اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
شوشان - فاضل خمیسی:

روز جمعه ۲۱ شهریورماه به اتفاق دوستی مسیرم به «کواخه» خورد! منطقه ای بعد از چهارصد دستگاه ، پشت کوههای حصیرآباد ، مملو از جمعیت!

غروب بود، صدای روضه خوانی و اذان و سروصدای بچه های قد و نیم قد و زوزه‌ی اگزوزموتورسیکلت ها با جوانانی که در بولوارها به صف نشسته و معلوم بود ، برای فردا هیچ برنامه ای ندارند غیر قابل تفکیک بود.

وضعیت ظاهری خیابان و کوچه و مردم مثل صدای روضه خوانشان بی رمق بود .پای صحبت دو نفر از جوانان نشستم ، میگفتند بیشتر اهالی و جوانان منطقه بیکار و یا  برای امرار معاش  به دست فروشی یا جمع آوری ضایعات اقدام میکنند . وقتی وضعیت خود آنان را پرسیدم ، پاسخشان هر دویشان «الحمدلله» بود ! گفتند در شهرداری بعنوان نیروی پیمانکار در فضای سبز شاغلند و به آبیاری و هرس و رسیدگی به فضای سبز شهر مشغولند،با توجه به نوع شغلشان جسارت کرده ، سوال پرتبختری پرسیدم :

اولی: فوق لیسانس محیط زیست

دومی: لیسانس معماری

سوالم را دوباره تکرار و پاسخ همان بود ، اشتباه نشنیده بودم . سر و رویشان پُر از صداقت و طلب روزی حلال بود.

هر دویشان در مرحله دوم انتخابات مجلس رأی داده بودند ، تنها انتظارشان امنیت شغلی  تبدیلشان از نیروی پیمانکار به قراردادی شهرداری بود ، میگفتند حاضرند تا آخر خدمت در خیابان و پارک ها به چمن ها آب داده و باغبانی کنند اما کسی شغلشان را نگیرد .شاید دانش آموزان «کواخه» برای درس نخواندنشان دلیل محکمی داشتند ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار