اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸

پکیج یکی از بهترین وسایل گرمایشی برای جایگزین کردن با آبگرمکن و موتورخانه است. به همین خاطر، این روزها بیشتر از قبل مورد محبوبیت است و افراد بیشتری به دنبال خرید آن هستند. به همین دلیل، در خانه‌های بیشتری از آن استفاده می‌شود.

یکی از مواردی که باید به آن دقت لازم را نمود، انجام دوره‌ای تعمیر و سرویس کردن پکیج است. اگر از روز اول اقدام به سرویس پکیج نکرده‌اید، قطعا مشکلاتی برای شما در ادامه پیش خواهد آمد. به همین جهت است که بررسی پکیج به صورت دوره‌ای توسط یک سرویسکار توصیه می‌شود.

یکی از وظایف پکیج، تامین آب گرم مصرفی است؛ و اگر به خوبی عمل کند، در هر لحظه‌ای که به آب گرم نیاز داشته باشیم، در دسترسمان است؛ اما امان از آن روزی که پکیج یا لوله‌های پکیج دچار مشکل شوند. همانند قطع شدن آب در روزهای تابستان، خرابی پکیج در شب‌های زمستان نیز دردسرساز است.

نزدیک‌ترین متخصصین تعمیر پکیج

در هر شهری که ساکن هستید، احتمالا این تجربه را داشته‌اید که نتوانسته‌اید به راحتی به تعمیرکاران یا سرویسکاران حرفه‌ای دسترسی پیدا کنید. برای همین استفاده از یک واسط در این میان می‌تواند شما را در رساند به تعمیرکار حرفه‌ای و دریافت خدمات تعمیر پکیج، کمک کند.

همچنین در تهران، برای تعمیرکار و درخواست کننده خدمات، نزدیک بودن تعمیرکار به ساختمان و منزل مزیت به شمار می‌رود.

عیب یابی و تعمیر پکیج به کمک کد خطا و ارورهای آن

اولین موردی که پس از ایجاد مشکل در پکیج باید بررسی کنید، فشار پکیج است. در صورتی که فشار پکیج به کمتر از 1 افت کرده، قطعا باید از یک تعمیرکار بخواهید اقدام به بررسی پکیج کند تا متوجه عیب آن شوید.

در صورتی که یکی از چراغ‌های پکیج روشن شده است، باید با جسجتو در وب، متوجه شوید برای چیست و اگر خودتان می‌توانستید، اقدام به انجام موارد لازم کنید.

کد خطا و علت بروز آن، در انواع برند و مدل‌های پکیج متفاوت است. اگر تمایل دارید خودتان پکیج را عیب یابی کنید، می‌توانید کد خطای پکیج و نام برند را در گوگل جستجو کنید و علت آن را مطالعه کنید.

در نظر داشته باشید که اگر در زمینه عیب یابی و تعمیر پکیج تجربه و آشنایی ندارید، از اقدام عملی برای تعمیر پکیج خود پرهیز کنید. در اکثر موارد، اقدامات خودسرانه برای عیب یابی، ایرادهای جدی‌تری را برای پکیج به وجود می‌آورد.

مشکلات رایج پکیج، چه‌ها هستند؟

امروزه انواع برندهای پکیج با سوخت‌های متفاوت در بازار موجود است. در ایران، پکیج گازی از محبوبیت بیشتری نسبت به پکیج برقی برخوردار است. بیشترین خرابی نیز مربوط به پکیج دیواری است.

اگر سیستم گرمایشی ساختمان شما پکیج است، حتما یک بار مواردی مشابه زیر را تجربه کرده‌اید.

· روشن نشدن یا خاموش شدن ناگهانی پکیج

· گرم نشدن آب پکیج

· کاهش فشار آب پکیج

· نشتی و چکه آب از پکیج

· سرد بودن رادیاتور و شوفاژ

· صدا دادن پکیج هنگام روشن شدن

· نمایش کد ارور بر روی نمایشگر دستگاه

وجود نقص در قطعات پکیج، می‌تواند منجر به بروز مشکلات بالا در دستگاه شما شود. همچنین در نظر داشته باشید که عمر دستگاه شما، متناسب با برند پکیج متفاوت است. اگر پکیج باکیفیت نباشد، یا اگر سال‌هاست از پکیج استفاده می‌کنید، اختلال در عملکرد آن عجیب نخواهد بود. شما دست از تلاش برای تعمیر پکیج خود برندارید.

هزینه اتحادیه تعمیر پکیج

به 2 دلیل اتحادیه تعمیر پکیج مانند سایر اتحادیه‌ها، نرخنامه برای تعمیرکاران ارائه می‌کند:

· انواع پکیج با برندها و مدل‌های متفاوتی در بازار موجود است

· عیب یابی و تعمیرات پکیج، از ساده تا سخت دسته بندی می‌شود.

به همین علت، نرخ ثابتی برای هزینه تعمیر پکیج وجود ندارد. اما به این معنا نیست که هر تعمیرکاری بتواند برای خود نرخ تعیین کند.

تعمیرکار پکیج ابتدا باید عامل خرابی پکیج را شناسایی کند، سپس هزینه را به شما به صورت دقیق اعلام می‌کند. اما بسیاری از تعمیرکاران باتجربه با شنیدن توضیحات شما می‌توانند هزینه تعمیر پکیج را به شما به صورت تقریبی اعلام کنند. به عنوان مثال هزینه تغییر فصل تابستان به زمستان پکیج با هواگیری، هزینه‌ای کمتری نسبت به هزینه تعویض مبدل پکیج دارد.

بر اساس نرخنامه اتحادیه، هزینه ایاب ذهاب برای خدمات با هزینه کم تر از 40 هزار تومان توسط تعمیرکار دریافت می‌شود.

تفاوت سرویس و تعمر پکیج در چه چیزی است؟

برای درک تفاوت تعمیر و سرویس پکیج، بهتر است که بدانیم سرویس پکیج چیست و شامل چه مواردی می‌شود.

همه وسایلی که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، به سرویس و بررسی سالانه یا ماهانه نیاز دارند. برای پکیج نیز، بازبینی قطعات دستگاه و عیب یابی سیستم گرمایشی هنگام سرویس پکیج مورد بررسی قرار می‌گیرد. اسیدشویی، هواگیری پکیج، بررسی و بازبینی محل نصب پکیج و محل قرارگیری لوله‌ها، بررسی عملکرد قطعات و بخش‌های مختلف پکیج، بررسی میزان فشار آب پکیج و تمیز کردن دستگاه از جمله اقدامات سرویسکار پکیج است.

پس می‌توان گفت سرویس پکیج اقدامی پیشگیرانه است که قبل از بروز مشکلات پکیج، انجام می‌شود.

به مرور زمان، پکیج و لوله‌های منشعب دچار گرفتگی و رسوب می‌شود. میزان رسوبات آن متناسب با سختی آب منطقه شماست. رسوبات تشکیل شده در پکیج و لوله‌های آب، عملکرد دستگاه را دچار مشکل می‌کند. بنابراین حداقل سالی یک بار، قبل از پاییز بهتر است برای رسوب گیری پکیج و سرویس کردن پکیج اقدام کنید.

دسترسی آسان به متخصصین در خدمت از ما

اگر می‌خواهید در شهر خودتان، به سرعت هر چه تمام‌تر، به تعمیرکاران و سرویسکاران حرفه‌ای و دارای تخصص چند ساله دسترسی پیدا کنید، به خدمت از ما (khedmatazma.com) مراجعه کنید.

گوشی خود را در بیاورید. در گوگل نام خدمت از ما را جستجو کنید. بر روی ما کلیک کنید. سرویسی که مدنظر دارید را جستجو کنید و درخواست خودتان را ثبت کنید.

در کمتر از 30 دقیقه، از 5 تعمیرکار قیمت می‌گیرید و کار خودتان را می‌توانید پیش ببرید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار