اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
معاون امور اجتماعی انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز:
معاون امور اجتماعی انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز گفت: توانمندسازی مددجویان موثرتر از افزایش مستمری آنان است.

به گزارش شوشان علی جعفر خادم با بیان این مطلب اظهار داشت: اقدامات متعددی در کمیته اشتغال و توانمندسازی انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز به منظور حمایت از مددجویان انجام شده است .

وی افزود: در راستای توانمندسازی خانواده های تحت پوشش دو  تفاهم نامه همکاری با سازمان فنی و حرفه ای وصنایع دستی امضا شده است تا آموزش و مهارت های لازم در حوزه های مختلف ارائه و مدرک مرتبط جهت ورود به کسب و کار صادر شود. 

معاون امور اجتماعی انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز آموزش‌ مهارت‌های بازار محور را یکی دیگر از اهداف انجمن خیریه دانست و گفت: ایجاد کارگاه‌های کسب مهارت برای مددجویان و نیز ارائه آموزش‌های لازم  می‌تواند گامی موثر در راستای خودکفایی و استقلال مالی افراد تحت پوشش است. 

جعفر خادم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت واحد کاریابی انجمن خیریه چهارده معصوم اهواز با مجوز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، عنوان کرد: بر اساس استعداد و توانمندی و همچنین مشاوره های صورت گرفته در این بخش، افراد تحت پوشش جهت ورود به بازار کار معرفی می شوند. 

وی در ادامه افزود: کمیته اشتغال و توانمندسازی انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز موفقیت های متعددی را در زمینه خودکفایی و توانمندی سازی خانواده های تحت پوشش کسب کرده و توانسته در خوزستان به عنوان واحد برتر در حوزه اشتغال شناخته شود.   

معاون امور اجتماعی انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در راستای طرح توانمندسازی مددجویان گفت: مشاغل خانگی به منزله راه حلی متناسب با شرایط زندگی می تواند باعث ارتقا وضعیت معیشت افراد تحت پوشش شود و در این راستا انجمن خیریه در تامین سرمایه اولیه راه اندازی مشاغل خانگی، تهیه وسایل کاری و همچنین  بازاریابی محصولات تولید شده از سوی مدددجویان گام های خوبی برداشته و از فروردین ماه سال گذشته تا خرداد ماه امسال، بیش از 289 نفر از بانوان و افراد تحت پوشش در مشاغل خانگی و تولید صنایع دستی و ... مشغول فعالیت شدند. 

جعفرخادم از برگزاری دوره های آموزشی برای مددجویان تحت پوشش خبر داد و گفت: با مشارکت استانداری خوزستان دوره های آموزشی در رشته دوخت کاور مبل برای 40 نفر از زنان سرپرست خانواده های تحت پوشش در انجمن خیریه برگزار و گواهی مهارت نیز صادر شد. 

 وی ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت پوشش را از دیگر اقدامات انجمن خیریه برشمرد و گفت: از سال گذشته تاکنون 1861 نفر از مددجویان و نیازمندان در فرصت های شغلی مختلف به کارفرمایان معرفی شدند و در این زمینه 426 نفر از بانوان مددجو و 98 مددجوی مرد به کار گرفته شدند. 
 
 معاون امور اجتماعی انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز انجام مصاحبه شغلی و معرفی 62 نفر از فرزندان مددجویان تحت پوشش به مراکز فنی و حرفه ای جهت شرکت در 12 رشته آموزشی را از دیگر اقدامات واحد اشتغال انجمن خیریه در این مدت عنوان کرد. 

جعفرخادم از برگزاری دوره های آموزشی در انجمن خیریه ویژه دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش خبرداد و تصریح کرد: در واحد فرهنگی خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز در هفت رشته شغلی برای دانشجویان و مددجویان تحت پوشش دوره های آموزشی برای 460 نفر برگزار و گواهی مهارت صادر شد.               
 
معاون امور اجتماعی انجمن خیریه چهارده معصوم (ع) اهواز در پایان گفت: افراد تحت پوشش حمایت های این انجمن خیریه، از حمایت های مادی و معنوی در حوزه اشتغال، آموزش، درمان، معیشت و مایحتاج زندگی برخوردار هستند.




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار