اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
رئیس کل دادگستری خوزستان:
دستگاه قضایی در راستای اجرای سیاست‌های خود با جدیت پیگیر احقاق حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم است.
حجت الاسلام صادق مرادی، رئیس کل دادگستری استان خوزستان در جلسه نظارت مستمر بر حوزه‌های قضایی استان، که بصورت ویدیو کنفرانس با رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی باغملک، بندر امام خمینی (ره)، بهبهان، خرمشهر و اروندکنار برگزار شد، بر احقاق حقوق عامه و حل مشکلات مردم و پیشگیری از وقوع جرم که از وظایف ذاتی دستگاه قضایی هست تاکید کرد و گفت: دستگاه قضایی همواره به عنوان پشیبان حقوق عامه، هرکجا که نهادی از نهاد‌های عمومی اعم از دولتی یا غیردولتی و یا اشخاص خصوصی، اقدام به تضییع حقوق قانونی و شرعی مردم کرده و یا ظلمی به آن‌ها روا دارد و یا از ایفای تعهدات قانونی، شرعی و قراردادی سرباز بزند باید بدون هیچ استثناء و ملاحظه‌ای به عنوان نهاد قاطع عدالت، اقدام به استیفاء حق از هر نهاد و مقامی و چشاندن طعم عدالت به مردم کند.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه روسای دادگستری و دادستان‌های سراسر استان باید با جدیت و اهتمام ویژه پیگیر حل مشکلات مردم باشند، بیان داشت: روسای دادگستری و دادستان‌های سراسر استان در احقاق حقوق عامه وظیفه دارند از جرائم و تخلفات حوزه قضایی خود پیشگیری و اجازه ندهند که حقوق مردم تضییع شود.

این مقام مسؤول تصریح کرد: امروز اقتصاد و معیشت مردم در شرایط حساسی قرار دارد و باید رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان پیگیر حل مشکل تولید کنندگان، سرمایه گذارن مشروع و کارخانجات در شهرستان محل خدمت خود باشند و اجازه ندهند که تولید متوقف شود.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه مردم امیدشان به قوه قضائیه برای پیگیری و حل مشکلات آنان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: باید در همه ابعاد راه حل و راهکار برای حل مشکلات مردم و نیز بصورت فعال اقدامات موثری برای پیشگیری از ایجاد مشکلات، تخلفات و جرائم صورت بگیرد.

وی بر اطلاع رسانی به موقع و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اقدامات و خدمات صورت گرفته از سوی روساء دادگستری و دادستان‌های سراسر استان تاکید کرد و اظهار داشت: روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی خوزستان باید هم از باب تأمین احساس عدالت مردم و هم از باب پیشگیری مؤثر اقدام به شفافیت در رسیدگی‌ها و اطلاع رسانی مداوم و تفصیلی رسیدگی‌ها و آراء صادره نماید.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان ادامه داد: مردم مطمئن شوند که در دستگاه قضایی پشتیبانی از حقوق فردی و جمعی آن‌ها قطعی است و هم متخلفین از برخورد قطعی و بدون تسامح دادگستری با خودشان همواره در ترس و دلهره قرار داشته باشند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: نباید اجازه داد دشمن از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی مجرم و یا قاتل که امنیت کشور و مردم را به خطر انداخته و باید مجازات شود با فضا سازی و تحریف افکار عمومی جای جلاد و قاتل را با مظلوم عوض کند و باید خدمات، اقدامات و پیگیری‌های موثر روساء دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان به موقع اطلاع رسانی شوند.

حجت الاسلام مرادی از ارتقاء جایگاه دادگستری استان در کشور طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: جایگاه دادگستری خوزستان در یک سال گذشته با تلاش و کوشش همکاران قضایی و اداری ارتقاء پیدا کرده و باید با تلاش مضاعف جایگاه آن مرتفع‌تر شود.

وی یکی از مصادیق کاهش جمعیت کیفری نظارت دقیق و مستمر روسای دادگستری و دادستان‌های سراسر استان بر کیفیت صدور آرا بر شمرد و عنوان کرد: کیفیت، دقت و متقن بودن آرا می‌تواند در کاهش جمعیت کیفری تاثیر بسزایی داشته باشند و این مستلزم نظارت دقیق و مستمر روساء دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی خوزستان است.

رسا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار