اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
زنگ آغاز سال جدید تحصیلی در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور روز شنبه در دبستان امام هادی (ع) شهرک طالقانی شهرستان ماهشهر به صدا در آمد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس با تبریک آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ گفت: اولیا دانش آموزان در سال تحصیلی جدید با  توجه به شیوع ویروس کرونا نهایت همکاری را با مدارس و آموزش و پرورش داشته باشند.برای داشتن سال تحصیلی با آرامش وبدون دغدغه و ادامه روند تحصیل دانش آموزان نیازمند همکاری هرچه بیشتر خانواده ها هستیم.

کوروش مودت افزود: امروز یکی از مسائل مهم سند تحول بنیادین انجام عدالت آموزشی و استفاده از امکانات آموزشی به صورت یکسان در تمام مناطق آموزشی است.

وی ادامه داد: امسال به دلیل شیوع کرونا سالی متفاوت و استثنایی را برای بازگشایی مدارس داریم و لازم است که اولیا، معلمان ومدیران مدارس نهایت همکاری را برای سپری کردن سال تحصیلی جدید داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: شیوه نامه های رعایت پروتکل های بهداشتی به مدارس خوزستان ارسال شده است و اقدام لازم برای برگزاری کلاس های درس در شرایط بهداشتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تمهیدات مختلفی برای بازگشایی کلاس های درس در این شرایط کرونایی در نظر گرفته شده است افزود:  چرخشی کردن  و تقسیم کردن کلاس های درس با نظر مدیران مدارس از جمله این اقدامات است،نمی توانیم دانش آموزان را طولانی مدت از مدارس دورکنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در آموزش و پرورش استان به مدت ۱۸۰ ساعت تولید محتوای آموزشی انجام گرفت تا در کنار آموزش حضوری از طریق شبکه شاد و فضای مجازی برای دانش آموزان بارگذاری شود.

وی ادامه داد: ساعت کلاس در مدارس از یک ساعت و نیم به ۳۵ دقیقه کاهش یافته و شورای مدرسه این اختیار را دارد در صوت نیاز چند روز در هفته مدرسه را تعطیل کند.

مودت با اشاره به اینکه در۲هفته اول تمامی مدارس ملزم به بازگشایی مدارس هستند افزود:وزارت آموزش و پرورش بیش از ۶۰ میلیارد ریال برای تامین مواد ضدعفونی مدارس اختصاص داده است و شهرداران ودهیاران برای گندزدایی مدارس پای کار آمدند و خانواده ها نگران رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس نباشند.

وی بیان کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم و کنکور امسال در بهترین شرایط بهداشتی برگزار شد و از مردم تقاضا داریم که امسال نهایت همکاری را با مدارس برای داشتن سال تحصیلی با آرامش داشته باشند .

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه تامین زیرساخت های اینترنتی یکی از مشکلات آموزش و پرورش است اظهار داشت : ۶ هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان خوزستان برای ایجاد زیرساخت اینترنتی درنظر گرفته شدکه تا کنون ۷۰ درصد این مدارس تجهیز شده اند.

وی ادامه داد:۸۰هزار دانش آموز در استان به شبکه شاد دسترسی ندارند که با کمک استانداری وخیران تبلت و ابزار لازم برای استفاده دانش آموزان از شبکه مجازی تهیه شده است. امسال برای مشارکت خیران  و مردم برای ساخت مدرسه طرح آجر به آجر اجرا شده  ،در این طرح مردم و شرکت های مختلف به پرداخت کمک برای ساخت مدرسه با هر مبلغی تشویق می شوند.



مودت افزود:امسال سه هزار و ۳۲ کلاس درس در دست ساخت است و ۴۵ درصد از این آمار توسط خیران تامین اعتبار شده است.

در ادامه این آیین مدیر آموزش و پرورش ماهشهر گفت: در شرایطی که کرونا تمام جهان و کشور را درگیر کرده امسال در شرایط ویژه ای مدارس را اداره خواهیم کرد.

مجتبی دیناروند افزود: تمام مسوولان استانی جلسات متعددی در خصوص بازگشایی مدارس داشتند ونکته مهم در بحث بازگشایی مدارس حفظ سلامت دانش آموزان است. خانواده ها بدون هیچگونه نگرانی به حضور دانش آموزان در مدارس کمک کنند.

وی با بیان اینکه در ماه های اخیر اتفاقات خوبی برای آموزش وپرورش ماهشهر رقم خورده است اظهار داشت: بورسیه ۲۸۲ دانش آموزمستعد و نیازمند از سوی  پتروشیمی خلیج فارس یکی از این اتفاقات خوب است که در۶ مقوله بورسیه شده اند.

وی گفت: هشت میلیارد ریال از سوی سپاه پاسداران و اداره کل نوسازی مدارس برای خرید تجهیزات تامین شده است و این تجهیزات بین مدارس شهرک طالقانی و شهرک چمران این شهرستان توزیع می شود.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید امسال دردبستان امام هادی (ع) شهرک طالقانی شهرستان ماهشهر باحضور نماینده ولی فقیه در خوزستان و جمعی از مسوولان استانی و محلی  با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی نواخته شد.   

جمعیت دانش آموزی امسال خوزستان یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر است که ۶۴ هزار نفر نیروی فرهنگی مسئولیت آموزش و تعلیم و تربیت آنها را برعهده دارند.

این تعداد دانش آموز در ۵۴ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند شد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار