اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: مشکلات انباشته هفت دولت گذشته به دولت فعلی رسیده است.
سید زین العابدین موسوی در حاشیه سفر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به آبادان، در محل اسکله صیادی این شهرستان، با بیان اینکه در طول ۳۱ سال پس از پایان جنگ تحمیلی فکری برای سه میلیون اصله نخل سوخته آبادان نشد افزود: از مجلس شورای اسلامی میخواهیم با تصویب یک ماده واحده اعتباری درخور حل این مشکلات به آبادان اختصاص دهد.

وی ادامه داد:زمانی مشکل بیکاری حل می‌شود که زمین‌های خشک بین ۲ رودخانه بزرگ ملی و بین‌المللی(اروند رود و بهمنشیر) سیراب شوند؛ میلیونها نخل جوان جایگزین نخل‌های سوخته شود، و صنایع ورشکسته و تعطیل شده آبادان به چرخه تولید برگردند.

وی گفت:توجه به مشکلات آبادان نیاز به ایجاد ظرفیت قانونی دارد و این کار مجلس است؛ از مجلس انقلابی انتظار داریم متفاوت تر از سایر مجالس به مشکلات آبادان توجه جدی  کند.
فرماندار ویژه آبادان افزود: جوانان آبادانی بی صبرانه منتظر اشتغال هستند؛ صدها هزار نفر همشهریان آبادانی به دلیل نبود ظرفیت اشتغال تاکنون به آبادان بازنگشته‌اند.

موسوی بیان کرد: جوانانی در آبادان پس از جنگ تحمیلی متولد شدند ولی به دلیل وجود دژ مرزی تاکنون نتوانستند کناره‌های اروند رود را حتی ببینند؛ باید جاده ساحلی بین المللی جایگزین دژ مرزی شود؛ برداشتن دژ نیاز به همکاری مجلس با دولت دارد.
وی با بیان اینکه چوئبده و اروند کنار محرومترین نقاط شهرستان آبادان هستند، ادامه داد: برای برون رفت از محرومیت باید از بن بست خارج شوند و به منطقه آزاد اروند بپیوندند، منطقه آزاد باید آزاد باشد که لازمه اش خروج گمرک و استقرار در خروجی محدوده منطقه آزاد است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: مگر فاضلاب آبادان در زمان جنگ تحمیلی تخریب و ویران نشده است؟ پس چرا اعتبار مناسبی برای هزار کیلومتر شبکه فاضلاب تخریب شده ناشی از جنگ تحمیلی در نظر گرفته نمی شود؟ آیا اعتبار سه هزار میلیونی ریالی نیاز به همکاری مجلس با دولت ندارد؟
وی افزود: تامین اعتبار وظیفه ما دولت‌هاست، اما مجلس اجازه قانونگذاری ویژه آبادان را بدهد تا دولت بتواند با استفاده از ظرفیت قانونی مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی در آبادان را پایان دهد.
موسوی خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شما در مجلس امکانی را فراهم کنید که موضوع ارتباط تجاری آبادان با بصره، و اروند رود با فاو عراق برای نخستین بار در آبادان ایجاد شود؛ برای عملیاتی شدن این کار آبادان نیاز به تاسیس بندرگاه جدید دارد که طرحش نیز آماده است.

وی همچنین گت:مجلس یازدهم باید به دولت کمک کند تا موضوع لایروبی اروندرود با کشور همسایه عراق به صورت جدی حل شود.

رییس مجلس شورای اسلامی صبح روز سه‌شنبه از طریق فرودگاه جمی آبادان، در سفری چهار روزه و بررسی مسایل و مشکلات خوزستان ، وارد این استان شد.این نخستین سفر استانی قالیباف پس از انتخاب وی به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی است.رییس مجلس قرار است برای بررسی مشکلات خوزستان در همه ۱۴ حوزه انتخابیه استان خوزستان حضور پیدا کند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار