اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس آبادان از افتتاح فاز اول باغ‌موزه دفاع مقدس آبادان خبر داد و گفت: این مراسم با حضور یکی از سران سه قوه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.
سرهنگ رضا صریحی گفت: این مراسم با حضور یکی از سران سه قوه به صورت ویدئوکنفرانس و همزمان با هشت استان دیگر برگزار می‌شود. اردبیل، مرکزی، ایلام، خراسان رضوی و لرستان از جمله استان‌هایی هستند که در این روز باغ‌موزه خود را افتتاح خواهند کرد.

وی درباره ویژگی‌های این باغ‌موزه توضیح داد: باغ‌موزه دفاع مقدس آبادان در نقطه صفر مرزی قرار گرفته است. این محل جایی است که شهیدان و مجروحان و جانبازان زیادی به کشور تقدیم شد. ساختمان‌ها، منازل و سازمان‌های اداری تخریب شده بر اثر جنگ تحمیلی به صورت دست‌نخورده در محوطه این باغ‌موزه قرار دارند و هیچ‌گونه ساخت و ساز جدیدی انجام نشده است.

صریحی افزود: مزار هشت شهید گمنام نیز در این باغ‌موزه قرار دارد. علاوه بر این آثار تاریخی نیز در این باغ‌موزه وجود دارد که به دوران حضور انگلیسی‌ها در پالایشگاه این منطقه برمی‌گردد. برای مثال قبرستان انگلیسی با ۵۳۸ قبر از کارمندان و افراد عالی‌رتبه پالایشگاه آبادان در آن زمان در این محوطه قرار دارد.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس آبادان خاطرنشان‌کرد: فازهای بعدی باغ‌موزه دفاع مقدس شامل چند سالن آمفی‌تئاتر و نمایشگاه و همچنین بهسازی و احیای یک کانال تفریحی است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار