اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
رییس دفتر هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات خوزستان:
ابوالحسن معماری گفت: تاکنون شکایتی از سوی مردم یا نامزدهای انتخاباتی درباره نحوه برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز ،کارون، حمیدیه و باوی به این دفتر دریافت نشده است.
ابوالحسن معماری افزود:در اجرای تبصره یک ماده ۶۸قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی چنانچه کسانی از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند می‌توانند در مدت هفت روز از تاریخ اخذ رای، شکایت مستند خود را به هیات‌های نظارت استان‌ها ، شهرستان‌های مراکز حوزه انتخابیه یا دبیرخانه شورای نگهبان در تهران ارسال کنند.

وی گفت:طبق قانون شاکی یا شاکیان از نحوه برگزاری انتخابات باید نام و نام خانوادگی ، شماره ملی ، نام پدر، شغل و نشانی کامل ، شماره تلفن و اصل امضای خود را داشته باشند  و در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک کسی را متهم کند و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد موضوع قابل تعقیب و پییگیری قضایی خواهد بود.    

وی گفت:عموم شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی، گزارش آن را از طریق سامانه مردم ناظر به آدرس mardomnazer.shora-gc.ir برای شورای نگهبان ارسال کنند.

به گزارش ایرنا مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار بود ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و خطرات ناشی از پیامدهای آن، به ۲۱ شهریور ۱۳۹۹موکول شد.

دور نخست انتخابات مجلس یازدهم، دوم اسفند ۱۳۹۸ و یک روز پس از اعلام خطر شیوع ویروس کرونا در کشور برگزار شد.

خوزستان دارای ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی است که غیر از یک نماینده در حوزه انتخابیه اهواز ، کارون ، حمیدیه و باوی همه نمایندگان در مرحله اول مشخص شدند.

حوزه انتخابیه اهواز، کارون ، حمیدیه و باوی سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلانمی  دارد که در مرحله نخست انتخابات که در دوم اسفند پارسال برگزار شد، سیدکریم حسینی و مجتبی یوسفی به عنوان نماینده راهی مجلس یازدهم شدند و شبیب جویجری و احمد سراج ۲ نامزد دیگر به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

در انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ شهریور شبیب جویجری با کسب اکثریت آرا راهی مجلس یازدهم شد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار