اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
پیشکسوت فوتبال:
بازیکن سال‌های دور فوتبال خوزستان گفت: بخشنامه بدون کارشناسی وزارت نفت که عدم حمایت مالی این وزارت‌خانه از تیم‌های زیرمجموعه‌اش است، نفس تیم‌های نفتی خوزستان را به شماره انداخته است.
امین یزدانی درباره وضعیت نا به سامان تیم فوتبال نفت آبادان و استعفای مدیرعامل این باشگاه اظهارکرد: بدون هیچ شک و تردیدی فوتبال جزیی جدایی ناپذیر و لاینفک از زندگی مردم آبادان تحت هر شرایطی است، نفس کشیدنِ مردم عاشق پیشهِ فوتبال دیار برزیل ایران، بدون صنعت نفت غیرممکن و به نوعی محال است زیرا صنعت نفت آبادان جزیی از وجود آن‌ها است اما وضعیت مردمی‌ترین تیم شهرستانی در شرایط کاملا بحرانی قرار دارد. بخشنامه بدون کارشناسی وزارت نفت که عدم حمایت مالی این وزارت‌خانه از تیم‌های زیرمجموعه‌اش است، نفس تیم‌های نفتی خوزستان را به شماره انداخته است. 

آینده مبهم در انتظار بازیکنان نفت آبادان

وی درباره احتمال واگذاری باشگاه نفت آبادان به منطقه آزاد اروند، گفت:  منطقه آزاد هم با توجه به تحریم‌ها و شرایط خاص اقتصادی حاکم بر آن تا حدودی می‌تواند به صنعت نفت کمک کند. به هر حال همه چیز در باشگاه نفت آبادان بهم ریخته است و مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه نیز استعفا داده‌اند و کادر فنی و بازیکنان هم تکلیف خود را به روشنی نمی‌دانند و آینده مبهمی در انتظار آن‌ها است. دیگر تیم‌ها یکی پس از دیگری در حال جذب کادر فنی و بازیکنان باکیفیت هستند و برای تقویت و ترمیم نقاط ضعف خود دست به کار شده‌اند، در حالی که برزیل ایران با مشکلات عدیده و جدی دست و پنجه نرم می‌کند.

این پیشکسوت فوتبال خوزستان افزود: اگر تا چند روز آینده مسئولان شهری و استانی فکری به حال این تیم سازنده و ریشه‌دار و شدیدا مردمی نکنند، همان‌گونه که در چند سال گذشته نیز تیم‌های آکادمی‌اش که تغذیه‌کننده تیم اصلی بودند و به دلیل مشکلات اقتصادی یکی پس از دیگری به لیگ‌های پایین‌تر سقوط کردند، تیم بزرگسالان باشگاه نیز ممکن است به بیراهه برود.

تیم نفت بخش مهمی از هویت مردم عاشق پیشه آبادان

وی بیان کرد: دود مشخص نشدن وضعیت صنعت نفت به چشم هوادارانی می رود که با این تیم زندگی می‌کنند و نفس می‌کشند. صنعت نفت بخش مهمی از هویت مردم عاشق پیشه فوتبال آبادان است و بدون صنعت نفت گویی هویت، شخصیت اجتماعی و فرهنگی را از آن‌ها گرفته‌اند. بدون صنعت نفتی مقتدر، زندگی برای مردم مرزنشین آبادان که از هشت سال دفاع مقدس سرافراز بیرون آمده‌اند، واقعا سخت است. گناه مردم آبادان که در بدترین شرایط آب و هوایی و آلودگی‌های ناشی از سموم گازها و دود بیماری‌زای پالایشگاه و پتروشیمی زندگی می‌کنند، چیست؟ چرا باید بهترین تفریح و امید به زندگی از آن‌ها گرفته شود؟

مسئولان باید در محکمه الهی جواب پس دهند

یزدانی خطاب به مسئولان، گفت: مسئولان محترم چنانچه این عشق را از مردم آبادان بگیرید، یعنی زندگی را از آن‌ها گرفته‌اید و چنانچه شرایط برای این تیم این‌گونه پیش رود، باید در محکمه الهی و به وجدانِ به خواب رفته‌ی خود جواب پس دهید. نفت‌مسجدسلیمان نیز همین روال را طی می‌کند. در هر صورت چنانچه مسئولان وزارت نفت در این مورد چاره‌ای نیاندیشند، مطمئنا نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان هم سرنوشتی بهتر از پارس جنوبی جم نخواهند داشت. بنابراین تا دیر نشده، مسئولان بلندپایه شهری، استانی و تمامی نمایندگان محترم خوزستان، باید برای خروج تیم‌های نفتی استان از این بحران کمرشکن، فکری منطقی و اساسی بیاندیشند تا این معضل برای همیشه ریشه‌کن شود.

وی درباره آینده نفت آبادان در لیگ بیستم نیز عنوان کرد: صنعت نفت با توجه به این‌که تیمش از تلفیق بازیکنان باتجربه و جوان آکادمی‌اش تشکیل شده بود، چنانچه در فصل آتی بتواند اسکلت تیم فصل گذشته را حفظ کند و سریعا نیز تکلیف تیم و بودجه باشگاه و همچنین حامی مالی آن مشخص شود، می‌توان به وضعیت آن امیدوار شد. پس تا دیر نشده مسئولان باشگاه باید به سرعت پیش از این‌که بازیکنان با کیفیت داخلی جذب تیم‌های متمول شوند، به جذب بازیکنانی در پست‌ دفاع مرکزی و راست، هافبک دفاعی با کیفیت، دروازه‌بان مطمئن و یک نوک هدف گلزن، اقدام کند.

سراج باید در خیلی مسایل تجدیدنظر کند

بازیکن سال‌های دور فوتبال خوزستان گفت: ضمنا چنانچه مدیریت باشگاه مجددا بخواهد از بهنام سراج در راس کادر فنی تیم استفاده کند، این مربی بومی که با فضا و فرهنگ فوتبال آبادان و شرایط حاکم بر آن نیز به خوبی آشنا است باید در نوع برخورد با بازیکنان و برقراری رابطه دوستانه بین کلیه اعضای تیم، احترام به رسانه‌ها و به کارگیری دانش روانشناسی ورزشی در کنار مسائل فنی و همچنین تقویت کادرفنی، تجدید نظر کند. او باید از دورانی که پس از اسکوچیچ هدایت صنعت نفت را برعهده گرفت، تجارب زیادی اندوخته باشد تا از آن‌ها در مسیر موفقیت تیم استفاده کند. هواداران آبادانی با توجه به مشکلات مالی و داشته‌های تیم نیز نباید از ابتدا انتظار کسب سهمیه از کادر فنی داشته باشند، زیرا این توقع، بار و فشار روانی مضاعفی را بر دوش بازیکنان و کادر فنی صنعت نفت می‌گذارد و تیم را به چالش خواهد کشید.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار