اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان:
زمانیکه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدم، بیش از یک هزار تجمع و اعتراض کارگری در خوزستان داشتیم که بخش عمده‌ای از این مشکلات و اعتراضات در طول یک سال گذشته بر اثر تحریم های ظالمانه بوجود امده بود.

به گزارش شوشان ارسلان غمگین در نشست خبری که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، اظهار کرد: زمانیکه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدم، بیش از یک هزار مورد تجمع و اعتراض کارگری در خوزستان داشتیم که بخش عمده‌ای از این مشکلات و اعتراضات کارگری در سطح استان خوزستان در طول یک سال گذشته بر اثر تحریم های طالمانه بوجود امده بود که با همکاری و تلاش استاندار خوزستان و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین وزارت کار حل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به تجمعات کارگری نیشکر هفت‌تپه تصریح کرد: در زمانی که سکان مدیریت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان را به عهده گرفتم، شرکت نیشکر هفت تپه در اعتراض بود؛ اولین اقدام برای حل مشکلات این شرکت آن بود که میان کارگران این شرکت حضور پیدا کنم و در خصوص حل مشکلات آن‌ها پیگیری‌های لازم را انجام دهم.

غمگین ادامه داد: وزارت کار، استاندار خوزستان، شورای تامین، سپاه و ... برای شرکت نیشکر هفت‌تپه سنگ تمام گذاشته‌اند و تلاش همه این بخش‌ها برای حل مشکلات هفت‌تپه قابل تحسین است.

وی افزود: پس از این تلاش‌ها و جلسات متعدد برای حل مشکلات استان، شرکت نیشکر هفت‌تپه به سمت مثبتی حرکت کرد و روند خوبی داشت که البته تا ایده‌آل شدن فاصله داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: مشکلات شرکت هفت‌تپه مجددا با مشکلات ارزی مالک این کارخانه آغاز شد و مشکلاتی در پرداخت‌های این شرکت به وجود آمد. 

در این زمینه، وزارت کار پیگیری‌های فراوانی انجام داده است و به هر شکلی از حقوق کارگران نیشکر هفت‌تپه دفاع کردیم.

وی در خصوص انتقادات مطرح‌شده در خصوص عدم حضور در میان کارگران در زمان تجمعات کارگری نیشکر هفت‌تپه عنوان کرد: حضور و پیگیری باید موثر باشد و از این رو پیگیری‌ها و مکاتبات فراوانی با مرکز انجام دادیم تا مشکلات این کارگران را مرتفع کنیم.

غمگین گفت: مسائل شرکت نیشکر هفت‌تپه در سطح ملی در حال پیگیری است. این شرکت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی بیمه دارد اما بنا است تا پایان سال، دفترچه‌های بیمه کارگران تمدید شود و حقوق کارگران نیز در حال پرداخت است.

وی افزود: خواسته ما این است که کارگران با توجه به پرداخت حقوق‌ها، به کار خود بپردازند و در محیط کاری خود حضور داشته باشند. اینکه کار بخوابد و کارگران کار نکنند، روش صحیحی نیست و کارگران حتی اگر می‌خواهند اعتراض کنند اما کار خود را نیز انجام دهند.

حدود ۵ ماه گذشته فراخوان استخدام در شرکت پتروشیمی امیرکبیر انجام شد که تمام ۹۰ نفر استخدامی دارای کد ملی شهرستان ماهشهر بودند.

وی ادامه داد: از موضوعاتی که در حال پیگیری آن هستیم جلوگیری از جذب نیروی غیربومی در شرکت‌های کلان خوزستان به ویژه شهرستان ماهشهر است و هیچ مدیرعاملی اجازه جذب نیروی غیربومی را ندارد.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا (اوایل اسفند) تاکنون، بیش از هفت هزار مورد رسیدگی توسط اداره بازرسی در خوزستان انجام شد که اداره بازرسی این اداره کل در حوزه سرکشی و پیشگیری از شیوع کرونا، در بین واحدهای کارگری کشور رتبه نخست را به دست آورد.

غمگین بیان کرد:در هفته دولت امسال ۱۰ خانه فرهنگ کارگر در خوزستان راه‌اندازی شد، و پیش بینی شده تا پایان آبان امسال نیز ۲۰ خانه فرهنگ کارگر دیگر در خوزستان فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا حدود ۶۰ درصد تعاونی های استان خوزستان خط تولید خود را تغییر داده و به تولید لباس‌های مراقبت در برابر ویروس کرونا پرداختند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان درباره طرح‌های اشتغالزایی روستایی نیز گفت: از مجموع چهارهزار و ۲۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافته به این طرح‌ها تاکنون سه هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال در قالب ۷۲۶ طرح پرداخت شده است.

وی با اشاره به رتبه نخست خوزستان در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی افزود: در زمینه مشاغل خانگی ۸۰ میلیارد ریال در خوزستان پرداخت شده که منجر به اشتغال یکهزار و ۲۱۴ نفر شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار