اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
معاون گردشگری خوزستان:
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: گردشگری خوزستان بیش از دیگر استان‌های کشور در این مدت آسیب دیده‌است.
غلام شجاعی با تاکید بر اینکه خوزستان ۲ پیک گردشگری را در ۲ سال متوالی از دست داد افزود: سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ و شیوع کرونا از اسفند ماه سال گذشته ۲ فرصت طلایی درآمدزا برای حوزه  گردشگری خوزستان را از بین برد.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی خوزستان افزود: شاید بسیاری دیگر از استان‌ها در فروردین ۹۸ دچار سیل شدند اما در تابستان به خاطر داشتن هوای خوب توانستند پیک از دست رفته خود را جبران کنند در حالی که در خوزستان این امر محقق نشد زیرا پیک سفر به خوزستان فصل تابستان نیست.

وی با بیان این که خوزستان  به صورت تخمینی تاکنون حدود ۲ هزار میلیارد ریال در حوزه گردشگری خسارت دیده است بیان کرد: با شیوع کرونا بسیاری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و هتل‌ها در خوزستان متضرر شدند و این روند همچنان ادامه دارد چرا که هزینه جاری تاسیسات اقامتی و هتل‌ها خود به خود هزینه بالایی است و زمانی که درآمدی نداشته باشند با وجود هزینه جاری، دیگر قادر به ادامه فعالیت نیستند.

شجاعی حاصل تعطیلی تاسیسات اقامتی را بیکاری دانست و گفت: به علت نبود سفر و استقبال خیلی کم ، اقامتگاه‌های بومگردی خوزستان مجبور به تعطیلی خودخواسته شدند ضمن اینکه در کنار اقامتگاه‌ها به آژانس‌های مسافرتی و دفاتر خدماتی آسیب جدی وارد شده است.

وی بیان کرد: برای کمک به اقامتگاه‌ها، دفاتر خدماتی و دیگر حوزه های مربوط با گردشگری استان خوزستان تسهیلات مربوطه در سامانه کارا با  بهره ۱۲ درصد ارایه شد که خیلی از آن استقبال نشد چراکه شرایط خاصی دارد به عنوان مثال شرط پرداخت تسهیلات اخراج نکردن کارمندان از سوی دفاتر مسافرتی و اقامتگاه های بومگردی می باشد که این امر برای آنان با توجه به اقساط مقدور نیست.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوزستان نیز برای ارایه تسهیلات و کمک‌ بلاعوض به خسارت دیدگان از کرونا اقدام کرد اما تا کنون نتیجه ای حاصل نشده است.

شجاعی بیان کرد:تنها عامل بهبود وضعیت گردشگری برگشت به وضعیت قبل از کرونا است که متاسفانه این مساله از دست همه خارج است امیدواریم دوباره شرایط عادی شود و مردم سفرهای خود را از سر گیرند تا وضعیت گردشگری استان خوزستان بار دیگر رونق گیرد.

وی گفت: در طول مدت شیوع کرونا دوره‌های آموزش مجازی گردشگری جایگزین دوره های حضوری شد و در این زمینه موفقیت‌های خوبی حاصل شد. در سال جاری تاکنون ۴۸ دوره آموزشی به صورت مجازی در خوزستان برگزار شده است.

استان خوزستان علاوه بر جاذبه های تفریحی ، گردشگری و میراث فرهنگی ، همه ساله در ایام نوروز میزبان مسافران و کاروان های راهیان نور از سراسر کشور می باشد که در ۲ سال متوالی به دلیل سیل و کرونا مسافران و گردشگران به این استان سفر نکردند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار