اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان:
فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان این‌که باید فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه نهادینه ‌کنیم، گفت: در بحث کرونا، زلزله یا سیل، نیروهای مسلح جلوتر از متولیان اصلی کار حضور پیدا می‌کنند و این‌ها نقش‌آفرینی‌های جهادی و ایثارگونه برگرفته از دفاع مقدس هستند.
سردار حسن شاهوارپور در نشست خبری مشترک چهلمین سالگرد دفاع مقدس امروز ۲۶ شهریورماه که در محل صدا و سیمای خوزستان برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: افتخار می‌کنیم که ملت شریف و بزرگ ایران در یک دوره سخت به پشتوانه نیروهای مسلح توانست از یک امتحان تاریخی سربلند عبور کند. ما توانستیم علی‌رغم پشتیبانی دشمنان انقلاب اسلامی از یک مانع بزرگ و یک جنگ خانمان‌سوز پیروزمندانه عبور کنیم و نگذاریم یک وجب از خاک میهمن اسلامی در اختیار دشمنان بماند.

وی با بیان این‌که به رشادت‌ها و مجاهدت‌های تمام شهدا، جانبازان، آزادگان و تمام کسانی که در این عرصه مجاهدت کردند افتخار می‌کنیم، گفت: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس برای بزرگداشت و پاسداشت مجاهدت‌ها و ایثارگری‌هایی که هم ملت و هم نیروهای مسلح انجام دادند، برنامه‌های متعددی مدنظر ارتش و سپاه است. مطمئنا نیز اثرات این برنامه‌ها در کف جامعه و بین مردم دیده می‌شود و امیدواریم بتوانیم گوشه‌ای از این ایثارگری‌ها و رشادت‌ها را نشان دهیم.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان همچنین با بیان این‌که در برنامه بسیج باتوجه به گستره پایگاه‌هایی که در استان داریم، ۴ هزار برنامه در سراسر استان پیش‌بینی شده است، افزود: دیدار با ۱۲۰۰ خانواده شهید، کلنگ زنی ۶۰ واحد مسکونی در منطقه کوت عبدالله و تعمیر ۲۰۰ واحد خانه در همین منطقه و همچنین افتتاح ۳۰۰ واحد تعمیری و ساخته شده در مسجدسلیمان، توزیع ۱۰ ‌هزار بسته مواد غذایی، توزیع تجهیزات ورزشی به تعداد ۱۷ کامیون و شامل صد پکیج لوازم ورزشی و توزیع بین مناطق محروم، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و ایجاد بیمارستان صحرایی از اقدامات مدنظر هستند.

وی با اشاره به شعار هفته دفاع مقدس مبنی بر «ما قوی هستیم»، عنوان کرد: همچنین باتوجه به رویکردی که در چهلمین سالگرد دفاع مقدس داریم، تا پایان سال هر هفته برنامه‌هایی در کل استان توسط رده مقاومت بسیج مانند خاطره‌گویی، جشنواره و فیلم‌ها دنبال می‌شود. یکسری کارها مثل تولید مجموعه هفت قسمتی «با نوای کاروان»، برنامه تولیدی هشت قسمتی «فرشتگان خط مقدم» و برنامه سه قسمتی «نقش جهادگران خط مقدم» نیز مدنظر است. توقع ما این است که نهادهای مردمی و گروه‌ها و تمام کسانی که نسبت به دفاع مقدس احساس دِین می‌کنند، به اندازه خود ایفای نقش کنند.

شاهوارپور گفت:‌ از گذشته دور برای مبلمان شهری و نصب نمادها در شهرها به نام کنگره شهدا، مطالبه کردیم که در بیلبوردها و المان‌های شهری بخشی از مطالبات دفاع مقدس دیده شود. حرکت‌هایی انجام شده ولی ایده‌آل ما نیست. ضمن این‌که حرکتی به نام کاشت نخل به نام شهدا مدنظر است که هنوز هماهنگی‌های آن انجام نشده است. در هر صورت توقع ما این است که در سطح تمام شهرها با توجه به جایگاه استان خوزستان و نقش این استان در دفاع مقدس با نصب المان‌ها و نمادها، بخشی از رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان نشان داده شود و این یک توقع به‌ حق بوده و در این زمینه نیز خبرنگاران باید کمک کنند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: انتقال فرهنگ به نسل جدید در یک برنامه مدون و سازماندهی شده نیز هر ساله با اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی انجام می‌شود تا نسل نوجوان با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند که البته این برنامه امسال به خاطر کرونا اجرا نشد، ضمن این‌که تدریس دروس دفاعی در مدارس را هم داریم. همچنین اعزام دانش‌آموزان به میادین تیر همراه با خاطره‌گویی و اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس از دیگر برنامه‌های ما بوده است.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان درباره این‌که چرا در اهواز باغ موزه نداریم، گفت: یکی از اولویت‌های ما یادمان‌های دفاع مقدس است که این‌ها نیز نیاز به نگهداری دارند. همین هم باعث شد که انگیزه ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس کمرنگ شد. به هر حال در حوزه نرم افزاری باید کارهای بیشتر و بهتری انجام دهیم و تمرکز بر ساخت موزه از کارهایی است که در حال انجام بوده و رایزنی‌های خوبی صورت گرفته است. البته زیرساخت اصلی موزه فعال است. در رابطه با نصب المان‌های شهری نیز کارهایی انجام شده که شاید منعکس نشده است. در هر صورت سلایق شهری و مبلمان شهری در واقع یک رویکرد خاص خود را دارد و مجموعه شهرداری‌ها باید بیشتر فکر و طرح‌ریزی کند و از ما نیز مشورت بگیرد که البته چنین کاری در حال انجام است.

وی با بیان این‌که باید در واقع فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه نهادینه ‌کنیم، عنوان کرد: در بحث کرونا، زلزله یا سیل، نیروهای مسلح جلوتر از متولیان اصلی کار، حضور پیدا می‌کنند و این‌ها نقش‌آفرینی‌های جهادی و ایثارگرانه برگرفته از دفاع مقدس هستند. در یکی از کارهای جهادی در همین دوران کرونا، بسیجی ما با حضور در بیمارستان، کار خدماتی انجام می‌دهد. همچنین کارهای مردمی چون تولید ماسک و توزیع رایگان آن انجام شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار