گیری شده و قرار است مدارس کاملا بازگشایی شود در حالی که فعلا ترکیب حضوری و مجازی مطرح است و تاکنون هیچ تصمیمی برای بازگشایی کامل مدارس اتخاذ نشده است.
دکتر سیماسادات لاری در خصوص زمان و نحوه بازگشایی مدارس در شرایط شیوع کرونا اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز در خصوص بازگشایی مدارس ابلاغیه واضحی نداده است و تنها صحبت‌های کارشناسی مطرح است.

 وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت مدارس سخت است، افزود: زمانی که کودکان فرصت‌های آموزشی در مدرسه را از دست می‌دهند، کم‌کم عواطف‌شان نسبت به آموزش و ارتباط با همسالان کم می‌شود. مدرسه به ویژه برای کودکان معلول، کسانی که در مناطق فقیر زندگی می‌کنند و همچنین کودکانی که خانواده باثباتی ندارند، فرصتی استثنایی است و به رشد و ارتقای سلامت جسمی و روانی آن‌ها کمک می‌کند.

لاری بیان کرد: اصل، سلامت دانش‌آموزان و کادر آموزشی است. یکی از معضلات این بیماری این است که از آینده خبر نداریم و خوب نمی‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم بنابراین در لحظه باید تصمیم‌گیری شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: پروتکل‌های فعالیت مدارس آماده شده است اما بنا بر وضعیت هر شهرستان عمل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر به گونه‌ای به مردم القاء می‌شود که انگار تصمیم‌گیری شده و قرار است مدارس کاملا بازگشایی شود در حالی که فعلا ترکیب حضوری و مجازی مطرح است و تاکنون هیچ تصمیمی برای بازگشایی کامل مدارس اتخاذ نشده است.

لاری بیان کرد: ما بیشتر از همه باید نگران باشیم زیرا ما مسئول سلامت مردم هستیم. کودکان حلقه انتقال ویروس هستند و تا زمانی که زنجیره انتقال بیماری قطع نشود، بیماری محدود نمی‌شود و با توجه به تحرک کودکان، آن‌ها می‌توانند بیماری را بیشتر منتقل کنند.

وی افزود: همان‌گونه که برای برگزاری کنکور و محرم پروتکل تدوین شد برای مدارس هم این گونه حساسیت داریم.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان نیز بیان کرد: طبق آخرین اطلاعات، مسجدسلیمان و آغاجاری در وضعیت قرمز و اهواز، بهبهان و رامهرمز در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: اکنون رنگ‌بندی صرفا بر اساس شهرستان‌ها اعلام می‌شود؛ بنابراین تصمیمات برای هر شهر نسبت به شهر دیگر متفاوت است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار