اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲

ترکیه کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در شمال غرب آسیا و خاورمیانه واقع است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقه بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد. بزرگترین شهرهای ترکیه به ترتیب: استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا، آدانا، غازی عینتاب، آنتالیا، قونیه و قیصریه هستند. بیشتر شهرهای این کشور دارای پارک‌های ملی و شهری سطح بالا هستند و همانند کشورهای غربی، هر شهر بزرگ در ترکیه دارای ناحیه تجاری است. همسایگی با ایران و شباهت های فراوان فرهنگی بین دو ملت سبب شده است تا واردات از ترکیه رونق فراوانی داشته باشد. هم اکنون واردات از ترکیه به دو صورت حمل و نقل بین المللی هوایی و حمل و نقل بین المللی زمینی انجام می شود. ترکیه یکی از شرکای بزرگ تجاری ایران به حساب می آید که سالانه واردات از ترکیه به صورت انبوه توسط افراد و بخش دولتی انجام می شود. سهم واردات از ترکیه در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ هم از لحاظ وزنی و هم از لحاظ دلاری با کاهش رو به رو بوده به گونه ای که سهم ارزشی واردات از ترکیه در سال ۹۴ به میزان ۷٫۱۹ درصد و سهم وزنی آن ۷٫۲۳ درصد بوده است بخشی از این کاهش به دلیل گشایش بازار های جهانی به ایران بوده که بازرگانان مستقیما کالای خود را از کشور اروپایی مورد نظرشان تامین می کنند.


واردات از ترکیه و توافقات دو کشور ایران و ترکیه

یکی از تسهیل کننده های تجارت و بازرگانی با ترکیه عضویت مشترک ایران و ترکیه در کنوانسیون تیر می باشد عطف به این کنوانسیون واردات از ترکیه به تمامی گمرک های کشور تحت این رویه گمرکی صورت می گیرد به این مفهوم که هر دو کشور متعهد شده اند تا پلمپ گمرکی مبدا را مگر در شرایط خاص و ظن به قاچاق و خلاف تا گمرک مقصد باز نکنند که این امر منجر به سهولت و تسریع تجارت با کشور های عضو این کنوانسیون بوده است. دو گمرک بازرگان و گمرک جلفا از جمله مهم ترین گمرک های مرزی و ورودی فعال در این منطقه می باشند. بر اساس تحلیل های آماری به دست آمده از سایت گمرک ایران در سال ۹۵، می توان گفت که گمرک بازرگان بیش ترین حجم واردات از ترکیه را داشته به صورتی که بیش از ۳۹۰ هزار تن کالا با ارزش بیش از ۵۰۶ میلیون دلار از ترکیه وارد این گمرک شده و پروسه ترخیص کالا در آن گمرک صورت گرفته است یعنی ۱۹ درصد سهم ارزشی و ۲۴ درصد سهم وزنی واردات از ترکیه به ایران در این گمرک بوده است اما از لحاظ ارزش دلاری بیش ترین میزان واردات از ترکیه متعلق به گمرک تهران بوده است به صورتی که بیش از ۱۸۹ هزار تن کالا با ارزش بیش از ۵۹۶ میلیون دلار وارد گمرک تهران شده یعنی سهم وزنی گمرک تهران در واردات از ترکیه ۱۲ درصد و سهم ارزشی آن ۲۲ درصد می باشد.

واردات از ترکیه به صورت هوایی توسط شرکت خدمات بازرگانی تاجر:

امروزه بسیاری از بازرگانان ترجیح می‌دهند کالای خود را به صورت هوایی حمل کنند و به مقصد بفرستند. حمل و نقل بین المللی هوایی یکی از امن ترین روش های ارسال بار می‌باشد و امروزه مورد توجه بسیاری از بازرگانان قرار گرفته است. نکته بسیار مهم در حمل و نقل بین المللی هوایی ارزش کالا و وزن آن می‌باشد که می‌تواند بازرگان را به سمت یکی از خدمات کارگو یا اکسپرس سوق دهد. شرکت خدمات بازرگانی تاجر هم اکنون می‌تواند بارهای بازرگانان را از تمامی نقاط ترکیه با بهترین قیمت و کمترین زمان ممکن به ایران حمل کند. در حال حاضر گمرک فرودگاه امام خمینی مقصد بسیاری از بارهای شرکت خدمات بازرگانی تاجر می باشد.کارشناسان ما در شرکت خدمات بازرگانی تاجر همیشه آماده خواهند بود تا به صورت رایگان و در کمترین زمان ممکن، هزینه نهایی حمل و ارسال محموله های شما را بر اساس مشخصات ارائه شده؛ اعلام نمایند. همچنین مشتریان گرامی می‌توانند رهگیری آنلاین مرسولات خود را نیز از طریق سایت تاجر انجام دهند.برخی خدمات تاجر در حوزه واردات از ترکیه عبارتند از:

  • امکان بارگیری کالا از درب کارخانه در تمام شهرهای کشور ترکیه
  • رهگیری آنلاین مرسولات از لحظه تحویل بار به تاجر تا لحظه تحویل به مشتری
  • ارتباط پیوسته کارشناسان با مشتریان
  • هماهنگی سریع با فرستنده
  • حمل بار بدون محدودیت وزنی
  • امکان ارسال بار از تهران به سراسر کشور

واردات از ترکیه به صورت زمینی توسط شرکت خدمات بازرگانی تاجر:

به دلیل همجواری ایران و ترکیه یکی از روش های واردات از ترکیه حمل زمینی می باشد. مرزهای زمینی ایران برای واردات از ترکیه عبارتند از: مرز بازرگان، مرز سرو، مرز رازی و مرز خوی

شرکت خدمات بازرگانی تاجر می تواند واردات از ترکیه به صورت زمینی را از مرزهای ذکر شده برای مشتریان انجام دهد.


شرکت خدمات بازرگانی تاجر فعال در حوزه بازرگانی از ابتدای سال 1399 فعالیت خود را آغاز کرده است. هم اکنون بسیاری از بازرگانان در سطح کشور جهت امور وارداتی و صادراتی خود از تاجر مشاوره و کمک می‌گیرند. تاجر توانایی ارائه خدماتی نظیر حمل و نقل بین المللی، ترخیص کالا و سورس یابی را به صورت تخصصی دارد. تاجر با همکاری شرکای توانمند خود در کشورهای چین، عراق، ترکیه، امارات، کویت، کره جنوبی و عمان دارای یک شبکه اجتماعی قوی و هوشمند از فعالان حوزه بازرگانی می باشد و می‌تواند با بهترین قیمت‌ و زمان به بازرگانان و صاحبان کسب و کار ارائه خدمت کند.

خدمات تخصصی تاجر عبارتند از:

حمل و نقل بین المللی هوایی

حمل و نقل بین المللی دریایی

ترخیص کالا از کلیه گمرکات کشور

سورس یابی و خرید کالا

انبارداری در کشورهای چین و امارات

مشاوره رایگان در حوزه خدمات بازرگانی

جهت دریافت مشاوره رایگان در حوزه واردات از ترکیه با شماره زیر تماس بگیرید:

02188383579

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار