اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: مجلس به دنبال فیلترینگ فضای مجازی نیست و نخواهد بود و صبحت های مطرح شده در مجلس فقط در خصوص مدیریت فضای مجازی و راه اندازی شبکه ملی است.
سید کریم حسینی در نشست خبری که امروز دوشنبه، ۱۰ شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سه ماه آغاز به کار مجلس یازدهم تا کنون، در سه بعد تقنین، نظارت و فعالیت‌های استانی، نمایندگان در مجمع حضور بسیار فعال، همه گیر و با انسجامی داشتند.

وی افزود: در بعد طرح‌ها و قوانینی که در طول این مدت در مجلس به تصویب رسید نیز هدف مجلس شورای اسلامی ورود به بحث‌های معیشتی و اقتصادی مردم بود و در این زمینه مصوباتی داشت تا بتواند تاحدودی به کاهش این مشکلات کمک کند.

با افزایش لجام گسیخته قیمت مسکن در کشور مواجه بودیم

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: اولین بحثی که در این زمینه مجلس به آن ورود کرد، بخش مسکن و اجاره نشینی بود. با توجه به این‌که در بخش مسکن و اجاره نشینی با افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها مواجه بودیم، بحث اتخاذ مالیات برای خانه‌های غیرمسکونی را برقرار کردیم.

وی با بیان این‌که افزایش قیمت‌ها در برخی از کالاها می‌تواند منجر به افزایش قیمت سایر محصولات شود، ادامه داد: برقراری مالیات برای خانه‌های خالی، در تثبیت قیمت مسکن کشور بسیار تاثیرگذار بود و اجازه نداد تا قیمت خانه از آن‌چه هست بیشتر رشد کند و به یک ثبات نسبی رسید.

 حسینی افزود: اگرچه هنوز این طرح به طور کامل اجرایی نشده است اما آثار آن بر توقف افزایش قیمت‌ها موثر بوده است و اجرای کامل آن می‌تواند منجر به کاهش قیمت مسکن شود.

وی گفت: در بحث بهسازی راه‌های روستایی بحث قیر رایگان را مورد توجه قرار دادیم تا شاهد بهسازی راه‌های روستایی در سراسر خوزستان باشیم و این مهم نیز یکی دیگر از مصوبات مجلس شورای اسلامی در سه ماه نخست فعالیت نمایندگان است. همچنین در بحث بورس، افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی را در مجلس به تصویب رساندیم که به روند کنونی بورس کمک بسیار خوبی کرده است.

در برخی از دستگاه‌های اجرایی استان انضباط مالی وجود ندارد

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به بحث‌های نظارتی نمایندگان، عنوان کرد: با رییس دیوان محاسبات کشور بحث‌های خوبی شد تا در برخی از مسایل استان ورود و آن مسایل از سوی دیوان محاسبات کشور پیگیری شوند زیرا متاسفانه در برخی از دستگاه های اجرایی استان انضباط مالی به معنای واقعی وجود ندارد.

وی با گلایه از عدم انضباط مالی در برخی از دستگاه های اجرایی استان، افزود: زیبنده نام خوزستان نیست که هرچندگاهی بحث اختلاس و بی‌انضباطی مالی را در دستگاه های اجرایی استان شاهد باشیم.

ورود دیوان محاسبات به مسایل منطقه آزاد اروند، نیشکر هفت‌تپه و آب و فاضلاب خوزستان

حسینی گفت: در این زمینه قرار است تا دیوان محاسبات کشور در بحث سازمان منطقه آزاد اروند که عملکرد مثبتی در سال های گذشته نداشته است و در برخی از سطوح آن بی‌انضباطی مالی دیده می شود، ورود کند. 

وی با بیان این‌که شاه‌بیت همه مشکلات خوزستان آب و شبکه فاضلاب است که به شدت از آن گلایه داریم، گفت: قرار است تا دیوان محاسبات کشور در این بحث نیز ورود کند و مساله آب و فاضلاب خوزستان مورد تحقیق و تفحص قرار بگیرد. همچنین پیگیری‌هایی برای کارگران هفت‌تپه داشتیم و از دیوان محاسابت خواستیم تا این بحث را نیز مورد تحقیق و تفحص قرار دهد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به اینکه با تلاش های آقای رئیسی و قوه قضاییه، امید و اعتماد از دست رفته مردم کم‌کم در حال بازگشت به مردم است، اظهار کرد: این رضایت‌مندی در جامعه وجود دارد و قابل لمس است. انتظارات بسیار زیادی از مجلس یازدهم وجود دارد و امیدواریم در مجلسی که از آن به عنوان مجلس امید یاد می‌شود، بتوانیم به انتظارات به حق مردم پاسخ دهیم.

دست برخی از مدیران در متشنج جلوه دادن استان دیده می‌شود

وی با بیان این‌که دست برخی از مدیران در متشنج جلوه دادن استان دیده می‌شود، گفت: این‌که هرچند گاهی بحث‌هایی از جمله روستای ابوالفضل، غیزانیه و... را در سطح اخبار داشته باشیم خوب است اما نباید کاری کرد که باعث ایجاد تشنج در استان شد زیرا این مساله ناشی از عملکرد بد مدیران و گاهی برای جلوه دادن مدیریت خود آن‌ها در این برهه زمانی است.

حسینی بیان کرد: متشنج جلوه دادن استان به مصلحت مردم خوزستان نیست و این تشنج ساختگی باعث فراری دادن افرادی می‌شود که به دنبال خدمت به خوزستان هستند. منکر مشکلات موجود نیستیم اما هنر مدیران و مدیریت این است که مشکلات را کاهش دهند و در این زمینه باید نحوه برخورد با مشکلات تغییر کند.

وی با بیان این‌که به خوزستان نباید به ترحم نگاه کرد، گفت: باید فضای خدمت و سرمایه‌گذاری و خدمت در خوزستان فراهم شود تا بتوانیم به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان خاطرنشان کرد: خط قرمز ‌مجمع نمایندگان خوزستان در ‌مدیریت‌های استان، پروازی بودن، غیربومی بودن و عدم حضور مدیریت‌ها در خوزستان است. مدیران غیربومی و غیرساکن در خوزستان و مدیرانی که برای مدیریت استان نمی‌توانند به خوبی وقت بگذارند، قطعا مساله‌ای است که پیگیر آن خواهیم بود.

در مساله روستای ابوالفضل باید به شکل بهتری عمل می‌شد

به گزارش ایسنا، حسینی با اشاره به مسایل به وجود آمده در خصوص روستای ابوالفضل، ادامه داد: نحوه سکونت مردم، قدمت منطقه و صاحب اصلی زمین‌ها در روستای ابوالفضل مشخص است و نباید به شکلی که دیده شد با مردم برخورد شود و نباید انسانیت انسان‌ها زیر سوال برود و در این زمینه باید به شکل بهتری عمل می‌شد.

وی افزود: صف مردم از صف افراد زمین‌خوار جدا است و در عین حالی که باید احترام مردم حفظ شود، باید با زمین خواران در همه استان برخورد شود. سازمان بازرسی و دیگر نهادهای نظارتی باید به بحث زمین خواری در خوزستان ورود کرده و اموال دولتی باید به دولت بازگردند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به بحث انتقال آب خوزستان نیز گفت: بحث انتقال آب یکی از جدی ترین مسایلی است که از سوی مجمع نمایندگان خوزستان در حال پیگیری است. در این راستا از وزیر نیرو در ۲ محور انتقال آب و فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری سوال خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که اخباری از اجرایی شدن انتقال آب نداریم، گفت: بلاتکلیفی اراضی استان در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و بیکاری کارگران این طرح، مسایل انتقال آب و... را به جد دنبال و در این زمینه در صورت نیاز، وزیر نیرو را استیضاح خواهیم کرد.

ادامه فعالیت مالک فعلی نیشکر هفت‌تپه به مصلحت نیست

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در خصوص آخرین وضعیت شرکت نیشکر هفت‌تپه نیز بیان کرد: کارشناسان و مشاورینی که در این زمینه خبره هستند، گفته‌اند که مالک فعلی نیشکر هفت تپه باید خلع ید شود و ادامه کار او به مصلحت نیست.

وی افزود: برای بحث دولتی شدن این شرکت، روال‌هایی وجود دارد که باید در خصوص آن تصمیم‌گیری شود تا شاهد خروج شرکت از وضعیت فعلی باشیم و وضعیت شرکت نیشکر هفت تپه و کارگران آن بهتر شود.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی به دنبال فیلترینگ فضای مجازی نیست و نخواهد بود، گفت: صبحت‌های مطرح شده در مجلس فقط در خصوص مدیریت فضای مجازی و راه‌اندازی شبکه ملی است.

وی عنوان کرد: کسی در مجلس به دنبال فیلترینگ فضای مجازی نیست و می‌خواهیم فضای مجازی مدیریت شود زیرا به مرحله‌ای رسیده‌ایم که آسیب‌های جدی به فرهنگ و جوانان وارد شده است و باید این فضا را مدیریت کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان ادامه داد: در بحث راه‌اندازی شبکه ملی نیز تعلل و قصوری وجود دارد که باید این مساله را از وزارت ارتباطات پیگیری کرد.

پیگیری مشکلات تیم‌های نفتی خوزستان در سفر رئیس مجلس

وی در خصوص وضعیت تیم‌های نفتی در خوزستان نیز خاطرنشان‌کرد: تیم‌های نفت‌مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان مشکلات فراوانی دارند و در سفر آقای قالیباف به خوزستان مشکلات این تیم‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

حسینی با بیان این‌که پایه و اساس فوتبال ایران در خوزستان است، گفت: نشست‌هایی با وزیر ورزش و وزیر نفت خواهیم داشت تا مشکلات این تیم‌ها در خوزستان مرتفع شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار